Ilveksen kokoonpano 2024-2025

Keltavihreä

Luottopelaaja
Täällä useampaankin kertaan kirjoitettu, että "kaikkien ollessa terveenä...", veikkaan että yhtään semmoista peliä ei tule enää tällä kaudella, jossa kaikki olisivat terveenä.

Joten eiköhän tässä saada ihan joka ukolle pelejä loppukaudesta, ja hyvähän se on että pienemmistäkin vaivoista voidaan rauhassa lepuuttaa miehiä, kun löytyy liigatasoinen pelaaja paikkaajaksi.

Joten ei tässä kannata ketään lähteä minnekään lainailemaan.
Totta. Varsinkaan pleijareissa käytännössä ei ole edes mahdollista, et vedettäisiin terveellä joukkueella läpi poffit. Ja jos vanhat merkit pitää paikkaansa, ni Suomikaan ei pelaa ainakaan terveenä läpi poffien. Ikävä kyllä

ZikZak

Vakiokokoonpanossa
Suomi - Mäntykivi - Lööke
Klingberg - Borg - Meskanen
Ratinen - Nättinen - Svejkovsky

Kyllä tässä tosiaan kolme tuottavaa ketjua on. Vertasin huvikseni viime kaudelle. Ja onhan meillä huomattavasti paremmin nyt pullat uunissa pelaajiston osalta, jos vain toipuvat loukeista ja saikuista ja pysyvät terveinä.

Suomi - Palve - Nyman
Ratinen - Mäntykivi - Ikonen
Stransky - Kodytek - Meskanen

Vaikka tuolla jengillä olisi KalPa pitänytkin hoitaa niin onhan tuolla Ratisen ja Meskasen isot loukit, keskenkuntoisuudet ja varsinkin Ratinen on kehittynyt myös pelillisesti paljon. Myös Mänty ottanut ison stepin. Kodylla tehokas alkukausi ja sen jälkeen vaelteli varjoissa, Stransky taiteilijaluonne joka usein pelin ulkopuolella jne.

Kyllä tällä hetkellä ketjut huomattavasti tasapainoisemmat ja laadukkaammat ovat vaikka keskikaistalta se toinen kärkisentteri ehkä uupuu. Laidoilla on enemmän laatua / paremmassa kunnossa / kehitystä nähtävissä.
No olihan toi viime vuoden jengi nyt kovempi!Ei siinä tänävuonnakin ihan hyvä:)

Torski

Tähtipelaaja
No katsomoon sitten,kakkossentteri tarvittaisiin jos meinataan mestaruus voittaa.
Tiedän kyllä antipatiat, mutta vähän nyt silti jotain rajaa näihin. Tuolla CV:llä ei poppareille mennä

Jäähykuningas18

Luottopelaaja
Edelleen on vaikeaa ymmärtää miksi Könösen kohdalla on jotenkin eri kriteerit kuin muiden jämähyökkääjien kohdalla.

Ihan perustilastoista ja silmätestistä kun lähdetään liikkeelle, niin Väisänen ja Bau ovat olleet tällä kaudella Könöstä tehokkaampia, vaikka ovat pelanneet vähemmän otteluita. Könönen on näistä se, joka on saanut pelata myös ajoittain ylivoimaa, sekä useampia pelejä myös kakkos/kolmosketjussa.

Corsissa kaikki ovat Ilveksen pohjasakkaa, mutta näissäkään Könönen ei erotu yhtään edukseen. Ei vaikka on pelannut parempien ketjukavereiden kanssa. Joulun jälkeen Könösen corsi% on 35.

Väisänen ja Bau pelaavat säännöllisesti alivoimaa. Väisänen näistä vielä ymmärtääkseni ihan hyvällä menestyksellä ainakin tilastollisesti. Könönen ei pelaa alivoimaa.

Mikään ei omaan silmääni perustele Könösen paikkaa jotenkin näiden muiden ”edellä”. Itse tiputtaisin tekoraatajan ihan pahnanpohjimmaiseksi.

Sama kriteeriharha on myös esimerkiksi Laurellin osalta. On kaikkien tilastojen mukaan ihan Ilveksen heikoimpia pelaajia, mutta nuorena omana kasvattina saa paljon anteeksi.

