Eikö se ollutkaa Leimu, jota kaavailtiin koko joukkueen ykköspakiksi ja Barker hankittiin vasta sitten kun huomattiin että ei ole enää sama pelaaja mikä oli 4-5 vuotta sitten?
En ymmärtänyt itsekään Leimun hankintaa, mutta ykköspakiksi häntä ei ole hankittu. Kirjoitinkin jo kesällä täällä, minkälaisia odotuksia Ilveksen valmennuksella oli Laaksosen suhteen. Eli heidän papereissaan Laaksonen oli kaavailtu kärkipakiksi ja ainakin Leimun edelle.
Mutua. En tiedä, mutta veikkaan, että Leimu on tehnyt aloitteen Ilveksen suhteen. Tiedän, että Leimu ei halunnut lopettaa uraansa viime kauden fiaskoon. Huhut Lahdesta kertoo myös kohtelusta, mitä Leimu sai osakseen. Toisin sanoen Leimu ei halunnut lopettaa paskan maku suussa. En tiedä hänen palkkaansa, mutta haluan uskoa, että siinä on otettu huomioon Leimun loukkaantumisalttius.
Barkerin hankinnan aikana itse kuulin huhua, että Leimun kausi olisi ohitse. Sinänsä mukava yllätys, että Leimu palasi marraskuun lopulla ja on pystynyt pelaamaan +2 saldolla.
Olen luonnollisesti äärimmäisen pettynyt, mikäli Leimulle maksettaisiin ykköspakin palkkaa. Itse ajattelisin, niin, että hänet on palkattu tuomaan joukkueeseen tuomaan kokemusta ja johtajuutta. Ja palkkakin sen mukainen. Joka tapauksessa Leimu on nyt Ilveksen paidassa ja täytyy toivoa, että hän saisi hyvän lopun hienolle uralleen kasvattiseurassaan. Ja tätä ei pidä lukea niin, että Ilves olisi hyväntekoseura omilleen.
Kai nyt tammikuuksi voisi muualtakin hankkia ihan ok. tasoisen, vähälle peliajalle jääneen hyökkääjän. Ja kyllä, tiedän että valmennusjohto ajattelee aina myös joukkuekemiaa ja miten uusi pelaaja sitä nykyistä tasapainoa horjuttaa.
Mutta jos sinulla jotain parempaa tietoa on niin jaa toki niin voidaan lopettaa tämä turha keskustelu. Jos Osalaa ei saatu niin haetaanko seuraavaksi parasta vahvistusta? Eikä tarvitse taas aloittaa luentoa siitä kuinka pelaajamarkkinat toimii, tiedän kyllä että yksi syntynyt sopimus vaatii kymmeniä yhteydenottoja eri tahoihin.
Ei Ilves-leirissä varmaan kukaan ole eri mieltä kirjoituksesi kanssa. Tavallaan tuossa vastasitkin, ettei tämä suinkaan ole mennyt niin, että Osalaa kyseltiin, eikä sitten ketään muuta. Kuten sanoit, yksi onnistunut pelaaja saattaa vaatia 50-70 pelaajan läpikäynnin.
Mutta tässä yhteydessä on hyvä ottaa esille tuo tämän päivän ykkösaihe palstalla. Vuoden vaihteessa maksetaan isoja määriä velkoja ja itselläni on vaikea hahmottaa, että olisiko johto onnistunut tekemään niin paljon rahaa, että vielä olisi varaa hankkia yksi tai enemmän pelaajaa.
Ajattelen itseni hetkeksi vastuulliseksi joukkueen rakentamisesta. Jos tilanne olisi sellainen, että velkojen maksujen lisäksi meillä olisikin varaa yhteen vahvistukseen, niin mille osastolle sen hankkisin? Itse päätyisin veskariin ja siinä ykköstavoitteena löytää sellainen veskari, joka jatkaisi myös ensi kaudella. Jos varaa olisi kahteen hankintaan, niin veskarin lisäksi ottaisin puolustajan.
Kun katselee muiden seurojen palstoja, niin siellä on melkein identtisiä keskusteluja käynnissä. Sieltä pongasin Kerhon keskusteluista, kun he hädissään huusivat pakkihankintoja, niin Mika Toivola oli kommentoinut viikko sitten, että jos nyt hankitaan pakki viimeisillä rahoilla ja sitten seuraavaksi loukkaantuisikin maalivahti, niin mitä tehtäisiin. Ja kuinka ollakaan Larmi loukkaantui Jukureita vastaan ja on pidempään pois.
Otin esimerkin juuri sen vuoksi, että näin kuvittelen Ilveksenkin sisällä keskustelun käyvän kuumana ja keskustelun suuntaan tulee jokaisen matsin jälkeen uudet vivahteet. Ennen Heleniuksen viime peliä en itse uskonut, että meidän mv-pelimme tulisi riittämään. Vieläkin olen hyvin epäröivä, mutta katsotaan miten pelaaminen tuon osalta kehittyy. Kuntopuntareiden (5 ja 10 matsia) mukaan Sport on mättänyt Liigassa eniten maaleja, joten töitä lienee tiedossa.