Vs: Ex-Ilvekset maailmalla
Tiedän vain,että meidän kotona tokaluokkalainen harmittelee,että hänen tamperelaisella koululuokallaan on hänen lisäkseen vain yksi Ilveksen kannattaja (vaikka ainakin puolen tusinaa pelaa Ilveksen junnuissa jalkapalloa),päiväkodissa päiväkotitäti ilmoitti Tapparan mestaruusvoittoa seuranneen päivän 2-vuotiaiden päiväohjelmasta normaalin näköisenä lasta hakiessani "syötiin herkkuja ja juhlittiin Tapparaa" sekä,että poikani Ilveksen 5-vuotiaiden jalkapallojoukkueen valmentaja ymppäsi reenien loppuhuutoon poikien (ei minun poikani,huom!) pyynnöstä Ilveksen perään myös "Tappara"-huudon tuoreeltaan Tapparan mestaruusvoiton jälkeen.
Minulla ei ollut tällaista kosketuspintaa 2003 mestaruusvoiton jälkeen,mutta en ihmettelisi jos tämä olisi silloin Laineen vaihtaessa seuraa ollut samanlainen meininki ja jättänyt ruohonjuuritasolla jälkensä.
Itse kävin kouluni 80-luvulla ja tuolloin ei tällaista ilmapiiriä koulussani ollut,vaikka Tappara menestyikin Ilvestä paremmin kokonaisuudessaan.Arvelen tämän johtuvan siitä,että Ilveskin pärjäsi kuitenkin aika hyvin sijoittuen esim. välillä 1982-1990 joka kerta kuuden joukkoon ja napaten noiden kahdeksan kauden aikana neljä mitaliakin.1990-luvun alussa taas molemmat porukat kyykkäsivät saman aikaisesti vuosiksi ja 90-luvun lopulla Ilveksen selkeä valta-asema kesti vain kolme kautta eikä kruunaantunut mestaruuteen.