Jos puhutaan nimenomaan tasonsa aiemmin näyttäneistä:
- Suomi (maajoukkuetason pelaaja, kuulunut monta vuotta sarjan parhaisiin pelaajiin)
- Kontiola (viime kauden HPK:n ykkössentteri, pistepörssin voittaja ja MM-kisakävijä)
- Sebök (viime kauden Kalpan ykkössentteri, kaksi edellistä kautta yhteensä 74p)
- Ikonen (aiemmin ehjällä kaudella 35 p, aloitti viime syksynäkin Ilveksen ykkösketjussa)
- Mieho (viime kausi 0,6 p/ottelu kakkosketjussa ja hyviä otteita ykkössentterinä ennen loukkaantumista)
- Baptiste (NHL-pelejä vyöllä, viime kaudella 0,7 p/ottelu AHL:ssa)
Kyllä näillä palasilla pitäisi saada aikaan ihan erilaista tulosta, mitä on nähty, vaikkei kärkikenttien materiaali olisi aivan kovimpien kilpailijoiden tasolla.
Uudet hankinnat ovat oireiden hoitamista, eivätkä sairauden parantamista.
Suomi, ehdottomasti samaa mieltä. Top 10 tai Top5 pelaaja. Tainnut ennenkin alkusyksy olla hakemista. Vielä ei olla parasta nähty henkilökohtaisellakaan tasolla.
Kontiola, Yv,llä rautaa edelleen, mutta tasaviisikoin ei kovin paljon tunnu tuottavan enään. Vuodet alkaa näkymään(?).
Sebok, Teki tosiaan viime kaudellakin 33 pistettä, mutta aikanaan Ilveksessä paskaa niskaansa saanut Kantola teki pienemmällä peliajalla 36. Mainittakoon että on Ilveksessäkin 35 pisteen tahtiin pystynyt pariin kertaan mm, Tapio Laakso jota ei kärkisentterinä oikein voinut pitää. Toisaalta eturivin pelaajat tuppaa tekemään huonoissa joukkueissa sen 25-40 pistettä. Tai ainakin peliajoissa kärkipelaajat.
Ikonen, juu mun suosikkipelaajia jolla tasan yksi 35 pisteen kausi Liigassa. Nuori pelaaja mutta en ole häneltä mitään erikoista nähnyt vaikka olen odotellut. Olen jo epäillyt että mahtaneeko hänen paikkansa edes kärkiketjuissa olla.
Mieho, mahtaneeko hänen paikkansa kärkiketjuissa olla. Ei musta näytä että riittäisi, vaikka pelaajasta noin muuten tykkään.
Baptiste, tasan yksi kovempi AHL kausi takana. Aika monella pelaajalla on jokunen NHL peli alla vaikkei sitten miksikään tehopelaajaksi ole koskaan eväät riittäneet. En mitään erityistä ole hänessä nähnyt, tai en ainakaan sitä mitä odotin.
Olen silti samaa mieltä että enemmän näistä pitäisi saada irti, mutta en poissulje sitä että mahtaneeko nämä pelaajat olla kuitenkaan kokonaisuudessa niin hyviä kuin luullaan. 1 tai 2 kärkipelaajaa (Mingoia ainaki) ilmeisesti piti jonkun suunnitelman mukaan Liiga kausi aloittaa, ja sekin muuttaisi jo paljon, mutta onhan oltava jo rehellinen ja nähdä ettei toi nykyinen pelitapa paljoka tuota. Tosin joskus on joillain joukkueilla ollu peli sekasi ja tietyt jutut on saattanu herättää porukan.