- Ainoa Ilves-pelaaja, joka pelasi kauden kaikissa 58 ottelussa
- Kautensa Ilveksessä päättäneistä pelaajista Salmelan +/- saldo oli runkosarjassa kolmanneksi paras Parikan ja Suomen jälkeen. Välimäen NHL:ään siirtymisen jälkeen Horsen lukema oli itse asiassa koko joukkueen paras (+5) joulukuusta huhtikuuhun kestäneellä ajanjaksolla noissa runkosarjan otteluissa. NHL-lainojen aikaisissa 19 matsissa Salmelalla oli +3.
- Liigassa nyt neljällä eri kaudella pelejä vyöllä ja yhdenkään kauden päätteeksi ei ole jäänyt miinuksen puolelle runkosarjassa. Kauden 20-21 pudotuspeleissä oli yksinään Ilveksen ykkönen +/- tilastossa (+3).
- Runkosarjan puolella yhdeksänneksi eniten blokattuja laukauksia koko liigassa. Ilvesläisistä toiseksi eniten Elorinteen jälkeen
- Kuukausittain kun katsoo Salmelan peliajan kehittymistä se nousi koko ajan joulukuusta alkaen. Ansaitusti. Aikaisempina kausina on ollut hyviä paikkauksia siellä täällä, mutta tällä kaudella on tullut ensimmäistä kertaa fiilis, että pystyy johdonmukaisesti olemaan TOP´6-pakki joukkueessaan.
Kuukausi | Peliaika |
loka | 13:00 |
marras | 11:44 |
joulu | 15:31 |
tammi | 16:51 |
helmi | 18:06 |
maalis | 18:26 |
huhti | 19:23 |
Tätä vauhtia ensi kaudella Välimäen lailla 23 minuuttia jossain vaiheessa?
- Jatkoajan mukaan Salmela hankki vastustajille enemmän jäähyjä kuin otti niitä itse. Salmela oli jäähyn arvoisen rikkeen kohteena 13 kertaa, kun taas Horse itse otti 12 jäähyä. Tuon mukaan Salmela oli koko joukkueen kolmanneksi eniten rikottu pelaaja Aren ja Suomen jälkeen.
Vaikka Liigan tilastot ovat nykypäivänä kattavat, yhtä kiinnostavaa seikkaa ei tilastoida. Nimittäin pelaajia, jotka tuottavat eniten rangaistuksia vastustajalle. Jatkoaika listaa jälleen jokaisen joukkueen eniten rikotut pelaajat.
www.jatkoaika.com
#seiskapakki
edit. Päivitin ottelumäärän ja pudotuspelien +/- numerot viimeisen Lukko-pelin jälkeen.