Arzamas
Luottopelaaja
Märkäkorvaisimmat kannattajat omaavat hieman rajoittuneen empiirisen kokemuksen ja kaiken lisäksi ihmisillä on tapana unohtaa ikäviä kokemuksia. Voin kuitenkin kertoa, että peli on ollut joskus paljon pahempaa.
Pitkät sopparit Myrrälle ja Ojaselle olivat paha virhe, mutta niiden kanssa on nyt vaan pakko elää. You just have to deal with it. Peliliike olisi pitänyt tehdä ennen kuin Kerho ehti väliin, nyt on liian myöhäistä.
Tässä ollaan pitkälti asian ytimessä. Ymmärrän että Ilveksessä pyritään jatkumoon ja pitkäjänteiseen työhön, ja tästä syystä myös valmennus on haluttu sitoa pitempään sopimukseen.
Itse olisin kuitenkin odotellut vielä tähän syksyyn ja katsonut miten se lähtee luistamaan ilman NHL apuja. Jokke olisi varmasti ollut vielä saatavilla, ja jos joku Ässät olisi vienyt välistä niin vaihtoehtoja kyllä löytyisi 22-23 kaudelle, vaikka esim samantyyppisestä koohotuskiekosta diggaava Raipe.
Itse en ole lainkaan varma siitä että onko valittu ”iso pelillinen kuva” ja sen toteuttajat sittenkään oikeat? Ilves pyrkii pelaamaan huippumodernia ja nopeaa lätkää, mutta onko siihen kuitenkaan riittävästi eväitä niin jäällä kuin penkin takana? Ei ole paria kentällistä NHL-pelaajia, eikä ehkä ihan sitä terävintä taktista kärkeä myöskään penkin takana - urheilujohtoa unohtamatta. Hyviä tekijöitä kaikki, mutta onko silti riittävästi sitä timanttista osaamista millä Ilves nostetaan liigan huipulle?
Jossain vaiheessa pitkän kauden aikana se väsy ”urheilijan arkeen” iskee, ja silloin ehkä annos kriisipuuroa tai turva pelillisestä identiteetistä olisi paikallaan. Ilveksessä tuo väsy on muuten iskenyt useaan otteeseen koronakevään jälkeen. Pelillistä identiteettiä en tunnista - esim Dufvan Sportista se on näkynyt päivästä yksi lähtien, vaikka en siitä itse pidäkään.