Lievä pettymys jos päädytään Hölöön.
Ei toki mikään huono vaihtoehto, hyvä ja nouseva valmentaja. Itse olisin vain toivonut valmentajaa joka olisi joskus seuratasolla mestaruuden jo voittanut. Voisiko Niemelä kasvaa täällä mestariksi? Toki se on mahdollista. Kaikkihan on. Mutta mikäli ei niin sitten odotellaan taas pidempi aika ennen seuraavan projektin alkua ja sieltä mahdollinen (seuraava) mestaruus siirtyy.
Tällaista ajattelua en ymmärrä yhtään. Niin kuin joku mestaruuden voittaminen olisi joku aivan ultimaattinen näyttö ja että olisi "mestarivalmentajia" ja sitten "ei mestarivalmentajia", eli jälkimmäiset niitä, joilla ei vain riitä mestaruuteen vaikka voisi riittää muuten mihin tahansa. Laadukkaat valmentajat ovat yleensä vähintään tulevia mestarivalmentajia, ja toisaalta taas entiset mestaruudet eivät takaa yhtään mitään.
Jos valmentaja on ilmiselvästi ammattitaitoinen, peluuttaa materiaaliin nähden hyvää kiekkoa ja on jo osoittanut selviävänsä kovistakin paikoista, niin ei ole mitään mystistä mestaruusestettä, vaan oikeissa olosuhteissa se mestaruus tulee siinä missä jollekin vastaavalle kollegalle, joka on joskus jo mestaruuden voittanut.
Mä oon esim. melko varma, että mestaruuden todennäköisyys Niemelän kanssa on korkeampi kuin sellaisen jo voittaneen Kiven kanssa, (vaikka kummankin kohdalla se on totta kai mahdollista).