Ilveksen nykytilanne

VP

Luottopelaaja
Viestejä
5 568
Vs: Ilveksen nykytilanne

TorillaTavataan sanoi:
Edelleen sitä mieltä ettei Kivi ole saanut tuota ylivoimaa toimimaan?
Ei kai tilastot tuossa valehtele. Hyvältä se on toki näyttänyt alusta asti ja hienoa että nyt on löytynyt tehojakin. Osuutensa kai tuosta on annettava myös ylivoiman pyörittäjille.

TorillaTavataan sanoi:
Lisäksi vieraista on jo nyt napattu 10 pistettä. Viimekaudella me saatiin vierasotteluista 14 pistettä koko kaudella.
Vieraspistesaldo ja muutenkin aloitus on ollut kyllä hyvä. Itse olen vain kovin tottunut siihen, että syksyllä taistellaan kärkipäässä ja sitten valahdetaan sinne ynnämuut sijoille - siksi katselen vielä ihan rauhassa pelin kehittymistä. Toivottavasti Kiven johdolla tämä ei toistu ja materiaali riittää myös kevään vääntöihin.

TorillaTavataan sanoi:
Ootko joku Tuokkolan saunakaveri kun noin vaikea myöntää että Kivi vaan on täysin eritason valmentaja kuin Tuokkola.
No jos vertailukohdaksi otetaan Ilveksen viime vuosien valmentajahistoriaa, jossa vilahtelee nimiä kuten Seppo Hiitelä, Hessu Mälli, Sakke Pietilä jne., niin laskisin kyllä Tumpin ja Kiven tässä vertailussa jokseenkin samaan kategoriaan. Eikä minulle ole mitenkään vaikea myöntää mitään - annan Kiven näyttää ensin ja sitten myönnän kovinkin mieluusti. Lisää löylyä vaan!
 

ipa1970

Luottopelaaja
Viestejä
8 991
Vs: Ilveksen nykytilanne

Eiköhän Kiven kanssa käy kuten aikaisempien koutsien kanssa, eli nyt kehutaan ja hehkutetaan ja loppujen lopuksi keväällä kun viimeistään sääleistä pudotaan puukotetaan selkään ilvesfanityyliin kuinka paska oli peluutuksineen kaikkineen.
 

Artsi

Luottopelaaja
Viestejä
3 248
Vs: Ilveksen nykytilanne

Voisi sanoa, että pelissä on kolme "osa-aluetta", joista 2 on nyt Ilveksellä hallussa. Tilastollisesti olemme paras ylivoimajoukkue ja joukkueen peli tasakentällisin on hyvällä mallilla. Kolmas, eli alivoimapelaaminen sen sijaan ei ole vielä vaadittavalla tasolla. Onneksi kuitenkin sekin on hieman paranemaan päin, mutta edelleenkin minusta alivoimapelaamisemme on liian passiivista.
 

näsinneula

Luottopelaaja
Viestejä
1 695
Vs: Ilveksen nykytilanne

Jatkojan keskustelupalstalla ipahenkinen totesi jo monen tunnistaman,huolestuttavan ilmiön; halliin ei enää tee mieli lähteä, koska iso H on toiminnallaan saastuttanut koko verkoston kauttaaltaan. Nyt ei enää ole kysy siitä pelaako ipa hyvää, taistelevaa hokia pienen budjetin puitteissa ja vielä isolla sydämmellä.
Ipa logolaiset, tarkoitan ilvestä sydämestäänkin kannattavat, eivät enää halua laittaa rahojaan isolle H:lle & co:lle.
H ottaa kaiken irti tuotteesta luvaton yhtä hyvää ja kaunista. Uskon vakaasti jäsen Kunnon toteamuksiin sidosryhmien ja sponsoreiden katoamisesta for ever niin kauan kuin H on puikoissa. Rakenna siinä sitten uutta huomista.
Ipa pysyy Tammerforssissa usean sydämessä ja uusiakin faneja syntyy. Legandaarisin hokijoukkue ja logon alla on pellannut Suomi-hokin suuremmat nimet, joten seura ansaitsisi lopultakin kunniakkaampaa tulevaisuutta.
 

