Ilveksen kokoonpano 2025-2026

Soho

Tähtipelaaja
Lisäisin tähän vielä, että kannattaa pitää mielessä, ettei ole mikään itsestäänselvyys, että se ulkopuolelta hankittu vastine on lainkaan sitä, mitä toivottiin. Kyllä meilläkin näistä kokemusta on tältä ja menneiltä kausilta...

EDIT: Lainaukset lipsahtivat väärään järjestykseen.
Noi palkat on muutenkin meille rivikannattajille aika hepreaa. Jos Meskasen saa sidottua satkun per kausi kahdelle seuraavalle kaudelle, niin uskoisin sen olevan järkevä diili. Sieltä saadaan aina logolle pelaavan pelurin panos. Ykköskympit sinne tänne.

El Reino

Tähtipelaaja
Noi palkat on muutenkin meille rivikannattajille aika hepreaa. Jos Meskasen saa sidottua satkun per kausi kahdelle seuraavalle kaudelle, niin uskoisin sen olevan järkevä diili. Sieltä saadaan aina logolle pelaavan pelurin panos. Ykköskympit sinne tänne.

Tuskin tuollaisten meriittien omaavaa kokenutta pelaajaa saa kiinnitettyä millään halpissopimuksella.

Tampere Maple Leafs

Vakiokokoonpanossa
Ok. Paljonko Meskanen maksaa ensi kaudeksi Ilvekselle?
Ollaan varmasti 150te kieppeillä.

En tiedä näistä, että miten esim. suht tuore Rangersin kanssa sovittu 2v $950k ELC + 10% SB/y painaa referenssinä näissä.
Lisäisin tähän vielä, että kannattaa pitää mielessä, ettei ole mikään itsestäänselvyys, että se ulkopuolelta hankittu vastine on lainkaan sitä, mitä toivottiin. Kyllä meilläkin näistä kokemusta on tältä ja menneiltä kausilta...

EDIT: Lainaukset lipsahtivat väärään järjestykseen.
Näin on — kokemusta löytyy valmentajaosastoltakin.
Noi palkat on muutenkin meille rivikannattajille aika hepreaa.
"Tarkempi" mutuilukin hankaloitui kun rahastoinnissa siirryttiin (vihdoinkin) Ruotsin malliin.

edit: Lähemmäs Ruotsin mallia, ei rajattomaksi vieläkään.

Viimeksi muokattu:

Kolpy

Vakiokokoonpanossa
Eiköhän Tikka viiletä siellä, missä uskoo saavansa uralleen parhaan nosteen. Ketjujen numeroinnithan olivat hänenkin aikanaan, mitä olivat. Hänet oli alun alkaen tuotu alempiin ketjuihin, mutta sai kuitenkin peliaikaa paljon ketjun numeroa enemmän.

Rauhala, jonka meriitit tässä sarjassa ovat Tikkaa paremmat, viilettää Tapparan nelosessa. Siitä perspektiiviä.
Rauhala ei oo eläessään tainnu pelata muualla tai tienata Tikkarahoja. Tiki on Tiki ja rastia seinään ja satkulla samaa jos nimellisessä nelsonissa vetää. Kättelyt.

El Reino

Tähtipelaaja
Rauhala ei oo eläessään tainnu pelata muualla tai tienata Tikkarahoja.

Hyvä kysymys on, että miksi ei? Supi on toki samaa ikäluokkaa, mutta ymmärrän halun voittaa ensin kotona jotain. Rajoitteena Suomen osalta on myös ollut pitkä sopimus.

Eikö Rauhala uskalla lähteä ulos mukavuusalueelta (Petri Varis -efekti)? Tapparallahan on kahteen alaketjujen sentteriin lyöty enemmän rahaa kiinni kuin pääosassa seuroista kärkisenttereihin.

Luottopelaaja
Hyvä kysymys on, että miksi ei? Supi on toki samaa ikäluokkaa, mutta ymmärrän halun voittaa ensin kotona jotain. Rajoitteena Suomen osalta on myös ollut pitkä sopimus.

Eikö Rauhala uskalla lähteä ulos mukavuusalueelta (Petri Varis -efekti)? Tapparallahan on kahteen alaketjujen sentteriin lyöty enemmän rahaa kiinni kuin pääosassa seuroista kärkisenttereihin.
Rauhalahan on enemmän ja vähemmän rikki ollut kokoajan viime vuodet ja tuskin tuo alaketjun sentterinä pienillä tehoilla suurta kysyntää on aiheuttanut ulkomailla.

