Ilveksen kokoonpano 2022-2023

Karpovtsev

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
354
Laitan rohkeasti oman hahmotelman tänne.

Haapala-Kontiola-Räty
Suomi-Koskiranta-Ikonen
Mäntykivi-Tikka-Tuulola
Päkkilä-Bau-Virtanen

Loukkaantumisia tulee ja tällä hetkelläkin niitä on. Rotaatio pyörii.
Virtanen pystyy tarvittaessa pelata lähes paikkaa kun paikkaa. Samoin Nyman pystyy paikata eri kentissä laitureita. Ruokosta ei oo näkyny? Sebokille en valitettavasti nää tällä hetkellä mitään käyttöö tai ainakaan semmoista että avaukseen laittaisin.

Jos vielä tulee uutta ukkoo sisään niin mielenkiintoiseksi vetää.
 

Meklari

Luottopelaaja
Viestejä
7 363
Laitan rohkeasti oman hahmotelman tänne.

Haapala-Kontiola-Räty
Suomi-Koskiranta-Ikonen
Mäntykivi-Tikka-Tuulola
Päkkilä-Bau-Virtanen

Loukkaantumisia tulee ja tällä hetkelläkin niitä on. Rotaatio pyörii.
Virtanen pystyy tarvittaessa pelata lähes paikkaa kun paikkaa. Samoin Nyman pystyy paikata eri kentissä laitureita. Ruokosta ei oo näkyny? Sebokille en valitettavasti nää tällä hetkellä mitään käyttöö tai ainakaan semmoista että avaukseen laittaisin.

Jos vielä tulee uutta ukkoo sisään niin mielenkiintoiseksi vetää.
Ilves tuskin playoffeihin menee Koskiranta kakkosen sentterinä. Osan täällä pitää ilmeisesti nähdä kaveri livenä ennenkuin uskoo. Ei mitään asiaa tuloskenttiin jarruttamaan peliä, hyökkäyspäässä kaverilla ei ole enää yhtään mitään annettavaa. Sebok luistelullaan näyttää Mcdavidilta kaveriin verrattuna vaikka viimeiset ratkaisut ovatkin olleet turhauttavia tällä kaudella. Koskiranta neloseen ja helpottamaan Konnan av taakkaa.

Mä en niinkuin ymmärrä jos Lappeenrannan Saipan standardi on, että Koskirannalla ei riitä ylempiin ketjuihin niin miten mestarisuosikissa voisi riittää.
 

TaikuriLuttinen

Luottopelaaja
Viestejä
4 228
Kyllä minä ainakin Sebökilla näen roolin tuossa porukassa, varsinkin ylivoimissa ihan kärkipään kavereita tuomaan kiekkoa alueelle ja rauhoittamaan peliä alueelletuonnin jälkeen. En tilastoja jaksa kaivella, mutta sellainen muistikuva on että Sebökin poissaolo ja ylivoimatehokkuuden heikentyminen osuisi jännästi samalle ajalle.
 

Grinder

Luottopelaaja
Viestejä
3 862
Ilves tuskin playoffeihin menee Koskiranta kakkosen sentterinä. Osan täällä pitää ilmeisesti nähdä kaveri livenä ennenkuin uskoo. Ei mitään asiaa tuloskenttiin jarruttamaan peliä, hyökkäyspäässä kaverilla ei ole enää yhtään mitään annettavaa. Sebok luistelullaan näyttää Mcdavidilta kaveriin verrattuna vaikka viimeiset ratkaisut ovatkin olleet turhauttavia tällä kaudella. Koskiranta neloseen ja helpottamaan Konnan av taakkaa.

Mä en niinkuin ymmärrä jos Lappeenrannan Saipan standardi on, että Koskirannalla ei riitä ylempiin ketjuihin niin miten mestarisuosikissa voisi riittää.

Kyllä mää ainakin haluan nähdä ensin ja arvioida sitten. Meillä tuo kilpailu toiseksi parhaan sentterin paikasta ei ole kovin haastava. Kolmosen tasoon sitten löytyy Tikkaa ja Sebökia. Bau on pelannut hyvin mutta peliaika vähenee varmasti kauden edetessä. Ei sinänsä valittamista siitä miten pelaa. Yyveet ja aaveet ovat sitten oma lukunsa, kuka pelaa mitäkin. Siellä tarvitaan erilaista osaamista vs. tasavoima.
 