Ilveksenmiäs

Tähtipelaaja
Viestejä
14 493
Vs: Ilveksen nykytilanne

Ei nämä hyvät kauden avaukset enää riitä, niitä on nähty ennenkin..mm. viimekaudella.
Isomman kiiman aiheuttaa nyt vain myöhäisempi menestys. Siis jos Ilves on kolmen joukossa vielä Joulunkin jälkeen, niin ehkä kansa sitten pikkuhiljaa alkaa uskomaan.
On myös tärkeää näyttää ulospäin tekemisen meininkiä ja esim. reagoida pelaajamarkkinoilla. Tämä on tärkeää jo uskottavuuden kannalta, Ilves on vajonnut niin alas, että kaikki pitää rakentaa pala palalta.
 

Artsi

Luottopelaaja
Viestejä
3 248
Vs: Ilveksen nykytilanne

Teillä on täysi oikeus pysyä peleistä poissa, mutta onneksi moni muu suuntaa syksyn pimetessä hallille yhä useammin ja näin antaa seuralle mahdollisuuden joukkueen vahvistamiseen. On aika outoa ajatella, että tappiota ei saa tehdä, mutta rahaa pitäisi polttaa.
 

Battery

Luottopelaaja
Viestejä
7 778
Vs: Ilveksen nykytilanne

Artsi sanoi:
Teillä on täysi oikeus pysyä peleistä poissa, mutta onneksi moni muu suuntaa syksyn pimetessä hallille yhä useammin ja näin antaa seuralle mahdollisuuden joukkueen vahvistamiseen. On aika outoa ajatella, että tappiota ei saa tehdä, mutta rahaa pitäisi polttaa.

Eli taas fanien vika jos joukkuetta ei saada vahvistettu. Voi piip nyt taas.

Ei joukkueen vahvistamisen rahoitukseen kauden aikana pitäisi liittyä mitenkään sen menossa olevan Liigakauden syksyn/talven menestys.

Hommat olisi pitänyt hoitaa kuntoon jo edellisillä kausilla, että olisi mahdollisuus reagoida jos kausi ei lähdekään rullaamaan hyvin.

Ilveksen peleissä on käynyt kausi kauden perään suhteessa moniin kilpailijoihin hyvin porukkaan vaikka mitään ei ole faneille annettu takaisin. Silti Honkavisionit sun muut epämääräiset Viron kytkökset yms. syövät joka vuosi tuloksen puolimilliä pakkaselle.

Joka vuosi sikariporras odottaa syksyn suonenvetoa ja yleisöryntäystä ilman konkreettisia toimia ja tekoa ihan päivittäisestä duunista lähtien. Perusasioita ei laiteta kuntoon ja ammattimaisiksi. Sitten ihmetellään kun ei ole varaa hommata ketään Sandellin ja Rautiaisen loukkaannuttua vaan potkitaan flopannut ulkomaalaisvahvistus pois ja hommataan tilalle joku anttijaatinen.

Kannattajat ovat aina antaneet Ilvekselle mahdollisuuden menestyä. Milloin seura ottaa vastuun tekemisistään ja antaa jotain takaisin?
 

Artsi

Luottopelaaja
Viestejä
3 248
Vs: Ilveksen nykytilanne

Juuri nyt. Meillä on helvetin hieno joukkue ja valmennus. Peli kulkee ja pisteitä ropisee. Siitä ainakin minä saan vastinetta rahoilleni.
 

Battery

Luottopelaaja
Viestejä
7 778
Vs: Ilveksen nykytilanne

Artsi sanoi:
Juuri nyt. Meillä on helvetin hieno joukkue ja valmennus. Peli kulkee ja pisteitä ropisee. Siitä ainakin minä saan vastinetta rahoillesi.

Se on hyvä se.

Onko isossa kuvassa mikään muuttunut? Saatiin kenties paras mahdollinen valmentaja Liiga-Ilvekselle eli Kivi. Mitä muuta?

