Onko Lindgren jotenkin poikkeustapaus jääkiekon pelaajien keskuudessa siksi että hänellä on perhettä? Kyllä minun tietääkseni tuhannet muutkin jääkiekon pelaajat perheellisiä on, miksi Lindgrenin ratkaisuja pitäisi jotenkin paremmin ymmärtää siksi että on perheellinen?
Vaikka teikäläisellä on valtava halu saada kaikki paha maailmassa Manngardin ja hänen lakeijoidensa syyksi, niin kyllä Perttu ja muutkin Ilveksestä lähteneet ihan aikuisia ihmisiä on jotka vastaavat itse valinnoistaan.
Jos Ilves jotenkin erityisen paljon Pertulle merkitsisi niin varmasti olisi täällä 13 vuoden aikana ainakin yhden kauden pelannut. Jos se mukava elämä Sveitstssä enemmän houkuttelee niin pysyköön sitten siellä.
Ja minä en hyväksy mitään törkyviestien lähettelyä perheelle enkä ole sellaisia koskaan lähetellyt. Mutta raja se on siinäkin mitä kaikkea voi Manngardin piikkiin laittaa ja missä menee oma vastuu valinnoistaan.
Manngård ei liity tapaukseen mitenkään. Ja tapauksesta voi sanoa vielä sen verran, että pari henkilöä toimijoista pyysi tapausta myöhemmin anteeksi. Sekin avannee sinulle hieman tapahtunutta.
Fanien puolelta kyse ei ollut pelkästään törkyviesteistä, vaan tappouhkauksista. En tiedä oletko sinä saanut perheeseesi kohdistuneita tappouhkauksia, mutta ehkä pystyt samaistumaan siihen, että miksi perheen isänä, et kovin helpolla ole valmis tuomaan rakkaita ihmisiä paikkakunnalle, jossa tappouhkauksia on annettu.
Kirjoitin jo hyvin aikaisessa vaiheessa vanhan johdon toimintatavoista. Viestini sisältö oli se, että Suomen ympyrät ovat liian pieniä sellaiseen toimintaan. Vanha Ilves ajautui riitoihin monen sidosryhmän kanssa.
Ehkä sinullakin on hyvin ruusuinen kuva siitä, ettei Ilveksen vanha johto tehnyt tällaisia asioita. Itse en pysty hyväksymään toimintaa, jossa mm pelaajalle lähetetään haista v- viestejä (kyse huippumaalivahdista), kun tämä ei valinnut Ilvestä. Näin pienessä ympäristössä toimiminen on sellaista, että sen minkä taakseen jättää, niin sen edestään löytää. Fanit ehkä luonnollisesti näkevät asian niin, että pelaaja on paska ihminen, mutta totuus on ollut aivan toinen.
Mutta mennäkseen Perttuun, niin hän pelaa Sveitsissä ja haluaa unohtaa tuon ikävän aikakauden. Jos palaisi vielä Suomeen parin vuoden jälkeen ja olisi kunnossa, niin ehdottomasti näkisin hänet Ilveksen väreissä.
Pertun tämän hetken tasosta saa käsityksen, kun toteaa, että häneltä jäi kauden alussa 9 peliä väliin ja tuon jälkeen meni vielä jonkin aikaa, kun hän oli toipilas. On noussut jo Davosin tehokkaimmaksi pelaajaksi ohi Sveitsin maajoukkuekapteeni Andres Ambühlin ja on selvästi tehokkaampi kuin Ruotsin maajoukkuetasolla pelannut Anton Rödin. Eli Perttu pystyisi nykykunnossaan Liigassa taistelemaan pistepörssin voitosta.