• Moro! Perinteinen Ilvesfoorumin kevätveikkaus järjestetään nyt jo kymmenettä kertaa. Suuren suosion saavuttanut veikkaus järjestetään omassa osiossaan täällä. Kaikki joukolla mukaan, ja veikkausonnea!

Ilveksen kannattajat

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja marko
  • Alkaa Alkaa
Mun lähellä istuu monesti perhe, jonka lapsijäsen ei selkeästikään jaksa olla kolmea erää pelissä. Yleensä toisella erätauolla tai viimeistään kolmannen erän alussa häntä alkaa säännönmukaisesti joku asia kovasti ottamaan päähän. Siellä he silti vaan istuvat sitkeästi. Jokainen meistä ymmärtääkseni valitsee oman kärsimyksensä laadun ja määrän.

Kukin kannattakoon tavallaan, ei ole ainoaa oikeaa tapaa. Tärkeää on se, että ylipäätään tulee otteluun, lipputuloilla on joltinen merkitys joukkueen taloudelle.

Kesken ottelun poistumisessa on vielä mainitsematon positiivinen vaikutus: se nostaa paikalle jääneiden oikein-kannattajien itsetuntoa.

Minä voin perustella tätä ilmiselvää asiaa. Mikäli peleistä ei saisi poistua enen kuin peli on ohi niin monet lapsiperheet jäisivät tulematta. Esim. itse toin lastenpeliin 4 v. vaimon lapsen lapsen. Eihän tuo jaksanut olla kuin yhden erän. Tavoite kuitenkin saavutettu ja taas aivopesty ja ehdollistettu yksi ihmisen alku Ilveksen kannattajaksi.

Toisekseen tällaiset yksilönvapauteen törkeästi puuttuvat rajoitukset ovat jonkinlaista totalitarismia. En oikeastaan voi enää hölmömpää tekoa keksiä mihin seura voisi lähteä mukaan kuin tuollaisten minimivaatimusten keksimiseen. Ajattele asiaa jo ihan käytännön tasolla:
Pariskunta on pienen lapsen kanssa pelissä. Käynnissä on kolmas erä ja piltille tulee hätä. Mutta minimiaika ei ole täynnä. Pitäisikö järkkäreiden estää poistuminen vai saattaa lapsi vessaan ja tuoda takaisin?
Toinen tapaus: Reiska on kännissä ja haluaa veke pelistä syystä tai toisesta. Pitäisikö poistuminen estää? Alkaisiko Reiska rähisemään?
En alkaisi.

Ei kenenkään liikkumista pitäisi rajoittaa, ehkä enemmänkin kannustaa pelikatkolle tapahtuvaksi.

Kukin kannattakoon tavallaan, ei ole ainoaa oikeaa tapaa. Tärkeää on se, että ylipäätään tulee otteluun, lipputuloilla on joltinen merkitys joukkueen taloudelle.
Kyllä se on aika yksiselitteisesti parempi tapa kannattaa, jos ei lähde kesken pelin pois ihan vaan koska ei kiinnosta katsoa loppuun. Miksi tämä on edes keskustelun aihe?
Kesken ottelun poistumisessa on vielä mainitsematon positiivinen vaikutus: se nostaa paikalle jääneiden oikein-kannattajien itsetuntoa.
Oikeastaan herättää lähinnä myötähäpeää.

Ja itsehän en edes vaivautunut paikalle eilen. Ihan vain sillä ettei kukaan nyt kymmenettä kertaa sekoita puuroja ja vellejä keskenään ja kuvittele että mun mielestä joka ikistä yksilöä joka lähtee kesken pelin pois on paheksuttava.

Itse jos olen pelissä jälkikasvun kanssa niin meillä on vähän sellainen "sanaton sopimus" että poistutaan erätauolle aina muutamaa minuuttia ennen erätuon alkamista niin vältetään ruuhkat kun haetaan syötävää/juotavaa/herkkuja.

Pelistä lähdetään yleensä minuutti tai kaksi ennen pelin loppumista ihan vain käytäväruuhkien välttämiseksi.

Jalkapallossa tätä "ongelmaa" ei ole koska tuntuu siltä, että tytär jaksaisi katsella jalkapalloa vaikka 5 tuntia yhteen soittoon.

Mitä sillä on väliä mitä jotkut yksittäiset ihmiset tekevät? Kaikki saavat kannattaa seuraa ihan omalla haluamallaan tavalla. Kukaan ei yksityiskohtaisesti tiedä monen muun ihmisen elämästä hallilla sen paskaakaan niin ihan turha alkaa spekuloida miksi jotkut yksittäiset henkilöt tekevät sitä tai tätä.