Meklari

Luottopelaaja
Viestejä
7 363
Kyllä mää ainakin haluan nähdä ensin ja arvioida sitten. Meillä tuo kilpailu toiseksi parhaan sentterin paikasta ei ole kovin haastava. Kolmosen tasoon sitten löytyy Tikkaa ja Sebökia. Bau on pelannut hyvin mutta peliaika vähenee varmasti kauden edetessä. Ei sinänsä valittamista siitä miten pelaa. Yyveet ja aaveet ovat sitten oma lukunsa, kuka pelaa mitäkin. Siellä tarvitaan erilaista osaamista vs. tasavoima.
Fakta on silti se, että Koskirannalla ei riittänyt Saipassa mitenkään kakkossentteriksi. Morand ja Kalapudas helposti kovempia ainakin ylöspäin. Olen valmis syömään hattuni jos menee Ilveksessä Tikan ja Sebokin edelle tai Sebokin paikalle ja pysyy siinä. Eiköhän se Baun tilalla ole paikka, kun tosipelit alkaa.
 

TammiTorjuuKatsomoon

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
220
Mun silmissäni sentteriosasto näyttää nyt oikein hyvältä. Se kestää poissaoloja jopa pleijareissa niin, että seurauksena ei pitäisi olla ihan katastrofi. Hyviä aloittajia riittää ja vahvuuksia vähän erilaisiin roolituksiin.

Eiköhän Sebok, Kontiola, Tikka ja Koskiranta pelaa lähtökohtaisesti keskellä. Virtanen pelaa laidassa ja paikkaa tarvittaessa keskikaistaa.

Kontiola on joukkueen ykkössentteri ja kestää vertailun minkä tahansa liigajoukkueen senttereihin. Koskirannan tulo helpottaa oletettavasti Kontiolan kuormaa ja vähentää hänen tarvettaan alivoimille. Kun Sebok oli tuossa tovi sitten poissa, niin kyllä sen peleissä huomasi. Sebok on taitava tuomaan kiekkoa alueelle ja hän mahdollistaa samalla paikkojen rakentamista, vaikka ei itse ole pisteillä juuri juhlinutkaan. Sebok kuitenkin tekee työtä, joka auttaa muita pääsemään pisteille. Tikka on tietenkin Tikka ja odotan innoissani näkeväni Tikan pleijareissa. Koskirantaa mutuilen, monen muun tavoin, nelosen keskelle. Hän voi olla siellä tärkeä palanen kokemuksellaan. Aloitukset toimivat ja on hyvä mies alivoimalla, veikkaan että Koskirannan rooli korostuu kevään peleissä.

Bau, vaikka onkin pelannut odotusarvoihin nähden oikein hyvin, on tuskin valmis vielä kevään peleihin. Kamppailupelaaminen ei taida vielä riittää ja jos kannusta aiotaan taistella, niin myös kokemus on valttia. Baulla on kuitenkin vyöllään vasta muutama liigaottelu. Jos pleijareissa kuitenkin joku sentteri putoaa peleiltä, niin Virtasen ohella voi keskelle hätäapuna käyttää myös Bauta tai Mäntykiveä.
 

Puujalka

Luottopelaaja
Viestejä
2 934
Ilves tuskin playoffeihin menee Koskiranta kakkosen sentterinä. Osan täällä pitää ilmeisesti nähdä kaveri livenä ennenkuin uskoo. Ei mitään asiaa tuloskenttiin jarruttamaan peliä, hyökkäyspäässä kaverilla ei ole enää yhtään mitään annettavaa. Sebok luistelullaan näyttää Mcdavidilta kaveriin verrattuna vaikka viimeiset ratkaisut ovatkin olleet turhauttavia tällä kaudella. Koskiranta neloseen ja helpottamaan Konnan av taakkaa.

Mä en niinkuin ymmärrä jos Lappeenrannan Saipan standardi on, että Koskirannalla ei riitä ylempiin ketjuihin niin miten mestarisuosikissa voisi riittää.
Et ymmärrä miten paskojen ketjukavereiden kanssa ei ole saanut kun 1+6, mutta ei voisi kahden Liigan top10-laiturin kanssa tehdä enempää, kuin tämä meidän Seppo, joka on tehnyt 2+10? Selvempi homma sitten.
 

