Suurustettu Laatikko
Luottopelaaja
Maalahden hyvä puoli on, ettei ole loukkaantumisherkkä. Miten on Erosen laita?
Maalahdella samassa ajassa heikommassa sarjassa sen 3 maalia...Tämän ja viime kauden perusteella Erosesta on vaikea sanoa. Yhteensä 89. 5+9=14. Ei noi kiekolliselle pakille kummoiset lukemat ole, mutta varmasti on kallis mies. Toki on pelannut selvästi Liigaa paremmissa sarjoissa, mutta taso ei ole niissä oikein riittänyt.
Maalahdella samassa ajassa heikommassa sarjassa sen 3 maalia...
Kallea tuskin on maalipyssyksi hankittu, vaan avut ovat ihan muualla. Ehdottomasti vaan optio käyttöön.Maalahdella samassa ajassa heikommassa sarjassa sen 3 maalia...
Kallea tuskin on maalipyssyksi hankittu, vaan avut ovat ihan muualla. Ehdottomasti vaan optio käyttöön.
Ahaa, muistin väärin sitten. No, joka tapauksessa toivottavasti soppari saa jatkoa.Ei Maalahdella ole mitään optiota.
Tarvitsemme silti sitä rotaatiota, mihin toki nyt Eronen ei tule. Mutta ei kiekollista peliä voi jättää tuossa Airolankaan varaan.Lappeenrannasta tulleiden tietojen mukaan Maalahti on jo sopinut jatkosta Ilveksen kanssa. Eronen? Kiitos mutta ei kiitos! Jotenkin siitä äijästä on jäänyt sellainen kuva, että vähän aina varastaa pelissä. Sitä paitsi meillä on jo Peltola, Airola, Hatakka, Elorinne varmasti ensi kaudelle. Siihen Maalahden jatko ja toivottavasti Parikka. Aivan varmasti riittävä top-6 puolustukseen.
Lappeenrannasta tulleiden tietojen mukaan Maalahti on jo sopinut jatkosta Ilveksen kanssa.
Viime kaudella Ilves teki 57 yv-maalia (eniten liigassa), joista 6 oli pakkien tekemiä (joista niistäkään ei kaikki tuolta viivamiehen paikalta). Tällä kaudella Ilves on tehnyt 28 yv-maalia (toiseksi eniten liigassa), joista 0 on pakkien tekemiä. Joidenkin mielestä syy pakkien yv-maalien matalaan määrään on heidän huonoutensa viivamiehinä, joidenkin mielestä taas se, ettei laukominen ole mikään olennainen osa Ilveksen viivamiehen roolia. Minä olen vahvasti jälkimmäistä mieltä. Ilveksen ylivoimassa viivamiehen tehtäviin kuuluu syöttöpeli (niin syöttöpaikan tarjoaminen kuin kiekon jakaminen edellen) ja tietysti myös viivan pitäminen. Ja sitähän Maalahti ylivoimalla juuri tekee.Vaikka Maalahti on suht kiekkovarma, hyvä avaan ja hyvä tuomaan kiekon ylös, niin silti viivamiehenä ei kummonenkaan mun mielestä. Ei minkäänlaista uhkaa laukauksella eikä oikein osaa syöttää Meskasen puolelle ikinä niin, että siitä voi laukoa suoraan syötöstä.
Mahtaakohan löytyä montaakaan pakkia koko liigasta, joka pelaa ykkösyyveessä ja jolla yhtä vähän tehopisteitä, kuin Maalahdella. Saatika maaleja tasan 0 Ilveksen tasoisella ylivoimalla. Kumminkin Ilveksen ylivoima edelleen todella tehokas reilut 27% ja liigan toiseksi tehokkain.
Hienosti perusteltu ja järkevä vastakommentti.Viime kaudella Ilves teki 57 yv-maalia (eniten liigassa), joista 6 oli pakkien tekemiä (joista niistäkään ei kaikki tuolta viivamiehen paikalta). Tällä kaudella Ilves on tehnyt 28 yv-maalia (toiseksi eniten liigassa), joista 0 on pakkien tekemiä. Joidenkin mielestä syy pakkien yv-maalien matalaan määrään on heidän huonoutensa viivamiehinä, joidenkin mielestä taas se, ettei laukominen ole mikään olennainen osa Ilveksen viivamiehen roolia. Minä olen vahvasti jälkimmäistä mieltä. Ilveksen ylivoimassa viivamiehen tehtäviin kuuluu syöttöpeli (niin syöttöpaikan tarjoaminen kuin kiekon jakaminen edellen) ja tietysti myös viivan pitäminen. Ja sitähän Maalahti ylivoimalla juuri tekee.
Tilastollisesti Maalahti on pelannut ylivoimaa liigan pakeista neljänneksi eniten ja on pakkien yv-pistepörssissä sijalla 8. Pisteitä saisi siis olla hiukan enemmänkin, mutta ei tuossa nyt mistään katastrofista ole suinkaan kyse. Ja edelleen, viivamiehen rooli eri joukkueiden ylivoimissa ei ole sama.
Mun mielestä Airola näytti jo heti edellisessä pelissä kuinka kivaa on, kun viivalla löytyy rightin ruoska yv:llä. Molempiin ylivoimiin rightin pakkia vaan, Macceli tuskin vatkaa vasemmalla laidalla ensi kaudella.