Jokaisella kirjoittajalla on näkemys siitä, miten X:t ja Y:t tulisi asetella ylivoimakuvioon.
Ei ole mitään merkitystä ketä pelaajia on kentällä, jos koko viisikko ei tiedä perinpohjaisesti toistensa liikkeitä. Olen antanut siunaukseni sille, että Konnan johtama ylivoima hiotaan vaikka väkisin kuntoon. Siinä on kapellimestari, joka ennen tätä kautta olisi ollut kenen tahansa mielestä Liigan paras ylivoimapelaaja. Siksi hänet Ilvekseenkin tuotiin.
Ylivoima ei ole toiminut tällä kaudella toivotulla tavalla, mutta ei se sitä tarkoita, etteikö se voisi lähteä vielä liitoon. Kun Petri Kontiolan ja Eemeli Suomen kaltaiset liigahevoset menevät jäälle, niin varmasti myös vastustaja ottaa ylivoimapelaajat tarkemmin huomioon. Toki myös ylivoimalla on ollut perustavanlaatuisia ongelmia, isoimpana niistä kiinteät pelipaikat sekä syöttöjen heikko laatu.
Monesti eri kanavissa kannattajat huutavat viivalaukausten perään. Tästäkin on veli
@Noma moneen kertaan kirjoittanut, että viivakutien todennäköisyys mennä maaliin (maskinkin kanssa) on hävettävän pieni.
Itse olen sitä mieltä, että Ilveksen pitää loppukaudeksi nyt lyödä lukkoon kaksi ylivoimakentällistä ja niitä ei lähdetä enää isommin vaihtamaan. Molempien ylivoimaviisikoiden pitää rakentaa 5:stä 10:een erilaista syöttökuviota, jolla voi alivoimaviisikon saada haavoittuvaiseksi. Vain sovituilla syöttöketjuilla voi rakentaa tappavan ylivoimaviisikon tämän päivän Liigassa.
Kaudella 2019-2020 Ilveksellä oli Liigan TOP 3 -ylivoima koko kaudenkin mittakaavassa. Silloin riitti variaatioita ylivoimassa ja maaleja nähtiin syntyvän monin eri tavoin. Viivasta syntyneet maalit loistivat poissaolollaan.