Samaa mieltä. Joukkueen tärkeintä pelipaikkaa täytettäessä edullisuus ei voi olla kärkiprioriteetti ja riskinotto harvoin kantaa hedelmää. Hyvän maalivahdin kiinnittäminen maksaa, mutta se on hinta, joka on maksettava. Jatkumoa on pyrittävä rakentamaan siten, että kirittäjästä saadaan kasvatettua hyvä vastuunkantaja tuleville kausille ja tälle hankitaan taas uusi lupaava nuori pelaaja kaveriksi.
Toivekokoonpanojahan tämä foorumi on väärällään.Tämähän olisikin mielenkiintoista kun kaikki, ne vaativimmatkin, kertoisivat näin etukäteen että millainen setti olisi tyydyttävä.
Listani meinasi lähinnä sitä, jos todellakin ihan tosissaan halutaan sinne kuuden sakkiin!
En missään nimessä ole eri mieltä kanssasi. Kyllä minulle kelpaa vaikka ihan kauttaaltaan kallis ja laadukas rosteri."Ei ole niin helppoa löytää edullisesti hyvää maalivahtia,"
Yleensä ne edulliset maalivahdit vasta kalliiksi käykin. Ensi kaudeksi on löydettävä huippu-maalivahti.
Ensi kauden runko on niin hyvin kasassa,että jos tuohon löytyy huippu veskari, ja "Leino" sentteriksi ja pari hyvää pakkia, niin aletaan oikeesti pelaan mitaleista
Molemmat veskarit vaihtoon, Lehtonen on nähty ja Helenius vanhoilla meriiteillään todennäköisesti liian kallis tasoonsa nähden.
Selkeä ykkönen ja kaveriksi nuori potentiaalinen haku, jotta jää paukkuja pakiston vahvistamiseen.
Toivekokoonpanojahan tämä foorumi on väärällään.
Strategiassa kauden 19-20 tavoite on asetettu välieriin. Mitalipeleihin pitäisi siis päästä.
Mutta onko se strategioiden laatioiden vika jos liian sinisilmäisesti luottavat muiden epäonnistumiseen ja nouseviin markkinoihin vai voiko vaan syyttää aina muita kun omaa tekemistänsä?Strategiassa on epäonnistuttu kilpailija-analyysissa. On laskettu ylioptimistisesti paitsi oma kehitys, mutta vielä enemmän on menty metsään siinä, että on laskettu niin monen muun seuran astuvan miinaan. Melkein kysyisin, että miksi muut menettäisivät otteensa. Se toki on mahdollista.
Mielenkiintoista olisi myös tietää miten markkinoiden nähtiin kehittyvän. Nyt puhutaan taantumaan siirtymisestä ja Ilveksen strategia on rakennettu nouseviin markkinoihin. Kovimmilla kilpailijoilla on puskurirahastoa ja Ilvekselle puolestaan paljon velkaa.
Yksittäisellä kaudella mikä vain on mahdollista, mutta noustakseen pysyvämmin neljän joukkoon vaatii minun mielestäni pidemmän aikajänteen, mitä strategiaan on määritelty.
Strategiassa on epäonnistuttu kilpailija-analyysissa.
Miksi tuon pitäisi minua kiinnostaa? Eri miesten murheita. Strategiaa ei ole tältä osin päivitetty, joten tavoite välieräpaikasta on edelleen voimassa.
No, eikös sinua ole kiinnostanut myös mahdolliset rekrytointivirheet, virheet pelaajahankinnoissa, virheet hallituksenmuodostuksessa ja virheet osakeannissa?
Kai virheet strategianteossakin saattavat kiinnostaa?
Joskus kirjoitit, että strategian isä oli Nurmikolu, niin tätä vasten odotin, että saatat pystyä valoittamaan jotakin, mitä itse en pysty ymmärtämään.
Ja muistaakseni kirjoitit, että olit itsekin hallituksen jäsenelle puhunut liian optimistisista tavoitteista. Vai?
Oliko nämä Vinnielle menevät isot maksut jo strategiavaiheessa selvillä?
Näin tosiaan kävi. Mielestäni joukkueesta ei ollut tulossa riittävän laadukas täyttääkseen urheilullista tavoitetta. Pelaajamarkkinoilta oli kaavittu muiden ylijäämää, Meskanen sai yllättäen NHL-sopimuksen eikä Sandell tehnyt jatkoa. Olin sitä mieltä, että pudotuspelipaikka on riittävän kunnianhimoinen tavoite.
Siinä mielessä olet oikeassa, että kokoonpanoon nähden pelkkä pudotuspelipaikka olisi riittänyt tavoitteeksi.
Tosin mielestäni olisi ollut monessa mielessä vielä enemmän paskan heittämistä tuulettimeen, jos syksyllä olisi kerrottu että tavoite onkin vain pudotuspeleissä top 6 sijoituksen sijasta.
