Valmentaja Raimo Helminen

Rautakorven haamu

Luottopelaaja
Viestejä
1 283
Tajusinpa tuossa äsken otteluohjelmaa selatessani, että jopa alitajuisesti etsin SaiPan ottelupäiviä kotikaukalossa edelliskausien hohhoijaa-reaktioiden sijaan. On hieno nähdä pitkästä aikaa Liigan ja maajoukkueen legenda penkin takana, oli silloin edustettu seura sitten mikä hyvänsä. Raipen kaltaiset lajilegendat ovat valitettavasti katoavaa kansanperinnettä.
 

Ilveksenmiäs

Tähtipelaaja
Viestejä
14 204
Tajusinpa tuossa äsken otteluohjelmaa selatessani, että jopa alitajuisesti etsin SaiPan ottelupäiviä kotikaukalossa edelliskausien hohhoijaa-reaktioiden sijaan. On hieno nähdä pitkästä aikaa Liigan ja maajoukkueen legenda penkin takana, oli silloin edustettu seura sitten mikä hyvänsä. Raipen kaltaiset lajilegendat ovat valitettavasti katoavaa kansanperinnettä.
Ihmetyttää myöskin edelleen yleinen vähättelevä asenne valmentaja Helmistä kohtaan.
Todellinen yllätyshopea päävalmentajana Tepsissä, pronssia Ilveksessä apuvalmentajana,..

Suurilla sankareilla kuten Tamminen, Lehkonen, Sihvonen on yhteensä 0 mitalia valmentajina Liigassa.
Pekka Virralla esim. on hänelläkin " vain " 1-1-1 saldo, vaikka pidetään todellisena velhona.

Tuolta voi halukkaat kommenteista lukea, mitä kirjoiteltiin kun Raipe Tepsiin oli tulossa..


Ja lopputulos..
 
Viimeksi muokattu:

Rautakorven haamu

Luottopelaaja
Viestejä
1 283
Ihmetyttää myöskin edelleen yleinen vähättelevä asenne valmentaja Helmistä kohtaan.
Raipen saamista potkuista puhutaan aina, mutta menestyksestä ei. Yllättäen samalla unohdetaan esimerkiksi tämän vuoden Kalevi Numminen ja Mestarijoukkueen valmentaja -palkintojen saajan potkut edellisellä kaudella. Jos Raipe saisi nyt pari hyvää kautta alle ilman menestyspaineita (SaiPassa niitä ei hirveästi ole), uskon Helmisen valmentavan viiden vuoden päästä ihan toisella tasolla kuin liigajumbon peräsimessä.
 

Ilveksenmiäs

Tähtipelaaja
Viestejä
14 204
Raipen saamista potkuista puhutaan aina, mutta menestyksestä ei. Yllättäen samalla unohdetaan esimerkiksi tämän vuoden Kalevi Numminen ja Mestarijoukkueen valmentaja -palkintojen saajan potkut edellisellä kaudella. Jos Raipe saisi nyt pari hyvää kautta alle ilman menestyspaineita (SaiPassa niitä ei hirveästi ole), uskon Helmisen valmentavan viiden vuoden päästä ihan toisella tasolla kuin liigajumbon peräsimessä.
Jos ei ikä tule vastaan.. Raipe pelasi itse liian pitkään :)
On viiden vuoden päästä jo 65-vuotias. Ei toki este mihinkään, mutta kovasti nykymaailmassa nuoruutta palvotaan.
 

Rautakorven haamu

Luottopelaaja
Viestejä
1 283
Jos ei ikä tule vastaan.. Raipe pelasi itse liian pitkään :)
On viiden vuoden päästä jo 65-vuotias. Ei toki este mihinkään, mutta kovasti nykymaailmassa nuoruutta palvotaan.
Onhan kiekkovalmentajissakin ollut vaikka millaisia harmaahapsia joukossa, ei valmentajatouhut ikää katso. Uskoisin Raipella innostusta riittävän kiekkotouhuihin, siitä se ei ainakaan kiinni jää. Kotimaassa ainakin uskon kiinnostusta riittävän, ulkomaiden suhteen voi olla toinen tilanne.
 

