Ilveksen kokoonpano 2024-2025

M22

Luottopelaaja
No on kakkossentterin tulon päässä että pelais nelosen sentterinä tai nelosen laidassa;)
Juu, "tipalla on, niin kuin entisellä likalla".

Toutain

Luottopelaaja
No jos tulis uus sentteri sisään niin siellä se nelosen laidassa viilettäis,eli sykkeet alas siellä hyvä veliseni;)
No ei viilettäisi. Siellä viilettäisi ennemmin O'Leary, joka on pelannut uransa aikana myös laiturina ja ollut sillä paikalla jopa suhteellisen tehokas (vs. sentterinä).

ZikZak

Vakiokokoonpanossa
No ei viilettäisi. Siellä viilettäisi O'Leary, joka on pelannut uransa aikana myös laiturina ja ollut sillä paikalla jopa suhteellisen tehokas (vs. sentterinä).
Ymmärrän että tekee tiukkaa näille muutamalle Nättis fanipojalle mutta olis sitten nelosen laidassa tai keskellä niin tämähän olisi paras vaihtoehto kaikista!Sehän tarkoittais että me oltais saatu kakkossentteri ja meillä olis todella kova nelosketju!Ilveksen parastahan täällä ajatellaan.

Vahva

Vakiokokoonpanossa
No Hölö tuskin miettii pelaajien hintalappuja ja profiileita, tai nelosen laitaa rangaistuksena.
Edit. Tai toivottavasti ainakaan paikkoja ei ihan nimen ja hintalapun perusteella jaeta.
Ei toki aivan noinkaan. Mutta ei se joukkuehenkeä kuitenkaan nostata tai pelaajien otteita paranna, että pistää nimimiehen poppareille/rotaatioon. Käytännössä rotaatioon siirtäminen tarkoittaa sitä, että aina järkevä yrittää treidata muualle, jossa arvostetaan enemmän.

Otetaan nyt vaikka esimerkkinä SaVi... joukkueen positiivisin kaveri, mutta oli silti penkittäminen/pieni rooli vei viime kaudella:
A) luottamuksen valmennukseen
B) itseluottamuksen
C) arvostuksen tunteen
D) peli-ilon

ZikZak

Vakiokokoonpanossa
Ei toki aivan noinkaan. Mutta ei se joukkuehenkeä kuitenkaan nostata tai pelaajien otteita paranna, että pistää nimimiehen poppareille/rotaatioon. Käytännössä rotaatioon siirtäminen tarkoittaa sitä, että aina järkevä yrittää treidata muualle, jossa arvostetaan enemmän.

Otetaan nyt vaikka esimerkkinä SaVi... joukkueen positiivisin kaveri, mutta oli silti penkittäminen/pieni rooli vei viime kaudella:
A) luottamuksen valmennukseen
B) itseluottamuksen
C) arvostuksen tunteen
D) peli-ilon
Eiköhän se Nättinen nelosen sentterinä tai laidassa viilettäisi jos löydetään 2sentteri joten tästä ei tarvinne olla huolissaan.

ZikZak

Vakiokokoonpanossa
Edelleen, kakkossentteriä ei tässä vaiheessa yksinkertaisesti saa. Nielkää tää paska ja mennään niillä mitä on.
Todennäköistä mutta on sitä ihmeellisempiäkin asioita tapahtunut.Enkä kyllä ymmärrä miksi täällä muutamilla nimimerkeillä sauhuaa pää niin kovasti.Tää spekulointihan on ihan leikkiä eikä me kokoonpanoihin pystytä vaikuttamaan.Mutta kiva näitä on pyöritellä

Vahva

Vakiokokoonpanossa
Eiköhän se Nättinen nelosen sentterinä tai laidassa viilettäisi jos löydetään 2sentteri joten tästä ei tarvinne olla huolissaan.
Juu - Nättiselle löytyy aina rooli.

Tässä tapauksessa "nimimies" kategorian oireet saattaa tulla myös NHL-lainalla olevalta Väisäseltä, nousujohteista uraa Kuopiossa tehnyt Könöseltä tai miksei jopa Björkqvistiltä.

Ei kukaan itseään Liiga-tason vakiopelaajaksi tunteva kovinkaan innoissaan rotaatiossa ole. Kyllä pelaajat haluavat pelata ja saada mahdollisuuden joka pelissä onnistua/kehittyä/näyttää osaamistaan.

Battery

Luottopelaaja
Tai sit pelataa viidellä kentällä ja neljällä puolustajalla
No Magevaan sen ihan siinä viime metreillä keksi ja veti ässän hihasta. Että nimetään 29 kenttäpelaajaa kokoonpanoon. Laitetaan sinne kaiken maailman Nyppeleitä ja Krookeja. Hämätään sillä tavalla sitten toimitsijoita. Tuomarit ja vastustajat on ihan ihmeissään.

Viimeksi muokattu:

KAIZΞN

Vakiokokoonpanossa
No ei viilettäisi. Siellä viilettäisi ennemmin O'Leary, joka on pelannut uransa aikana myös laiturina ja ollut sillä paikalla jopa suhteellisen tehokas (vs. sentterinä).