Kolpy

Vakiokokoonpanossa

Naapurilla tuntuu löytyvän näitä ”mammanpoikia” jotka ei uskalla kokeilla muuta. Saihan Rauhala tietysti lapsen joku aikaa sitte voi sekin jarruttaa muy vaikuttaa et nössöilee kuten Levtchikin.

Tampere Maple Leafs

Vakiokokoonpanossa
muy vaikuttaa et nössöilee kuten Levtchikin.
Sanoisin, että NHL lasketaan "muun kokeilemiseksi". Harmi, että Levtchin matka ei jatkunut pidempään ettei olisi kerennyt kevääksi vahvistamaan naapuria, pffff.

Mauricen systeemi ei ko. profiilin pelaajalle myöskään armollisin saatikka helpoin astua sisään. Ei tainnut pelata edes viittä matsia ylhäällä.

Viimeksi muokattu:

Kolpy

Vakiokokoonpanossa
Sanoisin, että NHL lasketaan "muun kokeilemiseksi". Harmi, ettei Levtchin matka jatkunut pidempään ettei olisi kerennyt kevääksi vahvistamaan naapuria, pffff.

Mauricen systeemi ei ko. profiilin pelaajalle myöskään armollisin saatikka helpoin astua sisään. Ei tainnut pelata edes viittä matsia ylhäällä.
Aika myöhää sekin odotti ja maitujuna toi takaisin eikä ihme ku pehmee on.

Toutain

Luottopelaaja
Jos Meskanen ei olisi Ilves kasvatti olisitko tyytyväinen jatkosopimukseen?

Mulle tällaiset asiat eivät merkitse sopimusasioissa hirveästi jos ollenkaan. Korkeintaan, jos en minkään muun perusteella osaa tehdä eroa, niin sitten kallistun "omaan poikaan". Meskasen kohdalla en ole huomioinut tätä asiaa mitenkään ja perustelut/analyysit näkemyksistäni kyseistä pelaajaa kohtaan löytyy kyllä varsin helposti tältä palstalta.

Toutain

Luottopelaaja
Mulle tällaiset asiat eivät merkitse sopimusasioissa hirveästi jos ollenkaan. Korkeintaan, jos en minkään muun perusteella osaa tehdä eroa, niin sitten kallistun "omaan poikaan". Meskasen kohdalla en ole huomioinut tätä asiaa mitenkään ja perustelut/analyysit näkemyksistäni kyseistä pelaajaa kohtaan löytyy kyllä varsin helposti tältä palstalta.

Esim.

Mä oon eri mieltä tuosta, että saa anteeksi. On nimittäin saanut aivan hirveästi kuraa niskaansa, vaikka ei ole enää aikoihin ollut joukkueen heikoimpia lenkkejä omassa roolissaan. Nythän on viime aikoina parantanut sitten vielä entisestään. Se tuli todettua jo kauan sitten, että maalintekijäksi Meskasesta ei enää tunnu olevan, eikä edes siinä määrin mihin tuossa nykyisessäkin roolissaan voisi pystyä, mutta muuten on hoitanut hommansa esimerkillisesti ja onneksi nyt liikekin jo paranee, (olihan se viime kauden loukkaantuminen todella paha).

En tarkoita, että Meskasta olisi pitänyt ylistää, ja kyllä kritiikillekin on ollut välillä aihetta, mutta sitä en niele, että olisi anteeksi saanut tai helpolla päässyt kannattajien hampaissa, vaan päinvastoin. Osa ei ymmärrä vieläkään, kuinka hyvin hoitaa tällä hetkellä sen roolin, joka miehelle on ajettu.

Mitä jatkosopimuksiin tulee, niin kelpaa tähän samaan rooliin, kunhan palkka vastaa sitä.

Battery

Luottopelaaja
Eiköhän Tikka viiletä siellä, missä uskoo saavansa uralleen parhaan nosteen.
Tikan ei tarvitse kahteen ja puoleen kauteen miettiä mitään ihmeen nostetta. Rahas sopimus on takataskussa. Kaksi ja puoli kautta on vielä aikaa parantaa SHL:ssä ja senkin jälkeen pääsee Liigan kärkiporukoihin vaikka länsinaapurissa ei lähtisi lentoon.

