Ilveksen kokoonpano 2024-2025

VärienTunnustaja

Divarijyrä
Ylläpidon jäsen
No höpöhöpö. Bau ja Väisänen hidastaa tuon ketjun tekemisen täysin. Könönen ainoa jolla riittää luistelunopeus. Baulta myös paljon tyhmiä ratkaisuja varsinkin omissa.
Sama oli viime kaudella, kun oli keskushyökkääjänä. Tällä kaudella laidassa meni ihan hyvin.

Se nyt on kuitenkin ihan sama kuka siinä laidalla viilettää. Onhan siellä mm. Björkqvist myös mahdollista siihen istuttaa, jos muut kentät on:

Suomi-Mänty-Lööke
Klingberg-Borg-Meskanen
Ratinen-Nättinen-Svejkovsky
Björkqvist/Kos/Bau/Könönen-O'Leary-Väisänen/Laurell tai joku vasempaan nyt laittamani.

Jäähykuningas18

Luottopelaaja
Sama oli viime kaudella, kun oli keskushyökkääjänä. Tällä kaudella laidassa meni ihan hyvin.

Se nyt on kuitenkin ihan sama kuka siinä laidalla viilettää. Onhan siellä mm. Björkqvist myös mahdollista siihen istuttaa, jos muut kentät on:

Suomi-Mänty-Lööke
Klingberg-Borg-Meskanen
Björkqvist/Kos/Bau/Könönen-O'Leary-Väisänen/Laurell tai joku vasempaan nyt laittamani.
No ei se nyt kyllä ihan sama ole. Tai jos on niin mennään sitten tuolla Bauskin ketjulla loppukausi kun eihän sen väliä ketä siellä viilettää.

VärienTunnustaja

Divarijyrä
Ylläpidon jäsen
Ei kai nelosen tarvitse olla mikään puhdas puolustava 0-0 ketju?
Ei tietenkään ja kyllä sieltäkin tehoja saa tulla, mutta O'Learyn tulon myötä jotenkin vaikea nähdä sitä, toivottavasti toki tasaisesti kaikki neljä saa onnistumisia, oli ne mitkä tahansa :D

jokipolvi

Vakiokokoonpanossa
Jos/Kun sairastupa tyhjenee hyökkäyksen osalta, niin nämä nykyiset 3/4 ketjun kaverit taistelee O'Learyn tulon myötä kahdesta laiturin paikasta nelos ketjuun. Näillä on nyt ollut reilusti näytön paikkoja , mutta ei oikein ole kellään annettavaa ylempiin ketjuihin.

Asylum

Luottopelaaja
Itse kyllä kokeilisin:

Ratinen - Mäntykivi - Lööke
Suomi - Nättinen - Svejkovsky
Klingberg - Borg - Meskanen
Björkqvist - O'Leary - Väisänen

Tuossa saisi jaoteltua aika hyvin tulivoimaa kolmeen ensimmäiseen ketjuun. Jos siis joskus kaikki sattuvat olemaan samaan aikaa terveenä.

viltur

Vakiokokoonpanossa
Itse kyllä kokeilisin:

Ratinen - Mäntykivi - Lööke
Suomi - Nättinen - Svejkovsky
Klingberg - Borg - Meskanen
Björkqvist - O'Leary - Väisänen

Tuossa saisi jaoteltua aika hyvin tulivoimaa kolmeen ensimmäiseen ketjuun. Jos siis joskus kaikki sattuvat olemaan samaan aikaa terveenä.
Veikkaanpa juu että jonkun tuolta reservissä ja alaketjuista täytyy paikata yläketjujen vemppoja myös kauden loppu puolella....(Toivottavasti olen väärässä)

Ilveksenmiäs

Tähtipelaaja
Mielenkiintoista nähdä kaikki hyökkääjät pelikunnossa, että miten ja ketkä.

Suomi-Mänty-Lööke
Klingberg-Borg-Meskanen
X - O'Leary - X

On nähdäkseni tällä hetkellä ehdoton kymppi.

Mutta miten esim. Könönen, Björkqvist ja Väisänen.. nimekäs kolmikko, mutta kaikille ei riitä töitä.
Toki jos haluavat jäädä, niin loistavaa leveyttä. Ei tarvitse siirtorajalla ottaa yhtään hyökkääjää, kun vielä Bau, Kos, Laurellkin löytyy. Ja vielä huhutaan uuttakin sentteriä sisään. Silloin olisi jo lähes 6 ketjullista hyökkääjiä.

Pok

Tähtipelaaja
Niinhän se kyllä usein on, että kun odotellaan, että se ja se palaa loukkaantumisesta, niin mikään ei estä, että joku muu tai sama jätkä uudelleen loukkaantuu, eli sikäli tämä ihannekokoonpanojen piirtely kaikkien ollessa terveinä saattaa olla ihan turhaa pyörittelyä.

Siksi meillä on laaja materiaali, että se kestää pari poissaoloa, joten toivotaan, että päästäisiin siihen tilanteeseen, että vaikka hyökkääjistöstä ja pakistosta olisi kerrallaan vain 1 mies sivussa kolmesta ekasta kentällisestä. Hyökkääjistön osalta kun O'Leary vielä lasketaan niin meillä on tosiaan 10 hyökkääjän paketti, jotka ovat aina kokoonpanossa kun ovat terveinä.

MurhosenKolkku

Tulokas
Itse haluaisin nähdä nelosketjussa:
Björkqvist- O'Leary - Könönen
En oikein osaa sanoa onko Väisänen lintu vai kala, esitykset ailahtelee ja liike kankeaa. Tulee liikkeestä hieman Nyman mieleen ensimmäisellä Liiga kaudellaan.

Slite

Luottopelaaja
Ehdottomasti samaa mieltä MurhosenKolkun kanssa. Bau ja Väisänen liikkuvat sen verran huonosti, että Björkqvist (kunnossa ollessaan) ja Könönen menevät edelle. Se, pystyykö Björkqvist pelaamaan vielä joskus useamman ottelun peräkkäin, on tietysti sitten kysymys sinänsä. Ja toinen kysymys on se, että onko meidät tosiaan jollain kassakaappisopimuksella velvoitettu peluuttamaan Riittaa hinnalla millä hyvänsä.

Ilveksenmiäs

Tähtipelaaja
Ehdottomasti samaa mieltä MurhosenKolkun kanssa. Bau ja Väisänen liikkuvat sen verran huonosti, että Björkqvist (kunnossa ollessaan) ja Könönen menevät edelle. Se, pystyykö Björkqvist pelaamaan vielä joskus useamman ottelun peräkkäin, on tietysti sitten kysymys sinänsä. Ja toinen kysymys on se, että onko meidät tosiaan jollain kassakaappisopimuksella velvoitettu peluuttamaan Riittaa hinnalla millä hyvänsä.
Komppaan.. ja sitten on vielä esim. Laurell joka on esiintynyt erittäin vahvasti. Minusta Väisäsen edellä ilman jotain " kassakaappisopimuksia ", joita toivottavasti ei ole kuin tarinoissa.

Käpäläjyrä

Tulokas
Itse haluaisin nähdä nelosketjussa:
Björkqvist- O'Leary - Könönen
En oikein osaa sanoa onko Väisänen lintu vai kala, esitykset ailahtelee ja liike kankeaa. Tulee liikkeestä hieman Nyman mieleen ensimmäisellä Liiga kaudellaan.
Samaa mieltä. A-junnuja en haluaisi nähdä pleijareissa muuten kuin stunttaamassa, ihan puolustusvarmuuden vuoksi.

Toutain

Luottopelaaja
Sata kertaa sadasta Könönen ennen Bauta tuohon.

Mä oon vähän eri mieltä tästä ja perustuu nimenomaan siihen, kuinka paljon parempi Bau oli laidassa kuin on ollut nyt keskellä. Laidassahan mies pelasi jopa aika hyvin ja pystyi esimerkiksi itse pysymään kiekossa hyökkäysalueella sekä edesauttamaan omalla tekemisellään kiekossa pysymista paremmin kuin Könönen missään vaiheessa. Toisaalta Könösellä on joitakin ominaisuuksia, joissa edellä. Tiukkaa tässä mielestäni tämän kauden näytöillä on, enkä harmittelisi olisi hierarkiassa toista edellä sitten kumpi tahansa.

Bilbo

Vakiokokoonpanossa
Oikeastaan kokoonpanon ainoa ja samalla huolestuttavin heikkous on sentteristö ja aloitukset. Sentteristö ei kestä yhtään poissaoloa, Bau tai kukaan nykyisistä pelaajista ei ole vastaus, jos poissaoloja tulee.

Eli ennen kevättä tarvitaan ainakin kuuluisa laituri-sentteri, joka osaa oikeasti aloittaa. Kyllähän laiturikin voi tarvittaessa ottaa aloituksia. Mieluusti oikea sentteri, mutta se on vaikea rasti kesken kauden.

MurhosenKolkku

Tulokas
Mä oon vähän eri mieltä tästä ja perustuu nimenomaan siihen, kuinka paljon parempi Bau oli laidassa kuin on ollut nyt keskellä. Laidassahan mies pelasi jopa aika hyvin ja pystyi esimerkiksi itse pysymään kiekossa hyökkäysalueella sekä edesauttamaan omalla tekemisellään kiekossa pysymista paremmin kuin Könönen missään vaiheessa. Toisaalta Könösellä on joitakin ominaisuuksia, joissa edellä. Tiukkaa tässä mielestäni tämän kauden näytöillä on, enkä harmittelisi olisi hierarkiassa toista edellä sitten kumpi tahansa.
Tästä olen samaa mieltä, että Bau paljon parempi laidassa. Kun vain nyt saataisiin kärkiketjuihin ukot lasaretista voisi Hölö keskittyä viilaamaan tuota nelosketjua. Voihan se olla, että Hölö ei halua ketään laittaa "koirankoppiin" ja niitä jotka eivät mahdu 1-3.ketjuihin, heitä peluutetaan erinäisin kokoonpanoin nelosessa. Pysyy pelituntuma, kuormitus kurissa ja fiilis hyvänä.. Sitten JOS (toivottavasti ei) tulee keväällä loukkeja niin ei mene puolta keväästä siihen että pääsee takaisin peliin sisälle.

Jäähykuningas18

Luottopelaaja
Joo, Bau oli ok laidassa mutta teki silti virheitä aika paljon ja on hidas.
Könönen nopeampi ja parempi myös kamppailuissa ja historia osoittaa että myös tehoissa PITÄISI olla parempi. Niitä vielä odotellaan Juusolta. Köntsä myös osaa kuumentaa kuten mm. eilen nähtiin. Baun eduksi lasken tässä kohtaa ainoastaan sen että on nuorempi ja voi kehittyä. Oma vaaka siis kallistuu kyllä selkeästi Könösen puolelle.

Toutain

Luottopelaaja
Joo, Bau oli ok laidassa mutta teki silti virheitä aika paljon ja on hidas.
Könönen nopeampi ja parempi myös kamppailuissa ja historia osoittaa että myös tehoissa PITÄISI olla parempi. Niitä vielä odotellaan Juusolta. Köntsä myös osaa kuumentaa kuten mm. eilen nähtiin. Baun eduksi lasken tässä kohtaa ainoastaan sen että on nuorempi ja voi kehittyä. Oma vaaka siis kallistuu kyllä selkeästi Könösen puolelle.

Boldattua lisää. Sekin on jäänyt vajaaksi, vaikka sen mies todella osaa ja siihen täytyy pystyä aina, vaikkei peli muutenkin kulkisikaan. Onhan sitä nyt jo nähty tosiaan ja hyvä niin, mutta antais perkele Köntsä mennä tuolla osa-alueella ihan kunnolla.

Jäähykuningas18

Luottopelaaja
Boldattua lisää. Sekin on jäänyt vajaaksi, vaikka sen mies todella osaa ja siihen täytyy pystyä aina, vaikkei peli muutenkin kulkisikaan. Onhan sitä nyt jo nähty tosiaan ja hyvä niin, mutta antais perkele Köntsä mennä tuolla osa-alueella ihan kunnolla.
Joo kyllä sitä enemmänkin Köntsältä olen odottanyt kuten nyt sitä fyysisyyttä muutenkin. Jotenkin silti on edelleen usko tähän mieheen. Onko se sitten lapsenomaista uskoa niin se jääköön nähtäväksi. Silti tunne että mies tulee vielä olemaan tärkeä pala joukkuetta.

Eetu Fucking Tuulola

Vakiokokoonpanossa
Oikeastaan kokoonpanon ainoa ja samalla huolestuttavin heikkous on sentteristö ja aloitukset. Sentteristö ei kestä yhtään poissaoloa, Bau tai kukaan nykyisistä pelaajista ei ole vastaus, jos poissaoloja tulee.

Eli ennen kevättä tarvitaan ainakin kuuluisa laituri-sentteri, joka osaa oikeasti aloittaa. Kyllähän laiturikin voi tarvittaessa ottaa aloituksia. Mieluusti oikea sentteri, mutta se on vaikea rasti kesken kauden.
Laituri-sentterit vaan harvemmin osaa oikeasti aloittaa, ainakaan Liigan ulkopuolelta tulevat joille tuo pilkkiminen on vieras käsite.