Ilveksen kokoonpano 2024-2025

Toutain

Luottopelaaja
Sveji ja mänty samaan ketjuun, voisi kyllä toimia. Toinen tekee paikan, toinen ilmeselvä snaipperi

En kyllä lähtisi Svejkovskya "snaipperiksi" kuvailemaan, enkä etenkään ilmiselväksi. Mieshän viihtyy kiekon kanssa, lukee ja rakentaa peliä. On toki myös nopea ja hyvä laukaus. Harmi, kuinka vähän on nähty Svejkovskya tuon loukin takia. Mulla on sellainen fiilis, että on koko sarjan parhaita pelaajia ja sopii tähän Liigaan kuin nyrkki silmään.

yellowgreen

Luottopelaaja
Suomi ja Lööke jarruttaa tällä hetkellä kuumaa Mäntykiveä, eivätkä pysy oikein mukana. Ajatuksena, että kaikki pelaavat samanlaista peliä. Väitätkö, että Suomi ei viihdy kiekossa?
Ei peliä rakentaen juurikaan. Laitavääntöä, kamppailua ja sit syöttöjä. Mänty, Rati ja Svej on mielestäni kaikki aika samantyyppisiä pelaajia ja varmasti olisivat hieno yhdistelmä ykkösketjuna, mutta muista puuttuisi sitä jotakin, mitä nuo tuo. Lööke, Nättinen ja Suomi taas mun silmään myös vähän samanhenkisiä pelaajia, eritasoisia toki.

En usko, että nähdään mitään muutoksia vaan mennään nää 2 peliä samalla kuin aina tai sitten Lööke ja Meskanen on päittäin vaihdettu. Ja sitten onkin pari viikkoa aikaa saada Supi normaaliin pelikuntoon. Löökellä painaa varmaan aika paljon tällä hetkellä treenimäärä, mitä on nyt vedetty ja tottumista taas Suomen peliin Ratisen jälkeen.

Jos mä nää jakaisin, niin iskisin ruotsalaiset yhteen ja laittaisin Rati-Mänty-Meskanen ja Suomi-Nättinen-Svejkovsky kokeiluun. Ja taas, Meskasen ja Lööken päittäin vaihtaminen myös täysin mahdollinen.

Tai Rati-Mänty-Lööke (toimi hyvin), Suomi-O'Leary-Svejkovsky (olis mielenkiintoinen kokeilu) ja Borgin ketju tällaisenaan. Nättisen ympärille nelonen.

Tai Suomi-Mänty-Mese (1 erän perusteella kiinnostaisi), ruotsalaiset ja Rati-Näde/Mike-Svej.

Mua jotenkin kutkuttaisi yhdistää nää rapakon takaa tulleet kaverit yhteen peliin, jotenkin sitä ajattelee, että se pelityyli on sellainen, mikä voisi tulla selkärangasta ja sopia ehkä yhteen.

Elän kuitenkin siinä toivossa, että meidän vasen laita täydentyy vielä.
Mun mielestä hyökkääjistössä on kaksi pelipaikkaa valettu betoniin ja ne on Kallen paikka nelosen oikeassa laidassa ja Männyn paikka ykkösen keskellä. Borgia ja Klingiä tuskin erotetaan toisistaan myöskään. Kaikki muu voi vielä pyöriä ja aikaa on hakea parhaat yhdistelmät.

• Tykkää
Reactions: #68

Toutain

Luottopelaaja
En nyt olisi kyllä laittamassa parhaan sentterin vierelle toipilaita ja pelituntumansa kadottaneita pelaajia missään skenaariossa.
Ratinen ja etenkin Svejkovsky ovat kyllä juuri sen tyyppisiä pelaajia, joiden voi olettaa olevan hyviä heti, kun palaavat. Svejkovsky oli pelannut neljä peliä tällä kaudella ennen Ilvekseen tuloa ja niistä viimeisen n. kuukausi siitä, kun aloitti täällä, uusi sarja jne, ja painoi ensimmäiseen peliin Tapparaa vastaan 2+0 ja oli kentän paras pelaaja. Ja jatkoi siitä sitten pitkälti samaa rataa.

Joo loukki on loukki, enkä tiedä kuinka hyvin on päässyt treenaamaan nyt, mutta hirmuinen usko, että alkaa tapahtua heti, kun tulee.

(Tämä ottamatta kantaa tuohon ketjuhahmotelmaan).

yellowgreen

Luottopelaaja
Kaikkien ollessa terveenä haluaisin nähdä vähän variaatioita yv:ssä. Nythän siellä pyöri O'Learyä, Könöstä ja Nättistä.

Johansson - Suomi - Mänty - Svej - Meskanen.
Meskanen vasemmalla siivellä, Svej tekee peliä oikealla ja Mänty on keskellä.

Gazda - Klingberg - Ratinen - Nättinen/O'Leary - Lööke.

Mä kyllä haluaisin nähdä Gazdan myös ykkös-yv tossa Meskasen paikalla, jos siellä on peliä pyörittämässä Johansson, Mänty ja Svej ja Suomi möyrimässä maalilla. Pelais kuin Laine. Ei paljoa tarttis liikkua. Lapa valmiina ja tarkkuusharjottelua. Gazdan vedoista silmätestillä sieltä viivasta ei tuu perille kuin hyvin harva. Tosta lähempää väitän aika monen pakin lähtevän pois tieltä tyyliä Pulkkinen.

Ja jos Suomen paikkaa ykkös-yv kyseenalaistaa joku, on minusta silti Klingbergiä parempi siellä tontillaan.

Meklari

Luottopelaaja
Pelli on peliälykäs, nopea ja saa kiekon maalile asti. Haluaisin itse toiselle yv:lle parin Gazda-Pelli.
Ei taida riittää paikkaa. Kyllä lähtökohtaisesti kaikkien ollessa ehjänä Mänty, Suomi, Lööke, Klingberg, Svejkovsky, Ratinen, Meskanen, Johansson ja Gazda kuuluu kaikki ylivoimalle. Muutenhan tuohon voisi viimeiseen ruutuun sovittaa Pellin, mutta taidetaan tarvita joku toinen sentteri ottamaan aloituksia toiseen ylivoimaan.