Kiva, että Veikkausliigan brändiä yritetään vielä kehittää ja luoda jotain uutta ilmettä, mutta ei tässä nyt ihan häränsilmään osuttu.
Veikkausliiga on myös uudistanut brändiäänensä. Brändiäänestä on vastannut kotimainen musiikkiguru MGI, oikealta nimeltään Henri Lanz. Pitkän linjan musiikkituottaja on työskennellyt mm. 50 centin, Kylie Minoguen, Justin Bieberin sekä lukemattomien muiden kotimaisten ja kansainvälisten artistien kanssa.
Lievästi jännittäen odotan, että mitä täältä mahtaa tulla. Ei tuu varmaan tämä brändiäänikään ihan ilmaiseksi tällä tekijällä.
Veikkaukseen pääsponsorina, Veikkausliigaan nimenä, brändinä, toivoisin kyllä itsekin jo muutosta erinäisistä syistä. Veikkaus ei ole kovin hyvä pääsponsori, aikoinaan oli hyvä että oli edes joku, mutta nyt kun ollaan monella rintamalla päästy jo taloudellisesti sarjanakin eteenpäin niin tuon pääsponsorin paikan saisi kohtuullisesti jo kilpailutettua. Veikkausliiga nimenä on jo ainakin omaan makuuni liian "ryvettynyt" putkikatsomoiden, hitaan potkupallon ja paskojen tv-tuotantojen aikakauteen, ainakin ehkä sellaisen isomman yleisön korvissa. Tällaisilla nykyisillä brändiuudistuksilla on vaikeahko ehkä voittaa näitä puolelleen, kun se on kuitenkin se sama "veikkausliiga". Nimimuutoskaan ei yksinään mielikuvia muuta, mutta kun puhutun ja kirjoitetun kielen kautta päästäisiin luomaan uutta aikakautta, markkinoimaan ja puhumaan ihan vaikka SM-sarjasta, (Unibet) Mestaruussarjasta, "Valio"liigasta, niin olisi mahdollista alkaa tehdä sitä brändityötä puhtaalta pöydältä.
Tällä hetkellä alkaa olla jo isompi määrä hyvännäköisiä olosuhteita ja stadioneja, joista nykyisellä kohtuullisella tv-tuotannolla saa ihan järkevän näköisen TV-tuotteen. Peli ei edelleenkään pärjää maailmanhuipuille, mutta sitä se ei tule koskaan tekemään eikä sillä ole edes varsinaisesti merkitystä, kun ihminen katsoo muita asiasta esiinnousevia mielikuvia ja rakentaa yleistä mielipidettään. Jokainen peli Tammelasta näyttää paremmalta, kuin yksikään peli putkikatsomoiden keskeltä.
Itselle Veikkausliiga nimenä ja brändinä sisältää tietysti rutkasti nostalgia-arvoa. Vanha matsirenkutus on korvamatona tallennettuna ikuisesti mieleen. Käyn matseissa oli logo, värisilmä tai äänimaisema mikä tahansa. Käyn katsomassa Suomen parasta futista. Mutta mua ei tarvitse enää voittaa puolelleen. Ei tällaisellä logon/värin/fontin brändiuudistusjargonilla tai tietyn somealustan preesenssin luomisella.
Olisi aika ihan rehelliselle brändiuudistukselle. Kiitos Veikkausliigalle ja mukana haudataan potkupallo, putkikatsomot ja laihat kahvit sekä kylmät makkarat.