Urheilu ja politiikka

Montako heteronaista tunnet, jotka miettivät oikeasti kotoa karkaamista tai jopa itsensä tappamista koska pelkäävät niin paljon vanhempiensa reaktiota mikä syntyisi jos he kertoisivat että heillä on poikaystävä? Työhaastatteluun mentäessä eivät mieti miten toisivat osaamisensa esiin vaan toivovat että kunpa ei vain kysyttäisi perhesuhteista mitään ja miten sen asian ilmaisen että mulla onkin poikaystävä? Jääkiekon piirissä tykkäävät kyllä lätkästä ja haluavat siinä tulla paremmiksi mutta pahinta onkin se koppielämä ja kun puhe kääntyy viikonlopun panojuttuihin, haluaa vain nopeasti käydä suihkussa ja lähteä helvettiin? Tai miettivät että mistä löytäisi sellaisen yhteisön jossa saisi olla ihan vapaasti heteronainen eikä kukaan kyseenalaistaisi tai katsoisi pitkään tai kyselisi että kuinka hetero sä nyt oikeastaan olet?

Siinä muutama esimerkki siitä miksi ei pelata heteronaisten ottelua teemapaidoilla. Olen pitänyt sinua kuitenkin ihan sivistyneenä ihmisenä vaikka monesta asiasta täällä ollaankin eri mieltä niin ei kai tällaisia asioita sinulle tarvitse selittää.
Nostan käden ylös huonosta kärjistetystä esimerkistä. Tarkoitin sillä lähinnä sitä kun nykyään pitäisi heilutella vaikka ja mitä lippuja ja siinä unohtuu se tasa-arvo herkästi.

Mielestäni sopiva lippu olisi Suomen lippu, joka sisältää ihan kaikki Suomen ihmiset, sukupuoleen, seksuaaliseen suuntautumiseen, mahdollisiin vammoihin tai vaikka ihonväriin riippumatta.

Mikäli haluaisimme olla täysin tasa-arvoisia siis. Muutenhan pitäisi olla se joku 5,6 miljoonaa erilaista lippua koska ihmiset ovat kaikki omia yksilöitään.

Nostan käden ylös huonosta kärjistetystä esimerkistä. Tarkoitin sillä lähinnä sitä kun nykyään pitäisi heilutella vaikka ja mitä lippuja ja siinä unohtuu se tasa-arvo herkästi.
Kyse nyt ei kuitenkaan ole mistään lippujen heiluttamisesta, vaan osoitus siitä, että tätä kantamalla näytät, että sinä hyväksyt.

Jos seksuaalivähemmistöön kuuluva kokee olonsa turvalliseksi paikassa, jossa ihmiset kantavat näitä värejä, miten se on keneltäkään pois?

Tämä on huono vertaus, mutta kun tulen hallille Ilves-paita päällä, koen oloni paljon turvallisemmaksi muiden samaa paitaa kantavien seurassa. Koen kuuluvani silloin joukkoon. Pointtini lienee kuitenkin tässä vertauksessa melko selvä, eikö?

Kyse nyt ei kuitenkaan ole mistään lippujen heiluttamisesta, vaan osoitus siitä, että tätä kantamalla näytät, että sinä hyväksyt.

Jos seksuaalivähemmistöön kuuluva kokee olonsa turvalliseksi paikassa, jossa ihmiset kantavat näitä värejä, miten se on keneltäkään pois?
Kaksi asiaa voi olla nähdäkseni totta samaan aikaan. Eli se että tuet ja kunnioitat kaikkia ihmisiä ja se ettet halua allekirjoittaa kaikkia jonkun ideologian tai aatteen ajatuksia.

Tämä on huono vertaus, mutta kun tulen hallille Ilves-paita päällä, koen oloni paljon turvallisemmaksi muiden samaa paitaa kantavien seurassa. Koen kuuluvani silloin joukkoon. Pointtini lienee kuitenkin tässä vertauksessa melko selvä, eikö?
Eli kova Ilveksen mies/nainen ei voi olla ilman paitaa? Kun ei ne arvot ja teot mielestäni jostain tunnuksesta tai sen pitämisestä/pitämättömyydestä tule.

Tässä kontekstissa olisi siis pitänyt kysyä että kuuluuko heteroille ja homoille samat ihmisoikeudet.
Mielestäni kuuluu ehdottomasti kaikille ihmisille samat ihmisoikeudet, sekä myös perusoikeudet.

Voitko kertoa että mitkä ihmisoikeudet ja/tai perusoikeudet eivät homoilla ja heteroilla toteudu meidän yhteiskunnassa? Tämä kysymys on esitetty ihan sillä jos tällaisia kohtia löytyy ja kysyn koska en tiedä.

Esimerkiksi avioliitto on kirkon 'tuotemerkki' ja rekisteröity parisuhde tms on sitten se joka takaa samat oikeudet homoparille kuin mitä heteroparille, noin vaikkapa perintöoikeudellisesta näkövinkkelistä. (Sivuhuomautuksena että itse EN kuulu kirkkoon ja olen oman vihkitilaisuudenkin suorittanut maistraatissa).