Kos ja Björkqvist ansaitsevat omaan makuun viime aikaisilla otteillaan isoimmat näytönpaikat. Väisänen on myös Ilvekselle kaikesta huolimatta hyödyllisempi kuin Könönen.
Mitkä eri kriteerit? Minä vertasin ainaostaan Bauhun ja Väisäseen ja sokeakin näkee otsatukalla että nämä kaksi hidastavat koko tuon ketjun tekemistä. Könösen statsit luistelun ja kamppailujen puolesta on myös paremmat kuin näillä kahdella. Omasta mielestä Könönen menee näiden kummankin edelle. Laurellista, Kosista ja Björkqvististä en sanonut Könöseen verrattuna yhtään mitään. Ja kyllä itse olen antanut myös Könöselle kritiikkiä täällä, toisin kuin eräät esim. Meskasen kohdalla ennen Mesen petraamista.

ZikZak

Vakiokokoonpanossa
Tiedän kyllä antipatiat, mutta vähän nyt silti jotain rajaa näihin. Tuolla CV:llä ei poppareille mennä
Cv:llä ei mitään väliä,ei oo vaan luottoa että mitenkään pystyis hoitamaan 2 sentterin roolia.Ja nyt on ollu vielä pois jonkin aikaa.

Slite

Luottopelaaja
Mulla Könösen valinnassa ohi Baun ja Väisäsen oli perusteena se, että vaikka hyökkäyspäässä ei tapahdu mitään, ei juuri vuoda omiinkaan. Bau vuotaa vähän, Väisänen pirusti. Varsinkin Väisäsen luistelua olisi treenautettava nyt seuraavat viikot huolella ja pelit voisi jättää vähemmälle.

Soho

Tähtipelaaja
No katsomoon sitten,kakkossentteri tarvittaisiin jos meinataan mestaruus voittaa.Tiedän toki että tuskin tulee enää
Nädehän pelasi ihan hyvää vaihetta ennen sairastumistaan. Tehojakin oli viimeiseen kymmeneen peliin tullut 2+3 ja tehotilasto plussan puolella. Sen lisäksi omalla vahvalla panoksellaan oli tappamassa pelejä viimeisillä minuuteilla.

En mä nyt ensimmäisenä olisi miestä laittamassa rotaatioon. Vittumaiseen paikkaanhan sairastuminen tuli, mutta on tässä nyt vielä aikaa kuntoutua kevääseen.

ZikZak

Vakiokokoonpanossa
Nädehän pelasi ihan hyvää vaihetta ennen sairastumistaan. Tehojakin oli viimeiseen kymmeneen peliin tullut 2+3 ja tehotilasto plussan puolella. Sen lisäksi omalla vahvalla panoksellaan oli tappamassa pelejä viimeisillä minuuteilla.

En mä nyt ensimmäisenä olisi miestä laittamassa rotaatioon. Vittumaiseen paikkaanhan sairastuminen tuli, mutta on tässä nyt vielä aikaa kuntoutua kevääseen.
No joo.Täytyy vaan kattoo miten sujuu kun tulee takaisin.Suoraan Suomen ja Svejkovskyn sentteriksi ei vaan todellakaan iske.

Torski

Tähtipelaaja
No joo.Täytyy vaan kattoo miten sujuu kun tulee takaisin.Suoraan Suomen ja Svejkovskyn sentteriksi ei vaan todellakaan iske.
Eiköhän ketjut mene

Suomi-Mäntykivi-Lööke
Ratinen-Nättinen-Svejkovsky
Klingberg-Borg-Meskanen
Könö/Kappe-Lieriö-Väiski/Bau/Laurell/Kos

Blackwolf

Luottopelaaja
Mitkä eri kriteerit? Minä vertasin ainaostaan Bauhun ja Väisäseen ja sokeakin näkee otsatukalla että nämä kaksi hidastavat koko tuon ketjun tekemistä. Könösen statsit luistelun ja kamppailujen puolesta on myös paremmat kuin näillä kahdella. Omasta mielestä Könönen menee näiden kummankin edelle. Laurellista, Kosista ja Björkqvististä en sanonut Könöseen verrattuna yhtään mitään. Ja kyllä itse olen antanut myös Könöselle kritiikkiä täällä, toisin kuin eräät esim. Meskasen kohdalla ennen Mesen petraamista.
Mitä noista luistelustatseista sitten oikeasti näkee? Ihan mielenkiinnosta kysyn. Könönen on luistellut enemmän, koska on pelannut useamman pelin. Peliä kohden tuo väite onkin sitten ikävästi niin, että Väisänen on luistellut selvästi Könöstä enemmän ja Bau lähes tasan yhtä paljon.

Könösen statsithan ovat nimenomaan ihan yhtä huonot kuin kahden muunkin, vaikka onkin pelannut huomattavasti enemmän parempien pelaajien kanssa. Könönen on onnistunut hidastamaan ihan jokaisessa ketjukoostumuksessa.

