Eiköhän Klingberg palaa oikeaan laitaan ensi kaudeksi.
Ehkei näissä ketjunumerointi ole keskeistä, mutta ihmetyttää aina miten Törökkejä heitellään kakkosketjuun. Török on KooKoon 10. tehokkain hyökkääjä 13 minuutin peliajalla - yhtä tehokas kuin Ratinen ollut. Jos Török tulee Ipaan niin taistelee paikasta neloskentässä. Ei mitään saumaa olla isommassa roolissa kuin esim. tämän hahmotelman Klingberg.XXX - Mäntykivi - Lööke
”Török” - ”Schnarr” - Svejkovsky
Klingberg - Borg - Kos
Ratinen - Nättinen - Laurell
Siinä olisi hyvä ajaa junnut sisään. Veikkaan, että Kappe jatkaa matkaansa sopimuksesta huolimatta.
Török on tehnyt vain yhdeen pisteen yv-pelissä eikä juurikaan ole edes pelannut ylivoimaa. Tehokkuus tasakentällisin on sitten erittäin kovaa luokkaa ja on suunnileen siinä kärjessä yhdessä Davidssonin ja Engbergin kanssa. En jaksa päivittää tätä viestiä, mutta tässä hieman taustaa asialle (tilanne ei kaiketi kovin dramaattisesti ole muuttunut)Ehkei näissä ketjunumerointi ole keskeistä, mutta ihmetyttää aina miten Törökkejä heitellään kakkosketjuun. Török on KooKoon 10. tehokkain hyökkääjä 13 minuutin peliajalla - yhtä tehokas kuin Ratinen ollut. Jos Török tulee Ipaan niin taistelee paikasta neloskentässä. Ei mitään saumaa olla isommassa roolissa kuin esim. tämän hahmotelman Klingberg.
Toki jos Török syystä tai toisesta hankittaisiin, niin mielellään olen väärässä.
Klingbergin voi lyödä ykköskenttään.
Ihmettelen jos hän ei paikkaa siittä ota. Ja paremmin pisteitä taitaa olla syntynytkin vasemmalta laidalta?
Tulee sitten Eemelin "tilalle" kuka tahansa...
Ehkei näissä ketjunumerointi ole keskeistä, mutta ihmetyttää aina miten Törökkejä heitellään kakkosketjuun. Török on KooKoon 10. tehokkain hyökkääjä 13 minuutin peliajalla - yhtä tehokas kuin Ratinen ollut. Jos Török tulee Ipaan niin taistelee paikasta neloskentässä. Ei mitään saumaa olla isommassa roolissa kuin esim. tämän hahmotelman Klingberg.
Toki jos Török syystä tai toisesta hankittaisiin, niin mielellään olen väärässä.
Ilman muuta optimaalista olisi pelata oikeassa laidassa. Eihän me tiedetä ollenkaan, kuinka paljon pisteitä olisi tullut oikeassa laidassa, jos siinä, itselleen paremmin tutulla paikalla, olisi saanut pelata. Pelsu-pelin jäätävä nousu tuli oikeaa laitaa pitkin, ja niitä ehkä nähtäisiin useammin, kun olisi siltä puolelta vastaanottamassa avauksia vauhtiin mailan kämmenpuolelle![]()
Tässä samaa mieltä. Kunhan perusvarmaa pystyy suorittamaan. Se nelosen rooli varmaan muutenkin tulee olemaan.Katsotaan nyt kausi loppuun. Ei jokaisen meidän hyökkääjän tarvitse täyttää huippupelaajan saappaita, kunhan hoitaa hommansa. Mieluummin lähden Kapen kanssa play offseihin kuin jonkun siirtorajalla hankitun Colton Beckin. Ei mitään Coltonia vastaan.
Mutta juu.. ei jatkoa tämän kauden jälkeen. Oletettavasti hinta/laatu ei kohtaa millään tapaa.