Tuosta Pride-touhusta sen verran että itse olen ostanut myös Ilveksen pride-merchiä menneinä vuosina, mutta ymmärrän myös tuon puolen että joku ei halua osallistua työnantajan omiin Pride-julistuksiin koska Pride on viime vuosina (mielestäni) politisoitunut ja siirtynyt siitä alkuperäisestä tarkoituksesta monessa yhteydessä koskemaan muutakin kuin pelkästään sitä alkuperäistä tarkoitusta.

Yleensäkin ottaen, mun on vaikeaa nähdä että ihmiset haluaisivat toisillensa suoranaisesti pahaa ja/tai huonoa vaan asioita katsotaan eri kantilta ja siihen yhteiseen parempaan tähdätään omanlaisten polkujen kautta. Ei muiden päättämien polkujen kautta. Toki aina löytyy niitä poikkeuksia jotka vahvistavat säännön, kuten tässäkin asiassa. Poistetaan kaikesta 5% ääripäistä, niin kaikista asioista saataisiin huomattavan paljon lähempänä totuutta oleva tilanne.

Tämä oli ensimmäinen ja viimeinen yhtään millään tavalla (edes kaukaisesti) poliittisiin asioihin liittyvä kirjoitus allekirjoittaneelta. Toivoisin myös että tämä Meidän Yhteisön-keskustelupalsta jäisi täysin poliittisesti (/arvopoliittisesti) latautumattomaksi, kun jokainen meistä täällä omaa hyvin hyvin samanlaisen moraalikompassin käsityksen hyvästä ja pahasta sekä oikeasta ja väärästä.

Keltainen ja vihreä sydän tähän ja olette kaikki rakkaita.

Voitko kertoa että mitkä ihmisoikeudet ja/tai perusoikeudet eivät homoilla ja heteroilla toteudu meidän yhteiskunnassa? Tämä kysymys on esitetty ihan sillä jos tällaisia kohtia löytyy ja kysyn koska en tiedä.
Joku voi kaivaa jonkin virallisen tutkimuksen aiheesta todisteeksi tähän jos kokee sen tarpeelliseksi, mutta väittäisin mutulla että pelkästään väkivallan uhka ja kaikenlainen syrjivä käytös ovat sellaisia asioita joita seksuaalivähemmistöt joutuvat kokemaan helvetisti enemmän vielä nykyäänkin.

Voitko kertoa että mitkä ihmisoikeudet ja/tai perusoikeudet eivät homoilla ja heteroilla toteudu meidän yhteiskunnassa?
Kuten tässäkin ketjussa ja varsinkin Jatkoajan vastaavassa ilmenee, näitä homouteen mielenterveysongelmaisina suhtautuvia on tämä(kin) maa pullollaan.

Olisi mielenkiintoista nähdä, mikä näiden peräkammari-persujen suhtautuminen olisi, jos joku joukkue ottaisi teemaksi yhteen otteluun BLM.

Kuten tässäkin ketjussa ja varsinkin Jatkoajan vastaavassa ilmenee, näitä homouteen mielenterveysongelmaisina suhtautuvia on tämä(kin) maa pullollaan.

Olisi mielenkiintoista nähdä, mikä näiden peräkammari-persujen suhtautuminen olisi, jos joku joukkue ottaisi teemaksi yhteen otteluun BLM.
Mitä mieltä olit kun Räikkönen ei polvistunut?

Savinainen nimenomaan sanoi arvostavansa sitä mitä TPS asian suhteen tekee. Luitko edes sitä kirjoitusta?
Kyllä se sinulla on tuo lukeminen hyvin valikoivaa.

Työnantaja sen kai päättää millaista työasua käytetään? Tiedän monta tyyppiä jotka joutuvat käyttämään oranssia huomioväriä työasussaan vaikka eivät haluaisi.

Itse luulen, että Savinainen sai tällä juurikin sitä huomiota mitä halusi.

Siellä on sosiaalinen media täynnä lihaasyöviäheteroÄIJJIÄ kertomassa kuinka Savinainen on kova ÄIJJJÄ kun uskaltaa vastustaa tätä vihervassariöyhötystä.

Mun mielestä virhe tapahtui siinä kun TPS oikein erikseen tiedotti, että yksi pelaaja ei suostu pride-paitaa pukemaan.

Omasta mielestäni tälläiset teema-pelit ovat vain ja ainoastaan hyvä asia ja jokaisella on oikeus joko osallistua tai olla osallistumatta näihin.

Kukaan ihminen ei valitse omaa seksuaalista suuntautumistaan ja suomessa homoseksuaalisuus dekriminalisoitiin vuonna 1971 ja sitten kymmenen vuotta myöhemmin 1981 sitä ei enää pidetty sairautena. Siinä vähän perspektiiviä joillekkin ihmisille siitä, että kyllä näistä asioista kannattaa edelleen ihan avoimesti puhua.

-Ystävällisin terveisin lihaa syövä hetero mies.

Takaisin