Jos tämä perustuu minun aiempaan kommenttiini, niin pakko toppuutella ja korjata. Yritin kaivella vanhoja tuloksia ja tulin siihen lopputulokseen, että olen ainakin itse sekoittanut O'Learyn johonkin toiseen pelaajaan. Elitessäkin hänet on merkattu vain keskushyökkääjäksi.

Näyttäisi lähinnä sentterin paikkaa pelanneen maalivideoiden perusteella. Aika monta noista parhaan AHL-kauden maaleista hän on tehnyt ihan maalin edestä.

Joka tapauksessa, jos Najmanin potentiaalin korvaavaksi haettu kaveri saapuu, uskon O'Learyn menevän laitaan ennen kuin Nättinen sinne laitetaan. Tai sitten hankitaan sentterilaituri, joka tuo lisää leveyttä ja mahdollisuuksia. Mahdollisuushan pitää antaa myös sille, ettei joukkueeseen enää hyökkääjiä tule. Pelaajisto on mielestäni siinä tilanteessa, ettei ehdon tahdoin kannata sinne ketään hommata, vaan tarvitaan selvä rooli, potentiaali ja mahdollisesti pysyvyyttä.

Ping @yellowgreen myös.

ZikZak

Vakiokokoonpanossa
Juu - Nättiselle löytyy aina rooli.

Tässä tapauksessa "nimimies" kategorian oireet saattaa tulla myös NHL-lainalla olevalta Väisäseltä, nousujohteista uraa Kuopiossa tehnyt Könöseltä tai miksei jopa Björkqvistiltä.

Ei kukaan itseään Liiga-tason vakiopelaajaksi tunteva kovinkaan innoissaan rotaatiossa ole. Kyllä pelaajat haluavat pelata ja saada mahdollisuuden joka pelissä onnistua/kehittyä/näyttää osaamistaan.
Kyllä nämä pelaajat tietävät myös sen että ovat vetäneet ihan vihkoon ja ymmärtävät myös Ilveksen mahdolliset uudet hankinnat.Ja sehän on jo selvä että jos saadaan kaikki terveiksi niin tyytymättömiä äijiä löytyy vuorenvarmasti kopista.Se on sitten valmennuksen/johdon tehtävä miettiä miten "ympäristö" saadaan pidettyä terveenä

Ilves97

Luottopelaaja
Kyllä nämä pelaajat tietävät myös sen että ovat vetäneet ihan vihkoon ja ymmärtävät myös Ilveksen mahdolliset uudet hankinnat.Ja sehän on jo selvä että jos saadaan kaikki terveiksi niin tyytymättömiä äijiä löytyy vuorenvarmasti kopista.Se on sitten valmennuksen/johdon tehtävä miettiä miten "ympäristö" saadaan pidettyä terveenä
No Nättinen nyt ei ole vetänyt ”ihan vihkoon” sinun antipatioistasi huolimatta.

• Tykkää
Reactions: M22

ZikZak

Vakiokokoonpanossa
No Nättinen nyt ei ole vetänyt ”ihan vihkoon” sinun antipatioistasi huolimatta.
Ei mun antipatiat vaikuta Ilveksen kokoonpanoon mitenkään.Ei mulla Nättistä vastaan ole mutta olen vahvasti sitämieltä että ei voiteta tänävuonna jos Nättisellä kakkossentterin rooli loppukauden.Nelosen sentterinä tai laiturina kun pelaa olen erittäin tyytyväinen. Ja kun puhuin vihkoon vetämisestä tarkoitin lähinnä muita pelaajia

Toutain

Luottopelaaja
Jos tämä perustuu minun aiempaan kommenttiini, niin pakko toppuutella ja korjata. Yritin kaivella vanhoja tuloksia ja tulin siihen lopputulokseen, että olen ainakin itse sekoittanut O'Learyn johonkin toiseen pelaajaan. Elitessäkin hänet on merkattu vain keskushyökkääjäksi.

Näyttäisi lähinnä sentterin paikkaa pelanneen maalivideoiden perusteella. Aika monta noista parhaan AHL-kauden maaleista hän on tehnyt ihan maalin edestä.

Joka tapauksessa, jos Najmanin potentiaalin korvaavaksi haettu kaveri saapuu, uskon O'Learyn menevän laitaan ennen kuin Nättinen sinne laitetaan. Tai sitten hankitaan sentterilaituri, joka tuo lisää leveyttä ja mahdollisuuksia. Mahdollisuushan pitää antaa myös sille, ettei joukkueeseen enää hyökkääjiä tule. Pelaajisto on mielestäni siinä tilanteessa, ettei ehdon tahdoin kannata sinne ketään hommata, vaan tarvitaan selvä rooli, potentiaali ja mahdollisesti pysyvyyttä.

Ping @yellowgreen myös.

Osin perustui sun kommenttiisi, mutta vasempana laitana on mainittu myös joissakin lähteissä. Jopa aina luotettava wikipedia kertoo miehen olevan vasen laitahyökkääjä, joka osaa pelata myös keskellä :D

En kyllä ala selata AHL-uraa läpi peli peliltä, eikä tämä nyt niin merkittävä asia olekaan.