Uuden hankinnan pelaajaprofiili antaisi paljon lisää ketjujen asetteluun, jos kyseessä on puhdas maalintekijä tämä siirtynee Sebokin ketjuun, ja Joona vetää toisella laidalla. Uskon valmennuksen katsovan tuon Baptiste kortin loppuun saakka, ja näin ollen nuo kaksi ensimmäistä ketjua tulevat olemaan kauden alkaessa lähes varmasti
Suomi-Kontiola-Baptiste
X-Sebok-JooIkonen
näitä muuttaisi ainoastaan se, että tuleva laituri olisi pelaajatyypiltään lähempänä Maccellia, jolloin Baptiste voisi siirtyä kakkosketjuun ja ykkösketjun kolmas lenkki etsittäisiin muualta. Tähän en kuitenkaan usko, joten pidetään nuo ketjut ennallaan.
Alaketjuissa tuntuu, että valmennus ei oikein itsekkään tiedä mitä se siellä haluaa nähdä. Ilveksellä on alaketjuissa todella paljon saman pelaajatyypin pelaajia, jolloin näistä helposti tulee ns kädettömiä koohotusketjuja, joille ei kuitenkaan kovin suurta tulosvastuuta voi laskea. En kuitenkaan näe mitään järkeä tuollaissa hybrideissä, missä kiekollinen ja hidas JonIkonen vetää keskellä, laidoillaan Grewe, sekä Mieho.
Kolmosketju tuosta pitäsi jollain tasolla erottaa ja saada siihen ensinnäkin vakituinen koostumus, sekä mielellään myös jotain kiekollista taitoa.
Joni Ikonen on edelleen niin heikko luistelija, että en kyllä millään näe häntä kolmosen sentterinä. Lähtisin siis rakentamaan tuota Saarelan ympärille.
Mieho-Saarela-Päkkilä
Olisi ehkä tämän hetken tiedoilla myös jollain tavalla kädellinen tuloksentekoon pystyvä ketju. Mieho saattaisi rauhoittaa tuossa Nallin paikalla kavereiden koohotusta. Harjoituspelien perusteella Päkkilän tilalla voisi yhtä hyvin olla Mäntykivi.
Nelosketju on sitten ketju missä pelaajat voisivat kiertää. Ehkä nälkä näyttää saisi sielläkin onnistumisia aikaan. Tuon voisi tietysti myös muodostaa kylmästi tuollaiseksi raastinrauta ketjuksi mallia
Grewe-Virtanen-Nalli
Mielenkiinnolla odotan mitä valmennus tuuppaa tiskiin. Tällä hetkellä tuntuu, että Ilveksellä on ykköskenttä ja kolme ketjullista ketjurulettia.
Toivotaan myös, että jalat ovat tällä hetkellä jumissa. Muuten ollaan kusessa.