Kiitoksia kaikille rakentavasta palautteesta. Minun motiivinani on vain ja ainoastaan Ilveksen menestys, vaikka tietyt nimimerkit muuta väittäisivätkin.
Käydäänpä siis läpi niitä väitteitä joita olen esittänyt tai tietyt nimimerkit ovat väittäneet minun esittäneen.
1) Tietyt tahot on suututettu: Pitää paikkansa, sillä ylin johto on suututtanut useita merkittäviä velkojia. Eräs taho totesi minulle tänään, että keskustelujen aika on ohi ja velat laitetaan niiden erääntyessä perintään. Ja huhut kertovat, että erään toisen kanssa on puhuttu jopa välimiesmenettelystä. Ja erään yhteistyökumppanin kanssa on merkittävä sopimusriita menossa.
2) Tulos on "liian hyvä": IH Oy kirjasi edelliskaudella tiettyjä palkkioita vuoden 16-17 tilinpäätökseen, vaikka ne aiemmin oli kirjattu aina seuraavalle kaudelle. Tämä on täysin laillista, mutta sekoittaa vuosien vertailtavuuden. Tästähän oli puhetta, kun nimimerkki Kunto puhui miljoonan tulosparannuksesta. Minulla ei ole vielä käytössäni uusinta tilinpäätöstä, mutta käsittääkseni se on oikein laadittu ja siten hyväksymiskelpoinen. Eli rautalangasta: Uusi tilinpäätös lienee oikein laadittu, mutta sitä ei voi verrata aiempiin sillä tavalla, kuin nimimerkki Kunto sen teki.
3) Tietoja on vuodettu: Vaikka nimimerkki Kunto toista väittääkin, on vaikea uskoa hänen olevan niin maaginen talousvelho, että kirjoittamansa asiat perustuvat vain julkisessa tiedossa oleviin seikkoihin. Ja mielessä täytyy pitää, että hallituksen jäseniä ja toimitusjohtajaa koskee rikoslain määräys yrityssalaisuuksista.
4) Jalo on epäpätevä: Näin en ole koskaan sanonut. Risto Jalo on tehnyt loistavan työn ja ilman häntä IH Oy olisi konkurssissa.
5) Lippupiste: Tästä en ole sanonut mitään, kun en siitä mitään tiedä.
6) Nurmikolu: Nykyisen hallituksen pätevin ja ahkerin kaveri. Strategian ja myynnin johtamisen isä, joka saanee potkut astuttuaan liian isoille varpaille.
7) En iloitse hyvästä tuloksesta: Tottakai iloitsen!
8.) Olen vanhan johdon saunakaveri: Minusta Ilveksellä on ollut vain huonoja hallituksia ja toimitusjohtajia. En yleensäkään tykkää veljeilystä, mutta pidän hyviä ja korrekteja suhteita yrityselämän peruspilareina. Saunakaveria minusta ei hankalan luonteeni takia saa kellekään.
9) Olen katkera: Jos Ilveksen uudesta Messiaista (copyright Brooks) saa kirjoittaa vain hymisteleviä ja ylistäviä lausuntoja, en todellakaan ole toiminut oikein. Mielestäni on reilua kaikkia kohtaan, että tiedot ovat oikeita ja ne tuodaan julki, vaikka ne eivät kaikkia miellyttäisikään. Oikea adjektiivi olisi pikemminkin tyytymätön.
Mainittakoon vielä erityisesti, että mikään ylläolevasta ei ole salaista tietoa, vaan tiedot perustuvat omassa päivittäisessä toiminnassani saamaan tietoon ja IH Oy:n osakkeenomistajille annettuihin tietoihin. Mikäli joku tiedoista ei pidä paikkaansa, olen ensimmäisenä myöntämässä sen, mikäli joku osoittaa tietoni virheellisiksi.
Yhteistyöterveisin Mary