Vs: Ilveksen nykytilanne
Topi sanoi:
Lainaan nyt "toskalan" purkauksesta vain osan :
Kun mitään ei kuulu! Ei se positiivisuus siitä kasva että vain päivästä toiseen inttää että kaikki tulee paremmaksi, kaikki tulee paremmaksi, kaikki tulee paremmaksi kun mikään ei siihen viittaa. Se kasvaa siitä että on mahdollisuuksia ja haasteita joihin uskoa että ne ylitetään.
Siinä se ero on. Minä luotan siihen että hilaisuus merkitsee toivoa paremmasta ja että kaikki kääntyy vielä paremmaksi ja sinä siihen että kaikki menee huonommaksi. Minun lasini on puoliksi täynnä ja sinun puoliksi tyhjä. Näinhän se elämässä on.
Jos vertaat Ilveksen tilannetta viimekeväiseen niin onhan siinä erittäin selkeä ero. Joukkue jota ns. asiantuntijat veikkasivat yksimielisesti varmaksi jumboksi on menossa play off- peleihin. Niin, uskon että Ilves sen yhden voiton ottaa ja tosiaan menee kympin sakkiin. Usko sinä mihin haluat!
No, itsepähän kysyit että mitkä merkit täällä nyt viittaavat siihen että "WingManin" skenaariot toteutuvat. Turha alkaa kiukutella kun saat vastauksen itse esittämääsi kysymykseen.
Ja ansiokkaasti lainasit vain osan tekstistäni. Kyllä minäkin sen tiedän että Ilves sijoitettiin ennakkokaavailuissa jumboksi. Mutta sen verran kauan minäkin olen jääkiekkoa seurannut että tiedän että pelejä ei paperilla ratkota. Jos niin olisi, kannun olisi myös voinut jakaa jo Tapparalle ennen kauden alkua yhtä hyvin kuin Ilveksen sijoittaa jumboksi. Siksi en kauden ennakkokaavailuista paljon perusta. Saahan niitä laatia, mutta eivät ne mitään merkitse kun kiekko jäähän putoaa. Ja siksi minun mielestäni on täysin pätemätön argumentti se, että pitää olla tyytyväinen kun ennakkokaavailussa sanottiin sitä ja tätä.
Tämän kauden Ilves on osoittanut että siinä olisi ollut potentiaalia. Se olisi voinut ottaa jopa 6. sijan, johon olisin ollut varmasti tyytyväinen. Valitettavasti vaan peliesitykset heittelevät liikaa, materiaali ei ole tarpeeksi laadukasta, eikä sitä ole vahvistettu kriittisillä hetkillä eikä tärkeimmällä hetkellä pystytä venymään. Orastava buumikin tuhottiin ennen kuin ehtii alkaakaan. Mutta jos näitä asioita olisi pystytty hyödyntämään silloin kun niiden aika oli, täälläkin voisi kirjoittaa ihan eri tunnelmissa. Ja siihen minulla on mielestäni oikeus olla pettynyt. Eikö se sitten ole optimismia, että minäkin (usko tai älä) uskoin että Ilves voi 6. tilan saavuttaa ja silloin on pettymys kova. Ja olisihan se Play-off-paikkakin ollut hieno suoritus, edes mahdollisuus tapella mestaruudesta. Mutta jos niitä ei saavuta, niin sekö määrittää optimistin, että se ei saa olla pettynyt kun niitä ei saavuta? Itse taas en pidä tuota sinun lapsellista, tosiasioiden kieltämiseen perustuvaa inttämistä minään optimismina, vaan jonain vainoharhaisena lapsenuskona.
Ja koko Ilveksessä minua ärsyttää tämä saakelin "PITÄÄ olla tyytyväinen"-argumentointi. PITÄÄ olla tyytyväinen kohtalaiseen vaikka hyvään tai erinomaiseen olisi ollut mahdollisuuksia. PITÄÄ olla tyytäväinen kun huonomminkin voisi olla. Tällähän koko "Leveät hartiat" perustelevat "onnistumisensa". Onnistumista on Ilveksessä se, ettei sentään ihan kaikkea ole vedetty viemäristä alas, ettei ihan kaikkea sentään olla täydellisesti kustu, ainoastaan suuri osa. Minä pidän ohjeena että tavoittele suuria, ja joskus voit jotain saavuttaa. Tyydy mitättömyyteen ja sellaiseksi jäät. Mieluummin eläisin kauden mestarina kuin kymmenen tätä "10. sija on meidän mestaruus"-rämpimistä.