Ilveksen kokoonpano 2023-2024

Meklari

Luottopelaaja
Itse en ymmärrä könösen peluuttamista palven vitjassa.
Yksinkertaisesti ei ole tarpeeksi hyvä ja monipuolinen tuohon ruutuun.
Mielestäni on monipuolinen, mutta ei ehkä tuo ihan maksimi tehokkuutta irti. Könönen on hemmetin hyvä palanen, mutta ei mikään perinteinen tulosketjun mies. Esimerkiksi Ratisella nään enemmän sitä potentiaalia.

Ikurin Vire

Heikot sortuu, vahvat porskuttaa.
Itse en ymmärrä könösen peluuttamista palven vitjassa.
Yksinkertaisesti ei ole tarpeeksi hyvä ja monipuolinen tuohon ruutuun.
Pakko kyllä nostaa hattua, että jaksat trollata päivästä toiseen. Könönen on juurikin todella monipuolinen pelaaja. Jos nyt mietitään ihanteellista ketjun roolitusta, niin Könönen-Palve-Nyman on juuri sellainen ja sen on alkukausikin osoittanut, vielä kun Pendo tajuais olla rikkomatta toimivaa.

Grinder

Luottopelaaja
Kyllä Könönen hyvin siinä hämmentää ja luo tiloja.

Mutta Alvarezia voisi kokeilla siinä.
Alvarez on pelikuntoon päästessään varmasti mahdollinen palanen pelaamaan vastaavaa roolia, ja ehkä fyysisemmin, mutta hyvin se Könönenkin suorittaa. Toki hyvä jos molemmat taistelevat kärkiketjupaikasta hyvällä menestyksellä. Silloin ollaan oikealla tiellä.

ipa1970

Luottopelaaja
Pakko kyllä nostaa hattua, että jaksat trollata päivästä toiseen. Könönen on juurikin todella monipuolinen pelaaja. Jos nyt mietitään ihanteellista ketjun roolitusta, niin Könönen-Palve-Nyman on juuri sellainen ja sen on alkukausikin osoittanut, vielä kun Pendo tajuais olla rikkomatta toimivaa.
Eihän tuo voi olla kuin trollaamista??
Jos ratinen ei olisi loukkaantunut heti kauden alussa, könönen pelaisi todennäköisesti nelosessa.

Teme-74

Luottopelaaja
Sen verran uskallan myös sanoa, tai arvostella Tillun tyyliä rakennella joukkueita, ettei ne kyllä liian fyysisiä yleensä ole olleet. Fyysinen pelaajahan ei ole synonyymi päästä toiseen sahaavalle puukädelle. Mielestäni molemmissa päissä sais olla ilkeyttä enemmän. Toki Alvarez tuli tätä vajetta hieman korjailemaan, ja saa nähdä mikä sieltä sitten kuoriutuu kuhan saa pelejä alle.

Ikurin Vire

Eihän tuo voi olla kuin trollaamista??
Jos ratinen ei olisi loukkaantunut heti kauden alussa, könönen pelaisi todennäköisesti nelosessa.
Sanoit että ei Könönen ole tarpeeksi monipuolinen.

Ikurin Vire

Mielestäni ei ole kiekollisesti mestaruutta tavoittelevan joukkueen tulosvitjan tasoinen pelaaja.
Vaikka Könö on pelannut ehkä jopa yli omien odotusten, olen tästä asiasta samaa mieltä. Ainakin Könösen osalta jatkaisin vielä ketjulottoa ja kokeilisin häntä alaketjuissa.
Työmiehenä ja maskipelaajana Könönen on jo osoittanut kiistattoman arvonsa.

Iksan Kalapuikot

Luottopelaaja
Mielestäni Könönen on kovan intensiteetin pelaaja kuten Virtanen, käyttökelpoinen moneen ketjuun, mutta itse pelaajana ei ole monipuolinen taidoiltaan, lähinnä energia/"tsemppi" pelaaja joka seisoo maalilla. Ei pelaa alivoimaa, ei myös tällä hetkellä ylivoimaa. Etenkin minun silmiin tuntuu ettei laitakamppailut ole vahvinta aluetta.

Hyvin Könönen on kuitenkin pelannut, fiksupelaaja, ei ota jäähyjä vaikka rähisee maalilla vihellysten jälkeen ja täyttää hyvin paikkansa joukkueessa. Kuitenkin Palve+Nyman kaksikosta saa enemmän irti jos siinä on vähän parempi laitamöyrijä ketjussa.

Teme-74

Luottopelaaja
Todennäköisempi. Selkeästi könöä ratkaisu halukkaampi ja tulosvitjan pelaaja ja taitotaso könöä parempi.
Könönen on alaketjun täsmäpelaaja, raskin tyylinen.
Mun mielestä Könönen toimii hyvin muuallaki ku alaketjussa. Ei hänen tehot ny luokkaa Suomi ole olleet, mutta tolla rohkeudella ja luonteella löytyy usein maalinedustoilta kärkkymästä.

ipa1970

Luottopelaaja
Mun mielestä Könönen toimii hyvin muuallaki ku alaketjussa. Ei hänen tehot ny luokkaa Suomi ole olleet, mutta tolla rohkeudella ja luonteella löytyy usein maalinedustoilta kärkkymästä.
Hyvä oman roolinsa pelaaa könönen on.
Itse pidän kuitenkin vahvana alaketjun pelaajana kuten pidän virtasta ja päkkilääkin.
Tuon kolmikon haluaisin samaan vitjaan mutta ”senapula” ei tällä hetkellä tuota mahdollista.
Ratiselta odotan oikeastaan lopullista läpimurtoa tällä kaudella.
Kunhan pysyisi ehjänä.

Rauno Repomies

Tähtipelaaja
Alvarez on pelikuntoon päästessään varmasti mahdollinen palanen pelaamaan vastaavaa roolia, ja ehkä fyysisemmin, mutta hyvin se Könönenkin suorittaa. Toki hyvä jos molemmat taistelevat kärkiketjupaikasta hyvällä menestyksellä. Silloin ollaan oikealla tiellä.
Omat lappuset kun kaikki on terveinä:

Suomi-Kodytek-Meskanen
Stransky-Palve-Nyman
Könönen-Mäntykivi-Ikonen
Alvarez-Virtanen-Ratinen

Grinder

Luottopelaaja
Omat lappuset kun kaikki on terveinä:

Suomi-Kodytek-Meskanen
Stransky-Palve-Nyman
Könönen-Mäntykivi-Ikonen
Alvarez-Virtanen-Ratinen
Stransky-Palve-Nyman dynamiikkaa hieman vierastan. Melkeen joko Könönen/Alvarez, tai sitten Ikonen. Toki variaatioita riittää kaikkien ollessa kunnossa.