Ilveksen kokoonpano 2020-2021

AinaIlves

Luottopelaaja
Tällä kommentilla varmaan pientä paska myrskyä tulee. Heitän silti ilmoille olisko kuitenkin M Keränen puuttuva palanen. Tarvittaisko 2 kenttään kaveri joka pystyisi tekemään peliä enemmän kuin Anttonen. Meskanen menee hukille kun ketjukaverit ei pysty riittävästi ruokkiin tekopaikkoja. Pystyis myös vähän jeesaan alempien kenttien senttereitäkin.
Onks tää Anttonen uus vahvistus? ;)

Arzamas

Luottopelaaja
Tässä tapauksessa sentteristö olisi tasoltaan vitcovicen viimekauteen verrattavissa? Riittääkö liigan kärkikahinoihin?

Pakko vielä ihan mielenkiinnosta kysyä, mikä mahtaa olla Vitkovicen viime kauden sentterikokoonpano mihin vertaat Ilveksen nyt vastaavaa? Heitä nimet tiskiin niin vertaillaan edes jollain faktapohjalla.

ipa1970

Luottopelaaja
Pakko vielä ihan mielenkiinnosta kysyä, mikä mahtaa olla Vitkovicen viime kauden sentterikokoonpano mihin vertaat Ilveksen nyt vastaavaa? Heitä nimet tiskiin niin vertaillaan edes jollain faktapohjalla.
Ei harmainta aavistusta. Yleisesti minulla tapana kirjoittaa mutuiluna, omana mielipiteenä/ajatuksena ja esim kysymysmerkkiä käyttäen. Tässä olen ajatellut että sentteristö saarela, mieho, vainionpää eivät ole sijoille 11-15 kaavailtujen kotoisen liigajoukkueiden sentteristöä juurikaan parempi.
Hyvin mahdollista että olen yliarvioinut vitcovicen sentteristön mutuiluna siitäkin syystä että tapolakin aamulehden mukaan sanonut ettei tsekin liiga ole pelinopeudessa ja liikkeessä kotoisen liigan tasolla, kuten se tosiaan pääasiassa siellä pelanneesta romanista todellakin näkyy.

OTP

Luottopelaaja
Suomi - Ruotsi - Meskanen
Ikonen - Mieho - Järventie
Maccelli - Roman - Antonen
Vartiainen - Vainari - Päkkilä/Nalli/Saarela

Kyy001

Guest
Ei harmainta aavistusta. Yleisesti minulla tapana kirjoittaa mutuiluna, omana mielipiteenä/ajatuksena ja esim kysymysmerkkiä käyttäen. Tässä olen ajatellut että sentteristö saarela, mieho, vainionpää eivät ole sijoille 11-15 kaavailtujen kotoisen liigajoukkueiden sentteristöä juurikaan parempi.
Hyvin mahdollista että olen yliarvioinut vitcovicen sentteristön mutuiluna siitäkin syystä että tapolakin aamulehden mukaan sanonut ettei tsekin liiga ole pelinopeudessa ja liikkeessä kotoisen liigan tasolla, kuten se tosiaan pääasiassa siellä pelanneesta romanista todellakin näkyy.
Kerro nyt vielä miten Romanin pelinopeus ei Liigaan riitä muutaman treenipelin ja kahden runkosarjamatsin perusteella, runkosarjamatsin jossa tyyppi heitti jo 1+1 enkä kyllä itse ainakaan nähnyt etteikö olisi vauhdissa pysynyt. Edelleen pitää myös muistaa että kaverilla huhun mukaan jotain loukkaantumistakin ollut tässä.

ipa1970

Luottopelaaja
Kerro nyt vielä miten Romanin pelinopeus ei Liigaan riitä muutaman treenipelin ja kahden runkosarjamatsin perusteella, runkosarjamatsin jossa tyyppi heitti jo 1+1 enkä kyllä itse ainakaan nähnyt etteikö olisi vauhdissa pysynyt. Edelleen pitää myös muistaa että kaverilla huhun mukaan jotain loukkaantumistakin ollut tässä.
Ollut mukana elokuusta asti. Tämä on oma mielipide että romanin kamppailupelaaminen ei ole liigaan riittävällä tasolla ja liike ei ole riittävää kärkiseuran ykkös- tai kakkossenaksi. Perustuu omin silmin nähtyihin otteisiin.
Olen puolestasi onnellinen jos näet asian toisin.
Itse oletan ”vanhanaikaisesti” että kakkossena pystyy rytmittämään ketjunsa peliä ja olemaan ketjun pelinrakentaja.
Näitä ominaisuuksia en ole vielä nähnyt yhtään.
Toivon että olen väärässä.
Sano oma mielipiteesi mitä mestaruudesta tosissaan tappelevan joukkueen kakkossenalta tarvitaan, pelillisesti/pisteiden muodossa?

Ilves97

Luottopelaaja
Totta, ja aren tilastoa kun katsoo ei pitäisi tämän lähtö tuntua missään.

Ihan totta on mitä tässä varmaankin haet, että näillä tilastoilla ei ole tässä kohtaa vielä väliä. Hauskaa kuitenkin nähdä tällaisia sulta, joka suu vaahdossa huusi kuitenkin kuinka harjoituspelien tilastoja pitäisi jokaisen katsoa tarkasti. Roman on ollut kuitenkin Ilveksen paras sentteri kaksi ensimmäistä oikeata runkosarjapeliä, vaikka toki enemmän on ollut kiinni Aren vaisuudesta. Mielestäni kuitenkin tämä taso riittää kakkossentterille varsin hyvin.