Tämä ”hidastaa” muiden peliä on kyllä aika puhdas mielipide argumentti. Könönenhän ei käytännössä kaukalossa koske kiekkoon juuri lainkaan. Eli toisaalta joo, voihan tämän näinkin ajatella.

Hyökkäyspäähän Väisänen ja Bau ovat tuottaneet enemmän ja pelaavat alivoimaa.

Viimeksi muokattu:

Jäähykuningas18

Luottopelaaja
Mitä noista luistelustatseista sitten oikeasti näkee? Ihan mielenkiinnosta kysyn.

Könösen statsithan ovat nimenomaan ihan yhtä huonot kuin kahden muunkin, vaikka onkin pelannut huomattavasti enemmän parempien pelaajien kanssa. Könönen on onnistunut hidastamaan ihan jokaisessa ketjukoostumuksessa.

Tämä ”hidastaa” muiden peliä on kyllä aika puhdas mielipide argumentti. Könönenhän ei käytännössä kaukalossa koske kiekkoon juuri lainkaan. Eli toisaalta joo, voihan tämän näinkin ajatella.

Hyökkäyspäähän Väisänen ja Bau ovat tuottaneet enemmän ja pelaavat alivoimaa.
En jaksa taas vääntää tästä koko päivää. Minulla on mielipiteeni ja se perustuu ihan siihen mitä peleissä olen nähnyt ja se on se että Könönen noista on mielestäni eniten vauhtia pitänyt ja ollut sellainen pelaaja joka mielestäni menisi näistä kolmesta parhaiten siinä O'learyn ja kuka sitten ikinä toisessa laidassa olisikaan kanssa. Kaikki ei ole pelkkää tilastoa.

ifor74

Luottopelaaja
Väisänen menee omissa ajatuksissa ohi Könösen ja Laurell:in neloskentässä koska on pelannut hyvää AV:ta.
Tietysti ei tämäkään ole ideaali tilanne että jotain roikotetaan kokoonpanossa vain yhden ominaisuuden takia mutta kärkiäijille en alivoimaa paljoa toivo että energiaa jää sitten hyökkäyspäähän suorittaa.

Blackwolf

Luottopelaaja
En jaksa taas vääntää tästä koko päivää. Minulla on mielipiteeni ja se perustuu ihan siihen mitä peleissä olen nähnyt ja se on se että Könönen noista on mielestäni eniten vauhtia pitänyt ja ollut sellainen pelaaja joka mielestäni menisi näistä kolmesta parhaiten siinä O'learyn ja kuka sitten ikinä toisessa laidassa olisikaan kanssa. Kaikki ei ole pelkkää tilastoa.
Eli mielipiteen taustalle ei löytynytkään mitään niistä luistelutilastoista. Eikä tästä tarvitse erityisesti vääntää. Perustelin vain oman mielipiteeni siitä, etten ymmärrä miksi Könönen yhä on monien papereissa muita edellä.

Mielipiteitä saa totta kai olla, lähinnä ajattelin, että sen taustalla on mahdollisesti jotain mitä en itse ole tajunnut.

GNR

Vakiokokoonpanossa
Ratinen-Mäntykivi-Lööke
Suomi-×-Svejkovsky
Klingberg-Borg-Meskanen
Björkqvist-O'Leary-Nättinen

Friman-Gazda
Parikka-Johansson
Utunen-Pelli
Latvala

Näillä mestaruus!
Hyvin sä vedät hessu. Onko Näde pannut sun muijaa, kun tollaiset antipatiat sitä kohtaan?

Luottopelaaja
Hyvin sä vedät hessu. Onko Näde pannut sun muijaa, kun tollaiset antipatiat sitä kohtaan?

Kauas on tultu ku Joonas Nättistä sovitellaan Ilveksen nelsokentän laitaan tai poppareille. Vituttas tällanen ellei naurattais :D
Kenet laittaisitte laitaan, jos kakkossentteri hommataan?
Itse en tuota Borgin ketjua lähtisi rikkomaan. Nättinen on oikeaa laitaa pelannut JYP:ssä mm. pisteiden valossa parhaalla kaudellaan.

M22

Luottopelaaja
Kenet laittaisitte laitaan, jos kakkossentteri hommataan?
Itse en tuota Borgin ketjua lähtisi rikkomaan. Nättinen on oikeaa laitaa pelannut JYP:ssä mm. pisteiden valossa parhaalla kaudellaan.
Vaan tuskinpa nelosessa