Ilveksenmiäs

Tähtipelaaja
Viestejä
14 204
Onhan kiekkovalmentajissakin ollut vaikka millaisia harmaahapsia joukossa, ei valmentajatouhut ikää katso. Uskoisin Raipella innostusta riittävän kiekkotouhuihin, siitä se ei ainakaan kiinni jää. Kotimaassa ainakin uskon kiinnostusta riittävän, ulkomaiden suhteen voi olla toinen tilanne.
Ei ei, mutta kyllä trendi kaikkialla nykyään on nuoruuden palvonta. Muinoin minun nuoruudessani vasta yli viisikymppinen mies kelpasi johonkin kunnon hommiin :D
 

Ilveksenmiäs

Tähtipelaaja
Viestejä
14 204
Nykytrendin mukaisesti "Etsitään alle 30-vuotiasta valmentajaa vähintään 40 vuoden työkokemuksella." :)
Ja tuo on pirun epäreilua ikärasismia.. kun olin itse 20-30 vuotias, niin pidettiin täysin kakarana mihinkään. Nyt yli viisikymppisenä olen melkein liian vanha jo kaikkeen. Työssäkin on lähinnä ihmisiä, joiden kanssa ei voi muistella edes 1990-lukua :D
 

Rautakorven haamu

Luottopelaaja
Viestejä
1 283
Ja tuo on pirun epäreilua ikärasismia.. kun olin itse 20-30 vuotias, niin pidettiin täysin kakarana mihinkään. Nyt yli viisikymppisenä olen melkein liian vanha jo kaikkeen. Työssäkin on lähinnä ihmisiä, joiden kanssa ei voi muistella edes 1990-lukua :D
Joo, kun itsekin olin opiskelemassa, kaikki nuoret vedettiin koulun penkiltä paperitehtaisiin hommiin isolla palkalla. Myöhemmin sama tilanne tuli it-alalle, monella tutulla oli vaikeuksia valmistua, kun työtarjouksia ja rahaa tuli ovista ja ikkunoista. Mitään ei tarvinnut edes osata, kun koulutus tuli firmasta. Nykyään ei saa oikein millään alalla ensimmäistä työpaikkaa tai jopa harjoittelupaikkaa ilman vuosien työkokemusta.
 

El Reino

Tähtipelaaja
Viestejä
10 584
Jos ei ikä tule vastaan.. Raipe pelasi itse liian pitkään :)
On viiden vuoden päästä jo 65-vuotias. Ei toki este mihinkään, mutta kovasti nykymaailmassa nuoruutta palvotaan.

Valmentajissa kokemus tuo monesti kaivattua taitoa pelata peliä pelin sisällä ja tiettyä seesteisyyttä vaikeissa tilanteissa. Nuoremman sukupolven valmentajilla saattaa puolestaan olla enemmän paloa ja nykyaikaisempi taktinen näkemys.
 

Rauno Repomies

Tähtipelaaja
Viestejä
11 807
Valmentajissa kokemus tuo monesti kaivattua taitoa pelata peliä pelin sisällä ja tiettyä seesteisyyttä vaikeissa tilanteissa. Nuoremman sukupolven valmentajilla saattaa puolestaan olla enemmän paloa ja nykyaikaisempi taktinen näkemys.
Tuli yllätyksenä että Grönborg on Liigan/SM-sarja -historian vanhin pääkoutsina mestaruuden voittanut. Ikää 55v.
 

Miika Lundin

Luottopelaaja
Viestejä
2 200
Juonenpaljastus: "Ahon Harri otti yhteyttä, soitti mulle." :) (Niin Raipea - olis voinu lopettaa tuohon yhteen lauseeseenkin...)


Screenshot_20240613_191602_Chrome.jpg
 

reiska

Luottopelaaja
Ylläpidon jäsen
Viestejä
6 640

Rautakorven haamu

Luottopelaaja
Viestejä
1 283
Tuli yllätyksenä että Grönborg on Liigan/SM-sarja -historian vanhin pääkoutsina mestaruuden voittanut. Ikää 55v.
Itse kuvittelin TPS:n Jurzinovin olleen reilusti vanhempi, mutta Grönborg pani jokusen kuukauden paremmaksi. Kummatkin voittivat mestaruuden 55-vuotiaana.

No Raipe laittaa ennätyksen uusiksi ensi vuonna SaiPan peräsimessä.
 
Ylös