Meklari

Luottopelaaja
Viestejä
7 363
Et ymmärrä miten paskojen ketjukavereiden kanssa ei ole saanut kun 1+6, mutta ei voisi kahden Liigan top10-laiturin kanssa tehdä enempää, kuin tämä meidän Seppo, joka on tehnyt 2+10? Selvempi homma sitten.
Tottakai niitä tehopisteitä voi tuijotella, mutta lähinnä se mitä omin silmin näkee kentällä. Tuskin kukaan on tyytyväinen Sebokin pisteisiin, mutta kyllä sen polkuvoiman, kiekon käsittelyn ja aseet näkee peleissä. Ei ole pelannut omalla tasollaan ja saanut niitä hyödynnettyä.

Jos puhtaasti tehopisteitä katsellaan niin Tikallahan on 20 täynnä, mutta pelityylinsä vuoksi moni ei miellä 2 ensimmäiseen kenttään. Saipassa oli 2 parempaa sentteriä kuin Koskiranta niin kyllä aika huolissaan oon jos Ilveksessä menee 2 kenttään.
 

ipa1970

Luottopelaaja
Viestejä
8 991
Tikka loistava sentteri. Kuitenkin tuntuu että rooli ja oikeat laiturit yhä hakusessa.
Konnan vitja on varmasti sementoitu.
Päkkilä-sebök- nyman toimiI. Sebök on luisteluvoimainen sena ja päkkilä nopeana ikiliikkujana sopii rinnalle. Nyman on nostanut tasaisesti tasoaan ja selvästi ratkaisuvoimaisin laituri joukkueessa.
Ehdottomasti luottoa jampalle.
Ongelma taitaa yhä olla supi-iksan pätevä sentteri. Tikka ei ole omimmillaan tuossa.
Tikan olisin nähnyt tuossa koskirannan roolissa ja hakenut tuota tulosketjun sentteriä.
 

Grinder

Luottopelaaja
Viestejä
3 862
Fakta on silti se, että Koskirannalla ei riittänyt Saipassa mitenkään kakkossentteriksi. Morand ja Kalapudas helposti kovempia ainakin ylöspäin. Olen valmis syömään hattuni jos menee Ilveksessä Tikan ja Sebokin edelle tai Sebokin paikalle ja pysyy siinä. Eiköhän se Baun tilalla ole paikka, kun tosipelit alkaa.

Mulle on sama mihin sijoittuvat kunhan löytyy toimivat kokonaisuudet. Ehkä Ilveksen ”ykkönen” tarvitseekin pelaamista alaspäin, koska laiturit ovat hyviä ylöspäin. Toki voi siinä kaiketi Sebök jatkaa jos koetaan järkeväksi.
 

Meklari

Luottopelaaja
Viestejä
7 363
Tikka loistava sentteri. Kuitenkin tuntuu että rooli ja oikeat laiturit yhä hakusessa.
Konnan vitja on varmasti sementoitu.
Päkkilä-sebök- nyman toimiI. Sebök on luisteluvoimainen sena ja päkkilä nopeana ikiliikkujana sopii rinnalle. Nyman on nostanut tasaisesti tasoaan ja selvästi ratkaisuvoimaisin laituri joukkueessa.
Ehdottomasti luottoa jampalle.
Ongelma taitaa yhä olla supi-iksan pätevä sentteri. Tikka ei ole omimmillaan tuossa.
Tikan olisin nähnyt tuossa koskirannan roolissa ja hakenut tuota tulosketjun sentteriä.
Nythän sä oot käytännössä täysin oikeilla jäljillä. Tämä se olisi ollut täydellisessä maailmassa, että Suomen ja Iksan kanssa oltaisiin saatu joku oikein kova jätkä vielä kruunaamaan tuo sentteristö. Ja Tikasta täysin sama ja voi vaan kuvitella jos Tikka oli hieman pökkelö tuohon kenttään niin mites sitten Koskiranta.
 

ipa1970

Luottopelaaja
Viestejä
8 991
Nythän sä oot käytännössä täysin oikeilla jäljillä. Tämä se olisi ollut täydellisessä maailmassa, että Suomen ja Iksan kanssa oltaisiin saatu joku oikein kova jätkä vielä kruunaamaan tuo sentteristö. Ja Tikasta täysin sama ja voi vaan kuvitella jos Tikka oli hieman pökkelö tuohon kenttään niin mites sitten Koskiranta.
Tuo nyt nähdään oliko tuo koskiranta se mitä kaivattiin vai olisiko hyökkäysprofiloituneempi sena ollut oikeampi haku.
 