Strategia ei sinällään ollut virhe, mutta siinä mainittujen urheilullisien tavoitteiden kirjaaminen oli. Toki paras ratkaisu olisi ollut pitää tuo strategia sisäisenä työvälineenä, ja esitellä lähinnä omistajille/yhteistyökumppaneille.
Tiedä sitten oliko julkaisun motiviina näyttää Ilveksen olevan tosissaan, vai pieni oman statuksen nostatus kun oli saatu aikaan hieno Powerpoint esitys? Jos Nurmikoluun olet vielä yhteyksissä, niin tämä voisi olla hyvä kysymys eli miksi tuo strategia päätettiin julkistaa?
Mehän emme tiedä minkälainen paska tuulettimeen iskee nykyisillä urheilullisilla tavoitteilla. Se selviää vasta sitten, jos 1) Ilves ei pääse pudotuspeleihin tai 2) Ilves tippuu säälien kautta kesälomille.
Strategiaa pitää voida päivittää. Muuten siitä tulee toiminnan riippakivi. Päivitys olisi pitänyt tehdä kesällä ja asiallisesti tiedottaen. Avoimuus, you know. Se olisi kiristänyt silloin, ei enää.
Julkisesta strategiasta tulee ongelma vasta siinä vaiheessa, kun siinä ei pysytä. Aikataulussa etenevä julkinen strategia on hemmetin kovaa näyttöä sidosryhmien suuntaan. Jätkät tietää mitä jätkät tekee.
Itse ihmettelin syksyllä 2017 Ilves-Hockey Oy:n leijuvaa tilaa. Ulkopuolisilla ei ollut käsitystä siitä, mihin ollaan menossa. Mitkä ovat seuraavat stepit. Minä olin äärimmäisen iloinen tuosta strategian julkistamisesta. Epätietoisuus loppui ja ensimmäistä kertaa ikinä tavoitteet oli kuorrutettu luvuilla.
Strategiaa pitää pystyä päivittämään tottakai, mutta siinä vaiheessa kun siitä tehtiin julkinen tuon päivittämisen ympärille saadaan aina isompi tai pienempi mediasirkus.
Mielestäni olisi myös hieman hassua jos strategiaa päivitetään aina sen kokoonpanon mukaan.
Esimerkiksi jos kesällä oltaisiin tehty niinkuin sanot, ja syksyllä olisi kokoonpanoon saatu sen verran kovia kavereita, että top 6 tavoita olisi taasen ollutkin validi. Olisiko siis taas tässä vaiheessa strategiaa pitänyt päivittää, ja julistaa että nyt taas sitten tavoitellaankin sitä top 6 paikkaa?
Strategiasta saatiin riipppakivi siinä vaiheessa kun siitä tehtiin julkinen. Käytännössä koko keskustelu syksystä 17 on ollut yhtä top 10, top 6, ja nyt ollaan osittain menty jo ensi vuoteen kun pitäisi olla se top 4.
Paskaa lentää tuulettimeen aivan varmasti jos Ilves ei näe puolivälieriä, mutta se on taas sporttia se. Niistä nimittäin on jääty useastikin pois vaikka budjetit ovat olleet pitkälti päälle sen kahden miljoonan.
Luulen sidosryhmien ymmärtävän jääkiekon toimintaympäristöstä sen verran, että ymmärtävät urheilullisten tavoitteiden haastavuuden, ja ettei kukaan voi urheilussa mitään sijoituksia luvata. Toki varmasti myös sidosryhmissä ollaan pettyneitä ettei Ilveksen pelaajapolitiikka ole tähän asti ollut kovinkaan onnistunutta tai strategian mukaista.
Ulostulo oli sinänsä ihan paikaallaan, mutta julkisesta versioista olisi voinut tehdä hieman riisutumman, ja osittain maltillisemman version. Avoimuus ja rehellisyys ovat todella tärkeitä juttuja, mutta kaikkea ei voi eikä tarvitse kertoa.
Pelaajabudjetista hävisi yli 100.000 euroa vrt. strategia. En ole nähnyt mediasirkusta. Tosin tätä ei edes päivitetty. Se vain tapahtui.
Ei tietenkään päivitetä kokoonpanon mukaan. Riittämätön kokoonpano on seurausta tehdystä työstä. Ehkäpä tuossa piilee selitys jättää strategia urheilullisen tavoitteen osalta voimaan. Kukapa sitä omia epäonnistumisiaan haluaisi julkisesti myöntää.
Jos ja jos. Vaan kun ei saatu. Lisäksi keväällä kokoonpano oli täytetty muiden joukkueiden ylijäämillä. Merkit olivat selvät.
Olen eri mieltä. Esimerkiksi viime syksyn lentokeleillä strategian TOP6 maistui täällä oikeinkin hyvälle. Kun joukkueen todellinen taso tuli selväksi, on tavoitteesta tullut riippakivi.
Ei tietenkään voi luvata, mutta jos tätä ajatusta on myyty, on kaikki oikeus sitä vaatia.
Eikä kaikkea kerrota. Usko pois.