Ilveksen kokoonpano 2024-2025

IhanJuniori

Junioripelaaja
Viestejä
16 705
Ipa voi mässäillä neloskenttään 150k jätkiä? Uskotaan. Olkoon se meseratikönönädeväisä porukasta sitten kuka vaan, mutta ainakin yksi (mielellään kaksi) täytyy laittaa lihoiksi. Tilalle sitten laatua.
Voitko sää nyt vihdoin vastata yksinkertaiseen kysymykseen, että MIKSI meidän täytyisi nyt laittaa ketään meidän pelaajista luiskaan?

Se on ihan totta, että meidän kokoonpano huutaa yhtä kärki laituria, mutta mikä helvetin vimma sulla on laittaa joku luiskaan?
 

ipa1970

Luottopelaaja
Viestejä
9 037
Tämä sun profiililtaan maalintekijä on tehnyt nyt viimeiseen 52 otteluun Ilveksessä 6 maalia.
Keksi jotain uutta, Meskasen aika maalintekijänä alkaa muutenkin olla ohi, ehkä jossain bottom 8 joukkueessa, mutta ei yhtään ylempänä, ei vaan riitä, eikä ole koskaan riittänytkään.
Ok.
Kerroppa tuon ykkösen takaa ne hyökkäyksen profiloituneet maalintekijät?
 

Ipa1

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
117
Voitko sää nyt vihdoin vastata yksinkertaiseen kysymykseen, että MIKSI meidän täytyisi nyt laittaa ketään meidän pelaajista luiskaan?

Se on ihan totta, että meidän kokoonpano huutaa yhtä kärki laituria, mutta mikä helvetin vimma sulla on laittaa joku luiskaan?
Vissii halu sekottaa koko pakka taas. Ukkoja pihalle ja uutta sisään ja kaik vituks.
Sarjakärki ja kaikki ei voi tehä maaleja ja sitä sun tätä... Kevättä kohti varmasti kaikki parantaa ku malttaa vaa..
Asiasta toiseen Nythä Ratiaki jo kehutaa tääl ku sai nimee teksti tveelle maali ja syötö verta.
Pikkasen malttia ja uskoo
Uskon myös et Pavlatti parantaa viä melkoisen paljon kauden mittaan.
 

Aho26

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
801
Ok.
Kerroppa tuon ykkösen takaa ne hyökkäyksen profiloituneet maalintekijät?
Kysymys ei mulle, mutta kyllä itse profiloin maalintekijöiksi 1.kentän lisäksi ainakin Starnskyn, Ratisen, Najmanin ja Meskasen joilta toki pitää odottaa nähtyä parempaa. Tosin vasta 12 kierrosta pelattu, vielä ehtii.
 

Paatelainen

Luottopelaaja
Viestejä
2 222
2 maalia meni Pavlatin etunurkan peiton syyksi. Oli todella huonosti sijoittunut. Tottakai paremmin olisi voinut pelata puolustuksellisesti, mutta eipä maalista saatu mitään apua.

E: Eli kannattaa tosiaan katsella vaikka peli uusiksi ja sen tuloksen taakse, eikä vain öyhöttää omaa vuodesta toiseen samaa agendaa.

Niemelä tarttui myös tähän loistavaan puolustamiseen lehdistötilaisuudessa. Niemelällä on myös sama agenda.

Vaikka nuo maalit menivät Pavlatin piikkiin, niin kyllähän tuo, että ketjusi laitetaan päällystakiksi jollekin ketjulle ja tämä ketju tekee kolme maalia niin ei tuota minään varsinaisena onnistumisena voi pitää. 12 minuuttia kentällä.
 

Paatelainen

Luottopelaaja
Viestejä
2 222
Kysymys ei mulle, mutta kyllä itse profiloin maalintekijöiksi 1.kentän lisäksi ainakin Starnskyn, Ratisen, Najmanin ja Meskasen joilta toki pitää odottaa nähtyä parempaa. Tosin vasta 12 kierrosta pelattu, vielä ehtii.

