El Reino
Tähtipelaaja
- Viestejä
- 13 457
Hyväntekeväisyysmallinen lippujen jakaminen koululaisille menee ihan maineenrakentamisena. Työssäkäyville aikuisille lippujen kylväminen, mikä tuskin on järkevää pitkässä juoksussa, on tänä vuonna ollut viime kautta maltillisempaa eri joukkueilla.
Kyllä silti sokea reettakin näkee, mihin peleihin kampanjoita on kohdistunut. Väitän, ettei Saipakaan ilman erityiskampanjoita olisi Ilvestä tai Tapparaa vastaan kerännyt HIFK:ta isompia katsojamääriä, vaikka kuinka mediassa hehkutettu joukkue onkin ja Raipe peräsimessä. Koululaisvouchereiden lisäksi on vouchereita ollut jaossa yhteistyöseurojen toimihenkilöille ja junioreillekin iso kasa.
Ei ole tamperelaisjoukkueilla kyllä helppo työsarka edessään, että saavat vuosi toisensa jälkeen väkeä siinä määrin halliin, että pystyvät sekä kattamaan järjestämiskulut että keräämään riittävästi voittoa kasvattaakseen pelaajabudjettia esim. Kärppien tahdissa. Vouchereiden sponsorointi joidenkin Kultajousen tai Nokia River Golfin tms. pienten yritysten tai vaikkapa fanien hyväntekeväisyystempauksen toimesta ei varmasti tuo mitään isoja tuloja, mutta ehkä pienentää ainakin Nysse-kuluja.
Yritysmyynnin ja sponsorihankinnan pitää vetää koko ajan paremmin tai sitten pitää olla muita tulonlähteitä riittävästi. En usko siihen, että ainakaan lyhyellä juoksulla saataisiin aikaan tilannetta, missä katsojakeskiarvo nousisi jonnekin 9000 - 10 000 itse maksavan katsojan tasolle.
Kyllä silti sokea reettakin näkee, mihin peleihin kampanjoita on kohdistunut. Väitän, ettei Saipakaan ilman erityiskampanjoita olisi Ilvestä tai Tapparaa vastaan kerännyt HIFK:ta isompia katsojamääriä, vaikka kuinka mediassa hehkutettu joukkue onkin ja Raipe peräsimessä. Koululaisvouchereiden lisäksi on vouchereita ollut jaossa yhteistyöseurojen toimihenkilöille ja junioreillekin iso kasa.
Ei ole tamperelaisjoukkueilla kyllä helppo työsarka edessään, että saavat vuosi toisensa jälkeen väkeä siinä määrin halliin, että pystyvät sekä kattamaan järjestämiskulut että keräämään riittävästi voittoa kasvattaakseen pelaajabudjettia esim. Kärppien tahdissa. Vouchereiden sponsorointi joidenkin Kultajousen tai Nokia River Golfin tms. pienten yritysten tai vaikkapa fanien hyväntekeväisyystempauksen toimesta ei varmasti tuo mitään isoja tuloja, mutta ehkä pienentää ainakin Nysse-kuluja.
Yritysmyynnin ja sponsorihankinnan pitää vetää koko ajan paremmin tai sitten pitää olla muita tulonlähteitä riittävästi. En usko siihen, että ainakaan lyhyellä juoksulla saataisiin aikaan tilannetta, missä katsojakeskiarvo nousisi jonnekin 9000 - 10 000 itse maksavan katsojan tasolle.
Viimeksi muokattu: