Jos saisin päättää kokoonpanot (onneksi en, meillä on maailman mukavin Hölö sitä varten), kun kaikki ehjänä - asettelisin kokoonpanon seuraavasti:
Rati-Mänty-Lööke
Suomi-Näde-Svejkovsky
Mese-Borg-Calle
Björkqvist-Lieriö-Kos
Friman-Gazda
Johansson-Pelli
Utunen-Parikka
Rautanen
Malek/Pavlat
Rotaatiossa: Bau, Väisänen, Könönen, Laurel, Soini, Latvala, Nyberg (jos jatkaa)..
Maalivahdit voisi olla myös toisinpäin, että Pavlat kantaisi suuremman vastuun. Jotenkin kuitenkin näen, että Malek vetää vielä pidemmän korren ja pystyy suorittamaan tasaisemmin isolla vastuulla kovien pelien alkaessa. Toisaalta, Ilveksellä on hyvä tilanne, että pleijareissa voi oikeasti varmoin mielin antaa myös Pavlatille pelejä tai vaikka vaihtaa kesken kevään pelaavaa maalivahtia, jos toinen alkaa muistuttamaan Hooveria.
Hyökkäykseen hakisin kolme tuloksentekoon kykenevää kentällistä ja nelosen voisi sitten lopulta asetella sen mukaan pelaamaan, kenellä kulkee. Lieriö toki on ja pysyy, siihen ympärille sitten rakennellaan. Bauta ei saa päästää keskikaistalle.
Puolustus nyt on todella kova. Ei tohon oikein voi muuta sanoa.
Sanoisin, että kaikki osa-alueet pitäisi kestää vertailun mihin tahansa seuraan, kun vaan kaikki pysyy ehjänä. Valmennuskin meitiillä on priimaa, joten itse olen kyllä levollisin mielin. Luotto on kovempi, kun koskaan.
Saa olla erimieltä ja ihmetellä, mutta lopulta olen oikeassa.