Vs: Esa Honkalehdon "ankat"
Honkalehdon itseluottamus ja munkkilatinankieliset selitykset ovat kieltämättä vertaansa vailla. Tässä Honkalehdon visioita hänen
ensimmäisen pestinsä aluksi Ilveksessä. Korjausmahdollisuus on tietenkin aina olemassa, kuten Honkalehto sanoo.
"Vaikka en ole ollut tekemisissä SM-liigan ja sen seurojen markkinoinnin kanssa, enkä ole päässyt näkemään sitä toimintaa aiemmin sisältä päin, on kuitenkin tapahtumamarkkinointi hyvin samankaltaista, oli kyseessä sitten pesäpallo, yleisurheilu tai pohjoismaiset hiihtolajit.
– Erotuksena se, että kun aiemmin olen ollut tekemässä yhtä tapahtumaa vuodessa, nyt niitä tapahtumia on noin kolmekymmentä. Hyvänä puolena tässä on se, että jos ensimmäisessä tapahtumassa joku ei toimi, niin sitä voidaan korjata toiseen tapahtumaan mennessä. Jos taas järjestät tapahtumaa, mikä toteutuu kerran vuodessa, seuraava korjausmahdollisuus on vuoden päästä. Se on siinä mielessä vielä raadollisempaa, kaiken pitää onnistua kerralla. Ei tässäkään tietenkään pidä ensimmäistä tapahtumaa tehdä miten sattuu.
– Samat lainalaisuudet pätevät kaikissa lajeissa. Yleisölle tätä aina tehdään, oli maksajana sitten yritys tai yksittäinen ihminen. He tulevat ottelutapahtumaan kokemaan elämyksiä ja siitä tässä pohjimmiltaan on kyse.
Viime kevään pudotuspelien aikaan Urheilulehdessä ilmestyi laaja artikkeli, jossa epäiltiin Ilveksen menevän suohon kokemattomien johtajiensa kanssa. Honkalehtoa kyseinen artikkeli naurattaa edelleen.
– Sen jutun kirjoittaja olisi voinut ottaa enemmän taustoja selville. Hänen keskeisin pointti oli, että jos on jäänyt pesäpalloilijana jäänyt mestaruus ottamatta, ei voi onnistua jääkiekkojohtajana. Nauroin sille ääneen.
– Ja sitä paitsi olen voittanut Suomen mestaruuden Vihdin naisten kanssa valmentajana vuonna 1998 jatkaa Honkalehto, joka on valittu kertaalleen myös miesten Superpesiksessä vuoden valmentajaksi (1994).
– Aion itse osoittaa, että tämän homman pystyn tyylikkäästi hoitamaan"