Toki Saros on kunnon poikkeus vahvistaa säännön. Taitaa olla koko Nhl lyhin veskari. Keskiarvo pituus taitaa olla siellä 190cm korvilla jo. Onhan näitä alle 180cm toki täälläkin, Metsola. Voi kyllä olla, että se juuri estänyt hänellä tien Amerikkaan.
Näihän se on, että Saroksen tasolle ei välttämättä enää koskaan toista alle 180 senttimetrin maalivahtia nouse.
Kuivila on pelannut umpisurkeassa Ilveksen U20-joukkueessa 92,6 torjuntaprosentin keskiarvolla ja Mestiksessä kahdessa pelissä 93,4 torjuntaprosentilla.
Minusta on todella sääli, jos omalle kasvatille ei anneta edes mahdollisuutta Ilveksessä osoittaa tasonsa, vaan tulevaisuudessakin edelle raahataan ulkomaita raakileita, joista Karhun täytyy koulia Liigaan hyviä veskareita.
Toivottavasti ensi kauden parivaljakkona nähdään Pavlat&Kuivila, ja Karhu onnistuu Pavlatista kaivamaan sen veskan, jota itse odotin jo tälle kaudella.
Itse uskon Pavlatin olevan suhteellisen kallis maalivahti, joka hankittiin tänne ykköseksi ennen kuin Malekin laina varmistui.
Vaikka pitkässä juoksussa Pavlatista tulee olemaan Ilveksellä hyötyä, niin edelleen olen sitä mieltä, että
Jonas "Ilvesfoorumin-runkosarjan-tähtipelaaja-yli-sadan-tähden-erolla-Eemeli-Suomeen" Gunnarsson olisi täydellinen aisapari tämän kauden Malekin taakse. Gunnarssonin pois päästämisestä en ala silti Tillua syyttää, koska Malekin jatkamisen epävarmuuden vuoksi uutta ykkösmokea tuli etsiä jo hyvissä ajoin.