P.S Se kaveri joka siitä sinun viereltäsi lähtee 5 minuuttia ennen pelin loppua runkosarjassa näkee siitä pelistä enemmän kuin se toinen kaveri sieltä toiselta puolelta joka lähtee 2 minuuttia ennen jokaisen erän loppua jotta ehtii juoda kaljan.

Viimeksi muokattu:
En nyt tätäkään osoita erikseen kellekään, mutta on kyllä ihmeellinen ilmiö nettikeskusteluissa tämä, että kun kritisoidaan jotain käyttäytymismallia niin ensimmäisenä on kymmenen ihmistä jonossa julistamassa että "no mutta omalla kohdalla se on perusteltua". Joo ei kukaan ole missään kohtaa muuta väittänytkään? Eikä kukaan edes tiennyt että teet sitä asiaa niin miksi edes tuoda se ilmi? :D

Tässäkin tapauksessa olisi pitänyt olla alusta asti jokaiselle selvää, että kritiikkiä ei kohdisteta kehenkään tiettyyn ihmiseen, vaan siihen että ennen loppua lähteviä löytyy aina enemmän silloin kun Ilves on tappiolla. Tätä käytöstä ei pysty mitenkään selittämään sillä että osa katsojista vaan joutuu lähtemään aina etuajassa, eikä kukaan ole myöskään syyttänyt em. katsojia tästä ilmiöstä. Kukaan ei itseasiassa syyttänyt ketään yksittäistä katsojaa tästä ollenkaan, vaan ainoastaan paheksunut tätä ilmiötä laajemmin.

Katsoja saa ihan ite valita milloin se lähtee pelistä pois
Useat tulee tauolta 7min myöhässä ja lähtee 4 minuuttia aikasemmin kalja jonoon. Eikä niitä täällä kukaan moiti.
Joo kyllä moittii. Oma jälkikasvu pienenä jo ihmetteli miksi joku ei halua katsoa pelejä ja eriä alusta loppuun. Sanoin silloin jo, että ne on sellasia keitä ei kiekko kiinnosta, vaan niiden syy olla paikalla on ilmainen kalja ja viini. Miettinyt, että varmaan silloin Ilves kiinnostaa, kun siitä saa "hyvää somekontsaa" ja hästägejä lisäiltyä. Nyt sitten isompana areenan aikanakin olen usein kuullut kuinka se ilmainen kalja liikuttaa. :D

Itse jos olen pelissä jälkikasvun kanssa niin meillä on vähän sellainen "sanaton sopimus" että poistutaan erätauolle aina muutamaa minuuttia ennen erätuon alkamista niin vältetään ruuhkat kun haetaan syötävää/juotavaa/herkkuja.

Pelistä lähdetään yleensä minuutti tai kaksi ennen pelin loppumista ihan vain käytäväruuhkien välttämiseksi.

Jalkapallossa tätä "ongelmaa" ei ole koska tuntuu siltä, että tytär jaksaisi katsella jalkapalloa vaikka 5 tuntia yhteen soittoon.
Lutuuria! thumbsup

Tunnustan jo valmiiksi, että tuon ekan kotivälierän uuden ajankohdan vuoksi, minun kausikorttipaikka on pelissä tyhjänä. Voisin korttia jollekin lainata, ja saatan ehkä niin tehdäkin, mutta mahdollista voisi olla ehtiä paikalle noin kolmanteen erään ja jatkoajat päälle joten sillä verukkeella pidän kortin itsellä.

Saatan olla täten huonompi kannattaja kuin joku toinen mutta joskus on ennalta sovittuja ja lukkoon lyötyjä menoja jotka vielä tarkistetaan liigan sivuilta ettei vain osu peli samalle päivälle. Sitten käy näin, perkele.

Saatan olla täten huonompi kannattaja kuin joku toinen mutta joskus on ennalta sovittuja ja lukkoon lyötyjä menoja jotka vielä tarkistetaan liigan sivuilta ettei vain osu peli samalle päivälle. Sitten käy näin, perkele.
Tässäkin tapauksessa olisi pitänyt olla alusta asti jokaiselle selvää, että kritiikkiä ei kohdisteta kehenkään yksittäiseen ihmiseen, vaan siihen että ennen loppua lähteviä löytyy aina enemmän silloin kun Ilves on tappiolla.

Tunnustan jo valmiiksi, että tuon ekan kotivälierän uuden ajankohdan vuoksi, minun kausikorttipaikka on pelissä tyhjänä. Voisin korttia jollekin lainata, ja saatan ehkä niin tehdäkin, mutta mahdollista voisi olla ehtiä paikalle noin kolmanteen erään ja jatkoajat päälle joten sillä verukkeella pidän kortin itsellä.

Tämä nyt oli ihan ohi aiheen.

Takaisin