Vs: Ilveksen nykytilanne
jurgen sanoi:
Ja tällaisella asialla ei ole syytä leikkiä... On Ilvekselle nimittäin niin paha takaisku, että oksat pois. Kunnioitusta! Moni Tapparan miehistä ymmärtää kyllä tuskamme.
Kuinka monelta löytyi ymmärrystä tapparalaisten suuntaan Kristian Kuuselan loukkaannuttua, kun teloja oli Ilveksen pelaaja?
Urheilu ja etenkin palloilulajit ja aivan erityisesti jalkapallo ovat parhaimmillaan hienointa mitä voi olla, koska harvat, jos mitkään, asiat voivat yhdistää ihmisiä samalla tavalla. Esimerkiksi jalkapallo on sellainen universaali kieli, että jos ulkomailla menet ravintolaan tai baariin, jossa katsellaan televisiosta jalkapalloa, olet heti yksi monista. Tällöin urheilu vahvistaa sitä, mikä ihmismielessä on hyvää ja arvokasta.
Valitettavasti liian monien kohdalla fanittaminen nostaa esiin myös ihmisen kaikkein alhaisimpia vaistoja. Urheiluunhan kuuluu jo lähtökohtaisesti arkaainen metsästystilannetta jäljittelevä ryhmäkäyttäytyminen ja kamppailu, joka liian tunnepitoisesti suhtautuvien fanien keskuudessa saattaa saada muodon "me" vastaan "ne." Silloin viha, kateus, pelko, laumasieluisuus ja muukalaiskammo ottavat tilaa yhteenkuuluvuudelta, empatialta, ilolta ja rauhanomaisuudelta.
Henry78 sanoi:
Olisko jo aika saada jonkinlainen ikäraja tännekin foorumille?
Tämä on kieltämättä tullut joskus itsellekin mieleen. Valitettavasti se vain saattaisi pudottaa pois puolet jäsenistöstä, sillä urheilufoorumit taitavat pääosin muodostua nuorista miehistä ja alaikäisistä pojista.
Mutta jos jotakin olen oppinut, niin sen, ettei kannata lähteä väittelemään alaikäisten kanssa. Siksi olen pyrkinyt siihen, etten reagoi esimerkiksi nimimerkkien Tarinankertoja ja M_M kirjoituksiin, en edes silloin, kun he kommentoivat jotakin minun kirjoitustani.