Toutain

Luottopelaaja
Tikan ei tarvitse kahteen ja puoleen kauteen miettiä mitään ihmeen nostetta. Rahas sopimus on takataskussa. Kaksi ja puoli kautta on vielä aikaa parantaa SHL:ssä ja senkin jälkeen pääsee Liigan kärkiporukoihin vaikka länsinaapurissa ei lähtisi lentoon.

Ei vaan puolitoista kautta. Viime kausi oli sopimuksen ensimmäinen.

M22

Luottopelaaja
Ollaan varmasti 150te kieppeillä.
Tämä perustuu mihin? Puhtaaseen mutuun vai oikeasti jotakin tietoa?
"Tarkempi" mutuilukin hankaloitui kun rahastoinnissa siirryttiin (vihdoinkin) Ruotsin malliin.
Tarkkaan ottaen ei ymmärtääkseni siirrytty, vaan Suomessa nostettiin maksimisumma 200 k€:eek:on, mutta eikös se silti ole edelleen max 50% kokonaispalkasta? Näin ainakin itse olen ymmärtänyt.
Samoin edelleen mitä itse olen lukenut, niin ymmärtäisin, että Ruotsissa ei ole ylärajoja, ei prosenteissa eikä euroissa. Eli voit tienata vaikka 350 k€/kausi ja tyrkätä siitä rahastoon vaikka sen 300 k€.
Jos joku tietää paremmin ja olen väärässä, niin korjatkaa, kiitos. @punakone esimerkiksi, menikö oikein?

Tampere Maple Leafs

Vakiokokoonpanossa

Tarkkaan ottaen ei ymmärtääkseni siirrytty, vaan Suomessa nostettiin maksimisumma 200 k€:eek:on, mutta eikös se silti ole edelleen max 50% kokonaispalkasta? Näin ainakin itse olen ymmärtänyt.
Samoin edelleen mitä itse olen lukenut, niin ymmärtäisin, että Ruotsissa ei ole ylärajoja, ei prosenteissa eikä euroissa. Eli voit tienata vaikka 350 k€/kausi ja tyrkätä siitä rahastoon vaikka sen 300 k€.
Jos joku tietää paremmin ja olen väärässä, niin korjatkaa, kiitos. @punakone esimerkiksi, menikö oikein?
Perustuu mutuun, eli jossain määrin kategoriaa turhat spekuloinnit.

Ruotsissa on joo toi "rajaton" malli. Oikeessa oot, 200k näemmä edelleen kattona täällä (ja 50%). Muistin väärin, että sekin olis nyt veivattu ylöspäin — käsi ylös virheen merkiksi.

• Tykkää
Reactions: M22

wunderveba

Rivipelaaja
Veikkaan, että nähdään kaksi jättimäistä lähtöä hyökkäyksestä( Supi & Mänty) ja yksi puolustuksesta(Friman). Hankalaa tulee olemaan, jonkinlainen fantasymanager kokoonpano:

Abbandonato - Koppanen - Svejkovsky
Lööke - Holmström - Klingberg
Ratinen - Nättinen - Meskanen
Kos - Bau - Laurell
Björkqvist

Jokipakka - Johansson
Parikka - Pelli
Utunen - Latvala
Soini

Pavlat
Kuivila

Pavlatin tilalle tarvittaessa kovempi nimi.

Blackhawk

Luottopelaaja
Toivottavasti Jokipakka ei ole tulossa takaisin. Niin flegmaattista pelaamista en ole hetkeen nähnyt.

Meklari

Luottopelaaja
Toivottavasti Jokipakka ei ole tulossa takaisin. Niin flegmaattista pelaamista en ole hetkeen nähnyt.
Ylläoleva Jokipakka-Johansson voisi olla vähän kuumottava pakkipari. Tai en kyllä Jokipakkaan ihan luottaisi, että hoitaa omat Simmen noustessa ja tekee itsekkin nousuja . Johanssonillekin vaikka erinomainen on niin sattunut välillä hasseja.

Miika Lundin

Luottopelaaja

(OT, mutta laitan silti...)
Eka lihavoitu - kyllä.

Toka lihavoitu - kyllä. Tästähän Leadership-podissa Kapanen sanaili Ruotsista, että periaatteessa voisi rahastoida vaikka koko palkan, jos tulee muuten toimeen.

Muutenkin Ruotsissa ilmeisesti aika yleisesti käytössä oleva "Expert tax" on mielenkiintoinen eliö...haetaa erikoisasiantuntijan status työntekijälle ja näin tt saa erityiskohtelun verottajalta ja 25% liksastaan automatic verovapaana - ja 75% "sovitaan" kiinteä prosentti.