Kukaan johtoportaassa ei edelleenkään osaa laskea yhtälöä tulos-menot, ei ole mitään visiota tai suunnitelmaa jota noudattaa, TJ ja UTJ on lajista nimeltä jääkiekko pihalla kuin pesäpallon etenijä jne. Päivitäinen tekeminen joukkueen ulkopuolella on sitä itseään.

Kivi on täällä kaksi tai kolme kautta. Saavutetaan sääliplayoffpaikka, tulee turpaan taloudellisesti, taistellaan seuraavalla kaudella suorasta pudotuspelipaikasta, turpaan tulee taloudellisesti, saavutetaan kolmannella kaudella suora pudotuspelipaikka ja tappiota tuleekin vain 150 000. Kivi lähtee.

Minä en ainakaan ole tuohon tyytyväinen. Parempaa en minä ainakaan näe. Ennen kuin Manngard honkalehtoineen on painunut seurasta sinne minne ei päivä paista. Aloitetaan kehittämään toimintaa sitten vaikka 1,1 M € pelaajapudjetilla ja 2900 maksaneella katsojalla kunhan saadaan nykyiset syövät pois seurasta.

Kivi on vain yksittäinen arpa.
 

toskala

Luottopelaaja
Viestejä
9 018
Vs: Ilveksen nykytilanne

Artsi sanoi:
Juuri nyt. Meillä on helvetin hieno joukkue ja valmennus. Peli kulkee ja pisteitä ropisee. Siitä ainakin minä saan vastinetta rahoillesi.

Ehkä meillä on olosuhteisiin nähden hyvä joukkue ja valmennuksessakin ollaan montaa porukkaa edellä, mutta tässä on kyse siitä luodaanko tuolle joukkueelle edellytyksiä pärjätä. Tässä on nyt käynnissä Kiven kanssa samanlainen kuherruskuukausi kun oli Tuokkolan kanssa ja ainakin minä opin tuosta ajasta sen ettei alkukauden ottelut kerro vielä mitään oleellista joukkueen kunnosta tai iskukyvystä. Se todellinen testi alkaa vasta sitten kun on 15-20 kierrosta pelattu ja ne synkät marraskuun illat ja pitkät vieraspelimatkat syövät jaksamista. Ja kun väkisinkin tulee niitä loukkaantumisia ja pelikieltoja nähdään se Honkalehdon todellinen kyky reagoida tiukassa paikassa. Ja sitten kun ne materiaaliltaan kovemmat joukkueet eli HIFK, Kärpät ja Lukko saavat peliään paremmin kuosiin niin joutuu materiaaliltaan vajavaisempi Ilves todelliseen testiin. Jos vielä uuden vuoden jälkeen ollaan top-6:ssa niin sitten pitää Kivelle hattua nostaa jo lähes ihmeeseen verrattavasta tuloksesta.

Mitä sitten taas hallille menemiseen tulee, niin kyse ei välttämättä ole siitä kokeeko saavansa rahoilleen vastinetta vaan niinkin yksinkertaisesta asiasta kuin luottamuksesta. Luottamuksesta organisaatioon, luottamuksesta toimijoiden ammattitaitoon, luottamuksesta tulevaisuuteen jne. Fanien luottamuksen taas Ilves on syönyt lukemattomilla ikuisuusprojekteillaan, katteettomilla lupauksillaan, jatkuvilla selittelyillä ja syntipukkien hakemisella, Honkalehdon kaksoisroolilla Sponsvisionin kautta ja tietysti surkealla menestyksellään niin talouden kuin kentän puolella.

Jos ei luottoa ole, ei tee myöskään mieli rahoittaa epäeettistä toimintaa omasta pussistaan kun ei voi luottaa siihen että se raha menee tosiaan Ilveksen hyväksi eikä voi luottaa siihen että isossa kuvassa mikään tulee muuttumaan. Tämä tarina on nähty liian moneen kertaan.

Mitä hallille menemiseen tulee niin itselle viimeinen pisara oli tuo Manngardin kärsivällisyysvaatimus jonka otin henkilökohtaisena vittuiluna kaiken sen paskan jälkeen mitä olen saanut Ilves-fanina kestää. Enkä liene ainoa.