Mikähän Niemelällä on ajatuksena, kun tuota Najmania ei viitsi kokeilla tuossa Stranskyn ja Ratisen välissä?
 

yellowgreen

Luottopelaaja
Viestejä
1 963
Mikähän Niemelällä on ajatuksena, kun tuota Najmania ei viitsi kokeilla tuossa Stranskyn ja Ratisen välissä?
Ekassa erässä oli mielestäni jäällä Stransky-Najman-Mese, vaikka Könönen oli kai ihan kunnossa? Sitä vitjaa kokeilisin ja sit Borgin laidoille Rati ja Könönen. Neloseks Bau-Näde-Kappe.

Strana, Najman ja Rati yhdessä on 3 aika kiekolla viihtyvää pelaajaa.
 

Paatelainen

Luottopelaaja
Viestejä
2 222
Ekassa erässä oli mielestäni jäällä Stransky-Najman-Mese, vaikka Könönen oli kai ihan kunnossa? Sitä vitjaa kokeilisin ja sit Borgin laidoille Rati ja Könönen. Neloseks Bau-Näde-Kappe.

Strana, Najman ja Rati yhdessä on 3 aika kiekolla viihtyvää pelaajaa.

Tuo on totta kyllä ja varmasti ajatuksenakin tuossa.
 

IhanJuniori

Junioripelaaja
Viestejä
16 705
Tuo on totta kyllä ja varmasti ajatuksenakin tuossa.
Jotenkin tämä kokoonpano omgelma silti olis ratkaistava. Yksi huippu laituri ratkaisisi todella monta ongelmaa, mutta tällä hetkellä kokoonpano aiheuttaa hieman harmaita hiuksia.

Pitäisikö kokeilla
Suomi - Mäntykivi - Lööke
Stransky - Nättinen - Meskanen
Könönen - Najman - Ratinen
Bau - Borg - Björkqvist

Todella vaikea löytää Väisäselle paikkaa kokoonpanosta tällä hetkellä.

Toki Nättinen ja Borg voivat vaihtaa paikkoja tossa hahmotelmassa.
 

ipa1970

Luottopelaaja
Viestejä
9 037
Kysymys ei mulle, mutta kyllä itse profiloin maalintekijöiksi 1.kentän lisäksi ainakin Starnskyn, Ratisen, Najmanin ja Meskasen joilta toki pitää odottaa nähtyä parempaa. Tosin vasta 12 kierrosta pelattu, vielä ehtii.
Näinkin kyllä.

Nyt stransky on joutunut snaipperin roolista kantamaan pelintekijän roolin joka varmastikin syö tehoja.

Najmanista itse vaikea sanoa onko lintu vai kala. Hakee yhä liigan pelitapaa ja paikkaansa.
Omaa kyllä vahvistuksen kriteerit.
Itse näen pelintekijänä, en maalintekijänä. Menneellä kaudella ainoa yli 10 maalin kausi, 12 byyriä tsekeissä, muutoin näen tässä enemmän raipea kuin viitakoskea.

Ratista en nyt sikäli snaipperina pidä kun viimeiseen 6 kauteen alle 40 maalia eli 6,5/kausi. Viime kaudella 3 reppua.

Meskanen on ainoa puhdas snaipperi profiililtaan. Ei toki poista faktaa että nolla tuossa sarakkeessa.

Kyllä tuolta paljon on pudonnut sitä hyökkäyspään maalintekovoimaa.
Nyman, ikonen, kodytek, palve yht. 86 maalia.

Tottakai hyvä että maalit jakautuisivat laajalle rintamalle, nyt tosin jakautunut vieläkin kapeammalle.

Ihan tilastojen perusteella meritoituneita yli 10 maalin miehiä niukasti.
 

VärienTunnustaja

Luottopelaaja
Viestejä
2 586
Nyt stransky on joutunut snaipperin roolista kantamaan pelintekijän roolin joka varmastikin syö tehoja.
Siitä olen samaa mieltä, että tehot jakautuneet turhan epätasaisesti. Nättisellä ja Meskasellakin eilen oli paikkoja, mutta viimeiset ratkaisut eivät ole tarpeeksi hyviä, vaan puristamiseksi menee. Enemmän voidaan odottaa heiltä ja tuoda se yksi tulosta tekevä laituri.

Mutta ei Stransky kyllä mikään snaipperi ole ollut. Viime kaudellakin oli selkeästi pelintekijä, eikä mikään maalilinko. Usein voisi enemmän itsekin ampua eikä hakea sitä viimeistä syöttöä.
 