Yohan

Luottopelaaja
Mielestäni Roman ei ole yksittäisiä pieniä väläyksiä lukuunottamatta esittänyt juuri mitään pelillisesti ja tehopisteitä on tässä kohtaa turha tuijottaa ja vakavissaan niillä perustella Romanin esityksiä.

Varsinkin alkuun mies luopui mahdollisimman nopeasti kiekosta vaikka tilaakin olisi ollut (esim. Yv:llä). Kuitenkin nyt näyttää kokoajan paremmin ja paremmin pääsevän peliin ja pelityyliin kiinni ja pienet onnistumiset ruokkivat itseluottamusta, joten suunta on oikea ja pikkuhiljaa uskaltaa ottaa enemmän ja enemmän roolia.

Uskon että nykyisen kehityksen jatkuessa Romanista voi olla vielä paljon iloa. Annetaan nyt vaan aikaa miehelle saada kiinni juonesta.

Pok

Tähtipelaaja
Kyllä ainakin minun mielestäni Ruotsalainen on ollut selvästi paras sentteri toistaiseksi,kuten toki odottaa sopikin.Eiköhän tehojakin rupea kohta tulemaan.

Toki Roman on ollut ihan ok.Parannusta silti tarvitaan.

ipa1970

Luottopelaaja
Roman on ollut kuitenkin Ilveksen paras sentteri kaksi ensimmäistä oikeata runkosarjapeliä,
Sinun mielestäsi.
Omasta mielestä arttu ei ole onnistunut ensimmäisissä peleissä mutta siitäkin huolimatta ollut pelillisesti, kokonaisvaltaisesti selvästi meidän paras sentteri.
Kaikilla omat näkemyksensä, ja saakin olla.

Ilves97

Luottopelaaja
Sinun mielestäsi.
Omasta mielestä arttu ei ole onnistunut ensimmäisissä peleissä mutta siitäkin huolimatta ollut pelillisesti, kokonaisvaltaisesti selvästi meidän paras sentteri.
Kaikilla omat näkemyksensä, ja saakin olla.

Mielipiteitä toki saa olla eikä Arttukaan kyllä huono ole ollut vaan lähinnä vaisu omaan parhaaseen tasoonsa nähden. Fakta on kuitenkin, että Roman myös on kaikissa tilastoissa Ilveksen paras hyökkääjä myös niissä edistyneissä tilastoissa, jotka mittaavat ihan sitä kokonaisvaltaista peliä. Siihen siis nyt lähinnä vastausta kaipailisin, että miksi tällä hetkellä mielestäsi Roman ei ole pätevä kakkossentteri?

OTP

Luottopelaaja
Ollut mukana elokuusta asti. Tämä on oma mielipide että romanin kamppailupelaaminen ei ole liigaan riittävällä tasolla ja liike ei ole riittävää kärkiseuran ykkös- tai kakkossenaksi. Perustuu omin silmin nähtyihin otteisiin.
Olen puolestasi onnellinen jos näet asian toisin.
Itse oletan ”vanhanaikaisesti” että kakkossena pystyy rytmittämään ketjunsa peliä ja olemaan ketjun pelinrakentaja.
Näitä ominaisuuksia en ole vielä nähnyt yhtään.
Toivon että olen väärässä.
Sano oma mielipiteesi mitä mestaruudesta tosissaan tappelevan joukkueen kakkossenalta tarvitaan, pelillisesti/pisteiden muodossa?

Kyllä meillä on montakin nimeä joukkueessa, kellä on paljon parennetavaa kamppailu pelaamisessa. Yhtenä esimerkkinä paljon mainitsemasi Saarela...

ipa1970

Luottopelaaja
Siihen siis nyt lähinnä vastausta kaipailisin, että miksi tällä hetkellä mielestäsi Roman ei ole pätevä kakkossentteri?
Minua syytetty asian jankkaamisesta ja taas pyydetään jankkaamaan. Enköhän ole tähänkin jo tämänkin päivän aikana vastannut.
Pystytkö sinä vastaamaan tuohon aikaisemmin laittamaani viestiin kun en ole siihen muualta vastausta saanut?

Ilveksenmiäs

Tähtipelaaja
Roman ei ole esittänyt mitään hohdokasta. Toisaalta on ollut Ilveksen maaleissa 40 prosenttisesti mukana.
Tämän lisäksi on ollut aloituksissa joukkueen eliittiä.
Otanta on pieni, mutta voi tosiaankin parantaa vielä peliään.
Leino teki viimekaudella 11+32. Jos Roman pääsee lähelle tuota ja ottaa hyvin aloituksia, niin eikö ole silloin kelvollinen korvaaja. Toki Leino teki paljon muutakin.. mm. puolustuspäässä.
Annetaan Romanille aikaa.
Ei Romanin tarvitse sitäpaitsi olla yksyhteen Leinon stuntti ja takaa saa nousta ohi hierarkiassa. Viimekaudella 8 maalia iskenyt Vainionpää, kuntoutuva Ikonen, tai se kuuluisa plan B. Koppanen KooVeestä ?
Kaksi ottelua, kaksi voittoa.. miksi hosua ja panikoida ?