Ja sanottakoon vielä selvyyden vuoksi etten minä rupea antamaan mitään ohjeita siitä pitääkö jonkun mennä hallille vai ei. Jokainen saa käyttää minun puolestani rahansa miten haluaa.
 

Lynx

Uusi Ilves since 2017
Viestejä
1 012
Vs: Ilveksen nykytilanne

Artsi sanoi:
Siitä ainakin minä saan vastinetta rahoillesi.

Saattaahaan siinä muiden rahoilla istuva saadakin kannattavia elämyksiä. Itse en kuulu ilmaislippulaisiin joten harkitsen tarkkaan myös eettisin perustein mihin rahani käytän. Ei lapsityövoimaa Kiinasta, ei eläinkokeita, eikä manngardilaisia tuotteita.
 

Prophet

Luottopelaaja
Viestejä
2 835
Vs: Ilveksen nykytilanne

Artsi sanoi:
Juuri nyt. Meillä on helvetin hieno joukkue ja valmennus. Peli kulkee ja pisteitä ropisee. Siitä ainakin minä saan vastinetta rahoillesi.

Tiedän, että kyseessä on freudilainen lipsahdus, mutta tuo boldattu sopii kyllä harvinaisen hyvin Ilves-Hockey Oy:n sikariportaan omien bisnesten sloganiksi.

"Ilves-Hockey Oy - Me saamme vastinetta Sinun rahoillesi"
 

Artsi

Luottopelaaja
Viestejä
3 248
Vs: Ilveksen nykytilanne

Prophet sanoi:
Tiedän, että kyseessä on freudilainen lipsahdus, mutta tuo boldattu sopii kyllä harvinaisen hyvin Ilves-Hockey Oy:n sikariportaan omien bisnesten sloganiksi.

"Ilves-Hockey Oy - Me saamme vastinetta Sinun rahoillesi"
Hyvä havainto ja erinomainen oivallus :) Korjasin silti
 

Rukkanen

Guest
Vs: Ilveksen nykytilanne

Tää on ihan top sikret kamaa. Taas on joku työyhteenliittymä ostattelemassa Ipaa. Ainankin ex pelaajia on houkuteltu mukaan. Joku iso kööri kyseessä.
 

Gmoo

Luottopelaaja
Viestejä
2 853
Vs: Ilveksen nykytilanne

Rukkanen sanoi:
Tää on ihan top sikret kamaa. Taas on joku työyhteenliittymä ostattelemassa Ipaa. Ainankin ex pelaajia on houkuteltu mukaan. Joku iso kööri kyseessä.
Kuulitko naapurin foorumilta?
 

HekeK

Administrator
Ylläpidon jäsen
Viestejä
5 240
Vs: Ilveksen nykytilanne

Rukkanen sanoi:
Tää on ihan top sikret kamaa. Taas on joku työyhteenliittymä ostattelemassa Ipaa. Ainankin ex pelaajia on houkuteltu mukaan. Joku iso kööri kyseessä.

Nämä ovat taas näitä. Ensimmäinen viesti ja heti vitsillä sisään.
 

Torski

Tähtipelaaja
Viestejä
11 590
Vs: Ilveksen nykytilanne

Rukkanen sanoi:
Tää on ihan top sikret kamaa. Taas on joku työyhteenliittymä ostattelemassa Ipaa. Ainankin ex pelaajia on houkuteltu mukaan. Joku iso kööri kyseessä.

Eikö tälle kaverille vois antaa Rukkaset?
 

Rukkanen

Guest
Vs: Ilveksen nykytilanne

Satun olemaan yhden mukaa kysytyn lähisukulaine. Siksi tän tiedän.
 

HekeK

Administrator
Ylläpidon jäsen
Viestejä
5 240
Vs: Ilveksen nykytilanne

LentsunIpa sanoi:
Haisee niinku ruska pakkasella..

Ulkona on kieltämättä kivan keltavihreää.

Eiköhän tämmöset rukkaset voi jättää omaan arvoonsa...
 
Ylös