Puujalka

Luottopelaaja
Viestejä
2 934
Tottakai niitä tehopisteitä voi tuijotella, mutta lähinnä se mitä omin silmin näkee kentällä. Tuskin kukaan on tyytyväinen Sebokin pisteisiin, mutta kyllä sen polkuvoiman, kiekon käsittelyn ja aseet näkee peleissä. Ei ole pelannut omalla tasollaan ja saanut niitä hyödynnettyä.

Jos puhtaasti tehopisteitä katsellaan niin Tikallahan on 20 täynnä, mutta pelityylinsä vuoksi moni ei miellä 2 ensimmäiseen kenttään. Saipassa oli 2 parempaa sentteriä kuin Koskiranta niin kyllä aika huolissaan oon jos Ilveksessä menee 2 kenttään.
Mä en itse ole nähnyt Koskirannan pelaavan vielä Ilveksessä peliäkään, enkä tietysti itsekään usko, että Sebòk ulkona kokoonpanosta on.
Hyvä jos olet seurannut SaiPaa ja Koskiranta erityisesti, että olet saanut kattavan kuvan! :)
 

Meklari

Luottopelaaja
Viestejä
7 363
Mä en itse ole nähnyt Koskirannan pelaavan vielä Ilveksessä peliäkään, enkä tietysti itsekään usko, että Sebòk ulkona kokoonpanosta on.
Hyvä jos olet seurannut SaiPaa ja Koskiranta erityisesti, että olet saanut kattavan kuvan! :)
Tottakai katsellaan ja toivotaan, että miehellä lähtee kulkemaan Ilveksessä. Uskon, että paljon hyötyä jokatapauksessa miehestä tulee olemaan. Jokainen rooli on tärkeä.
 

Rantsukoff

Luottopelaaja
Viestejä
3 412
Sebok pelasi eilen eniten hyökkääjistä. Hyvin myös suoriutui. Myötähäpeää sommitelmiin missä mies ei mahdu edes kokoonpanoon. Päkkilä-Sebok-Nyman seuraava lukittu kenttä?
 

IhanJuniori

Junioripelaaja
Viestejä
16 237
Sebok pelasi eilen eniten hyökkääjistä. Hyvin myös suoriutui. Myötähäpeää sommitelmiin missä mies ei mahdu edes kokoonpanoon. Päkkilä-Sebok-Nyman seuraava lukittu kenttä?
Itse laittaisin kokoon Suomi - Sebok - Nyman ja sitten toiseksi Päkkilä - Tikka - Ikonen.
Kokeilis tosiaan hajottaa parivaljakon Suomi, Ikonen.
 

Raipen Lätty

Luottopelaaja
Ylläpidon jäsen
Viestejä
2 391
Hyvä ajaa pakistoon nyt Westerlundia sisään isoilla minuuteilla, mutta toivon myös, että Aho saa kunnon mahdollisuuden näyttää vielä tällä kaudella Ilveksessä. Jälki oli niin hyvää HPK:ssa.
 

IhanJuniori

Junioripelaaja
Viestejä
16 237
Hyvä ajaa pakistoon nyt Westerlundia sisään isoilla minuuteilla, mutta toivon myös, että Aho saa kunnon mahdollisuuden näyttää vielä tällä kaudella Ilveksessä. Jälki oli niin hyvää HPK:ssa.
En kyllä mitenkään jaksa ainakaan itse uskoa, että kun tuli yksi vähän heikompi peli niin ei saisi enää mahdollisuutta.
Sitten kun alkaa pudotuspelit ja Masin on takaisin peleillä niin saattaa tehdä tiukkaa.
On kyllä miellyttävä tilanne pakistossa kevättä ajatellen kun siellä on tosiaan Aho, Latvala ja Salmela tappelemassa seiskapakin paikasta.
 

toskala

Luottopelaaja
Viestejä
9 018
3 viikkoa aikaa tehdä siirtoja

 
Ylös