Hienoa työtä tilastojen kanssa @Mobutu Sese Seko , mutta tästä Törökistä olen kyllä aika eri mieltä. Török pelaa tällä hetkellä KooKoo:n nelosketjun keskushyökkääjänä ja tuossa se oli nostettu Ilveksen kakkoskentän laitaan. KooKoo tosiaan tehnyt paljon maaleja, joten valitettavasti luulen pisteiden vähenevän. Edistyneissä 5vs5 tilastoissa etenkin COR%:ssa on Török on joukkueensa heikoimpia hyökkääjiä. Se on totta että 5vs5 pelissä on syntynyt varsin hyvin xG:ta ainakin osin varmaan selittyy Myrrä-kiekolla mikä eroaa kuitenkin merkittävästi Hölö-kiekosta. Minulle Török kelpaa potentiaalisena lupauksena kilpailemaan peliajasta neloskentässä - hienoa jos lunastaa suurempaa peliaikaa kakkos/kolmoskentässä.Török on tehnyt vain yhdeen pisteen yv-pelissä eikä juurikaan ole edes pelannut ylivoimaa. Tehokkuus tasakentällisin on sitten erittäin kovaa luokkaa ja on suunnileen siinä kärjessä yhdessä Davidssonin ja Engbergin kanssa. En jaksa päivittää tätä viestiä, mutta tässä hieman taustaa asialle (tilanne ei kaiketi kovin dramaattisesti ole muuttunut)
![]()
Huhu: Matic Török Ilvekseen kaudelle 2025-2026?
Mää en yllättyis vaikka Kappen sopimus purettaisiin kesällä (tuskin saa ulkomailta sellaista sopimusta, että option käyttäisi). Sekin avaisi yhden laituripaikan, mutta toki mennään tällä hetkellä sillä oletuksella, että mies täällä pelaa. Ylläoleva siis ihan omaa mutuilua. Ihan...www.ilvesfoorumi.com
10. tehokkain hyökkääjä on muuten myös joukkuueessa, joka on tehnyt hulppeat 3,45 maalia / ottelu. Se on 0,52 / ottelu enemmän kuin Ilveksellä. Toisaalta Ilves on sitten myös päästänyt saman verran vähemmän maaleja.
Ja se on sitten toinen juttu, että kannattaako Törökin nimeä tosiaan piirreellä yv-kentällisiin näillä näytöillä.
Kyllä juu ja jos mestaruus onnistuttaisiin voittamaan niin ainakin itse kehuisin kaikki pelaajat mitä joukkueesta löytyyTässä samaa mieltä. Kunhan perusvarmaa pystyy suorittamaan. Se nelosen rooli varmaan muutenkin tulee olemaan.
Se ero näihin muihin on,että Török vielä nuori, kehittyvä pelaaja.Hienoa työtä tilastojen kanssa @Mobutu Sese Seko , mutta tästä Törökistä olen kyllä aika eri mieltä. Török pelaa tällä hetkellä KooKoo:n nelosketjun keskushyökkääjänä ja tuossa se oli nostettu Ilveksen kakkoskentän laitaan. KooKoo tosiaan tehnyt paljon maaleja, joten valitettavasti luulen pisteiden vähenevän. Edistyneissä 5vs5 tilastoissa etenkin COR%:ssa on Török on joukkueensa heikoimpia hyökkääjiä. Se on totta että 5vs5 pelissä on syntynyt varsin hyvin xG:ta ainakin osin varmaan selittyy Myrrä-kiekolla mikä eroaa kuitenkin merkittävästi Hölö-kiekosta. Minulle Török kelpaa potentiaalisena lupauksena kilpailemaan peliajasta neloskentässä - hienoa jos lunastaa suurempaa peliaikaa kakkos/kolmoskentässä.
Heikompien joukkueiden kolmosketjun "lupaukset" ovat viime kausina epäonnistuneet Ilveksessä (Könönen, Ratinen, Björkqvist...) tai eivät ole ainakaan läpi lyöneet. On vaikea ajatella miten KooKoossa 13 minuuttia peliajalta pompattaisiin Ilveksessä pelaamaan 18 minuuttia.
katso liitettä 13102
Kyllä silti matkaa Ilveksen kakkosketjuun on melkolailla. Hieman kyllä miettii mahtaisiko lyödä Ilveksessä läpi.Se ero näihin muihin on,että Török vielä nuori, kehittyvä pelaaja.
Pari vuotta nuorempi kuin Könönen ja Ratinen tullessaan. Lupaavalla ja kehittyvällä nuorella ei kuitenkaan ole NHL-varausta eli mikään ikäkautensa tähtipelaaja ei ole ollut - toiset toki kehittyvät myöhemmin kuin toiset.Se ero näihin muihin on,että Török vielä nuori, kehittyvä pelaaja.