Epäilemättä BLM-protestit ovat aiheuttaneet levottomuuksia, mutta se ei muuta liikkeen tavoitetta taistella rasismia vastaan yhtään huonommaksi. Yleensähän näitä BLM:ää mustamaalaavia tarinoita levittää juuri sinun kehumat vaihtoehtomediat, joitka eivät erityisen journalistisia ole, vaan mediaksi naamioituja poliittisia viestintävälineitä, jotka ajavat vain omaa agendaansa joka olisi hyvä tiedostaa ennen kuin alkaa tällä palstalla suoltamaan kaikenlaista paskaa. Samalla laillahan kotimaassa MV-lehteä ja muita hörhöjulkaisuja pidetään tietyissä piireissä korkeassa arvossa, koska ne kertovat "vaihtoehtoisia totuuksia" mitä "valtamedia" ei kerro. Eli valheita.
Olisipa hienoa nähdä yksikin viesti jossa juuri minä olen kehunut jotakin vaihtoehtomediaa.
Mutta onhan suomalainen valtamedia hyvinkin punavihreällä agendalla liikenteessä. Yksi hyvä esimerkki miten totuuden voi kertoa niin, että se tukee omaa agendaa on Jacob Blaken tapaus, josta ei vahingossakaan mainita tapaukseen todella oleellisesti liittyviä seikkoja, jotka muuttavat tapahtuman luonteen täysin. Meidän media vain kertoo kuinka musta mies on ollut rauhoittamassa riitaa ja yhtäkkiä poliisi brutaalisti ihonvärin takia teloitustyylillä yrittää murhata sen ja kuinka nyt on aika mellakoida.
Semmoiset pikkujutut jätetään kertomatta, että Blake oli etsintäkuulutettu seksuaalirikollinen todella pitkällä rikosrekisterillä, jota poliisit tulivat sitten poistamaan paikalta. Kaveri alkaa myllyttää poliiseja, sitä ammutaan kaks kertaa etälamauttimella ja se ei edelleenkään luovuta käskyistä huolimatta. Sitten kaivetaankin puukkoa autosta, jossa on kolme lasta. Viimeisenä vaihtoehtona poliisilla on avata tuli ja miestä osuu neljä laukausta ja henki ei lähde, koska hoitotoimenpiteet aloitetaan samantien. Tämä kaikki tieto löytyy pienellä googlaamisella, mutta meidän medioista ei sitten millään. Internetissä on loputon määrä tietoa ja sitä kannattaa hyödyntää.
On hieman luottamusta syövää, kun media pyrkii luomaan kokoajan kuvaa pahasta ja rasistisesta poliisista, vaikka totuus on aivan toinen. Mutta eihän totuudella olekaan väliä, kun saadaan demokraattien kannalta positiiviset mielenosoitukset ja mellakat rullaamaan taas. Sitten meille uutisoidaan tuutin täydeltä tätä samaa roskaa, joten ei ihme, että osa jo uskoo siihen. Varsinkin kun nämä "väärät" faktat nostaa esille, leimataan ihminen aivan täysin.
On tietysti helppoa ja turvallista mennä "uhrin" puolelle ja kauhistella kuinka rasistisia poliisit ovat, ilman mitään faktaan pohjautuvaa tietoa. Esimerkiksi minun mielipiteeni on jostain syystä julkisen valtavirran mukaan niin kauhean väärä ja minua leimataan sen takia joksikin mv-hörhöksi ja äärioikeistolaiseksi, vaikka olen ihan täysin normaali kaveri, joka näkee ihmisen yksilönä. Näin nimimerkin takaa uskallankin kirjoittaa näitä oikeasti aivan tavallisia ajatuksia. On jotenkin absurdia ajatella, että näinkin puolueettomat jutut leimataan johonkin äärioikeistoon ja omalla naamalla näitä kertoessani saattaisin saada joko turpaan, tai ainakin menettää työni.
Jossain kohtaa tavallisella kansalaisella saattaa mennä tämä urheilun BLM-tukeminen yli ja alkaa hieman hermostuttaa. Samaan aikaan kun saa seurata mellakoiden aiheuttamaa tuhoa ja ryöstelyä, pitää sitä samaa porukkaa vielä tukea täysillä, tai leimataan äärioikeistolaiseksi rasistiksi ja sitten onkin elämä pilalla.
Keskustelu olisi näihinkin ongelmiin ratkaisu, mutta kun toinen osapuoli vain riehuu, uhriutuu ja hyökkää "väärämielisten" kimppuun on tilanne oikeasti huolestuttava. Mielipiteenvapaus on todella hataralla pohjalla myös meidän länsimaisessa kulttuurissa, varsinkin jenkeissä.