  • Tykkää
Reactions: 000

Masse Majava

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
209
Vaikka nuo maalit menivät Pavlatin piikkiin, niin kyllähän tuo, että ketjusi laitetaan päällystakiksi jollekin ketjulle ja tämä ketju tekee kolme maalia niin ei tuota minään varsinaisena onnistumisena voi pitää. 12 minuuttia kentällä.

Toki Borgilla ja Väisäsellä on sarakkeessa "vain" -2, Björkqvistillä ei sitäkään, mutta silti tuloksellisesti ei ollut onnistuminen.

Mutta jos tuo ketju pelaisi saman pelin 60 tai 100 kertaa, maalivahdin varioidessa normaalisti asteikolla Málekin huippuilta - Pavlátin huono päivä, niin ei keskiarvo päästetyistä maaleista (tai minussarake) olisi lähelläkään tuota eilisen kahta.
 

ipa1970

Luottopelaaja
Viestejä
9 037
Mutta ei Stransky kyllä mikään snaipperi ole ollut. Viime kaudellakin oli selkeästi pelintekijä, eikä mikään maalilinko. Usein voisi enemmän itsekin ampua eikä hakea sitä viimeistä syöttöä
Tuo taitaa alleviivata sitä että profiloituneita maalareita ei ykkösen takaa tahdo löytyä.
Stransky kuitenkin taitanee meskasen jälkeen olla tilastollisesti eniten verkkoja heiluttanut hyökkääjä.
Mutta jos tuo ketju pelaisi saman pelin 60 tai 100 kertaa, maalivahdin varioidessa normaalisti asteikolla Málekin huippuilta - Pavlátin huono päivä, niin ei keskiarvo päästetyistä maaleista (tai minussarake) olisi lähelläkään tuota eilisen kahta.
Jos tuo ketju pelaisi mainitsemasi 60 tai 100 peliä, montakohan maalia saisivat itse tehtyä?
 

ipa1970

Luottopelaaja
Viestejä
9 037
Mutta ei Stransky kyllä mikään snaipperi ole ollut. Viime kaudellakin oli selkeästi pelintekijä, eikä mikään maalilinko. Usein voisi enemmän itsekin ampua eikä hakea sitä viimeistä syöttöä
Tuo taitaa alleviivata sitä että profiloituneita maalareita ei ykkösen takaa tahdo löytyä.
Stransky kuitenkin taitanee meskasen jälkeen olla tilastollisesti eniten verkkoja heiluttanut hyökkääjä?
 

ipa1970

Luottopelaaja
Viestejä
9 037
Nyt näyttäis vähän siltä, että meiltä löytyy kaksi ketjua jotka pystyvät tekeen tulosta.

Toivottavasti tuo kakkonen nyt onnistuisi pisteiden teossa. Eilen meno näytti jo erittäin hyvältä!
Hienoa olisi.
Tänään vastus sitä luokkaa että tarvitaan onnistumisia muiltakin kuin ykkösvitjalta.
 

OTP

Luottopelaaja
Viestejä
3 109
Kysymys ei mulle, mutta kyllä itse profiloin maalintekijöiksi 1.kentän lisäksi ainakin Starnskyn, Ratisen, Najmanin ja Meskasen joilta toki pitää odottaa nähtyä parempaa. Tosin vasta 12 kierrosta pelattu, vielä ehtii.

Kyllä Stransky ja Najman on pelinrakentajia eikä maalintekijöitä. Noiden viereen kun saataisiin se oikea maalintekijä niin voisi tapahtua. Meskanen hosuu ajottain hyvin mukana mutta jos odotus hänestä on maalintekijä/tuloksentekijä niin vituiksi on mennyt.
 
  • Tykkää
Reactions: 000

IhanJuniori

Junioripelaaja
Viestejä
16 705
Hienoa olisi.
Tänään vastus sitä luokkaa että tarvitaan onnistumisia muiltakin kuin ykkösvitjalta.
Tämän päivän vastus ei ole kyllä mikään kovin kummoinen. HIFK:n runkosarja sijoituksesta huolimatta.

KalPa, Lukko ja Tappara on ne kovimmat porukat tällä hetkellä.
 
Ylös