Vs: Veli-Matti Vittasmäki
No ei kai kukaan nyt niin tyhmä ole, että luulisi, että Vittasmäki Ilves-faneille vittuillakseen olisi valinnut Tapparan, vaikka olisi saanut Turusta paremman palkan. ;D No vitsillä Petteri sen kai sanoi, mutta kunhan totesin. Mutta kyllä Veli-Mattikin sen tietää, ettei Ilves-fanit siihen positiivisestikaan suhtaudu, että siirtyy suoraan Ilveksestä Tapparaan. Ja minä kyllä ymmärrän täysin, että Vittasmäki meni Tapparaan, koska raha ratkaisee, ja Tapparassa on paremman palkan lisäksi parempi mahdollisuus menestykseen, ja sitä myöten Tapparassa on enemmän julkisesti esillä ja tavallaan näyttöikkunassa, josta hänet huomataan helpommin ulkomailla, ja se mahdollistaa lähitulevaisuudessa saada ulkomailta rahakkaan sopimuksen. Tosin, Ilveksessä Vittasmäki olisi varmaan ensi kaudella saanut enemmän peliaikaa, kuin Tapparassa, koska Tapparassa on niin paljon kilpailua puolustuksessa. Joten peliajan suuruuden puolesta Vittasmäen olisi ollut Ilveksessä helpompi tehdä esimerkiksi pisteitä, ja saada sitä myöten näkyvyyttä, vaikkei Vittasmäki nyt varsinaisesti mikään pisteidentekijä tai kiekollinen puolustaja olekaan, vaan monipuolinen ja erinomainen peruspuolustaja.
Eli, minä täysin ymmärrän, miksi Vittasmäki meni Tapparaan, ja järjellä ajateltuna hyväksynkin sen, mutta tunteella ajateltuna (koska olen Ilves-fani) en sitä hyväksy, ja mitään loukkaantumisia en toivo tietenkään, mutta toivon kuitenkin, että Vittasmäki pelaa huonoja kausia Tapparassa, jossa ei tule menestystä Tapparalle, eikä Vittasmäelle. Toisaalta, jos Vittasmäki pelaisi esimerkiksi helvetin hyvän ensi kauden, niin se voisi päästä jo ensi kauden jälkeen KHL:ään, joten siten ajateltuna voisi toivoa, että pelaisi hyvin Tapparassa. Oliko nyt tarpeeksi selvästi kirjoitettu? ;D
Minä kyllä pidän Vittasmäkeä tavallaan petturina, mutten niin suurena petturina, kuin Ilves-kasvatteja tai vahvasti Ilves-taustaisia, jotka ovat Tapparassa pelanneet, kuten Jan-Mikael Järvinen ja Metsola. Mutta se, jos sanoo vaikka paikalliskilpailijaan siirtynyttä pelaajaa petturiksi, niin se ei kyllä sinänsä kohdistu henkilöön, koska se petturiksi haukkuminen perustuu ja liittyy hänen jääkiekkouraansa, eikä hänen yksityiselämään. Eli en näe, että mitä pahaa on sanoa petturiksi, koska pelaaja on jääkiekkoiluun liittyvällä valinnallaan aiheuttanut sen, että häntä pidetään petturina.
Petteri: Sinulta täytyy uutena ensimmäisen viestin kirjoittajana kysyä, että oletko Tappara-fani, koska se ei selvinnyt viestistäsi? Epäilen kyllä, että olet Tapparan mies, koska ensimmäinen viestisi palstalla ja heti ensimmäisen kirjoituksen aiheena Tapparaan siirtynyt pelaaja, ja hänen puolustelu. Siksi haluan tietää, oletko Tapparan mies, että tietää, miten kirjoituksiisi suhtautuu jatkossa tällä palstalla. Ilves-faneja esittäviä Tappara-faneja tällä palstalla on jo ihan tarpeeksi katteltu.
Olisi muuten mielenkiintoista kuulla joskus asiallisilta Tappara-faneilta (kai niitäkin on?), miten he suhtautuvat näihin tällä foorumilla Ilves-faneja esittäviin Tappara-faneihin, jotka tavallaan edustavat Tappara-faneja täällä, ja antavat Tappara-faneista trollauksellaan huonon kuvan ulkopuolelle.