Keltavihreä
Luottopelaaja
Niimpä. Mutta eikö tämä kerro juuri siitä, että rosterista ei Ilveksellä jää kiinni. Ei todellakaan jää. Top-4 on saavutettavissa nykyrosterilla helpostikkin, jos Mäkiniemi pelaisi tiistain kaltaisilla otteilla.Haluta voi mitä haluaa, mutta tällä rosterilla ja näillä esityksillä jäällä, on realistista haaveilla top10 paikasta.
Jopa meritoitunut valmentajanero Raimo Helminen kyykyttää Ilvestä.
Ja tänäänkin Tepsin ykköketju oli nimekäs..
Pyyhtiä - Pärssinen - Intonen
Kelpaa se, kun on rosteri täynnä kovia tekijöitä.
Intonen, Pärssinen ja Anttalainen maalin Kärppien verkkoon iskivätkin. Kalliita nimimiehiä.
Mutta se peliesitys, mikä viime pelissä oli, ei riitä mihinkään. Vähän kyllä huolestuttaa se, että pelaamisen taso on marraskuusta lähtien ollut enemmän tai vähemmän täyttä kuraa. Mielestäni pelaamisen taso on paljon alle materiaalin tason.
Itse ajattelen myös näin, että Ilves hävinnyt Kärpille monta vuotta käytännössä joka kerta.
Kumminkin muutamia vuosia sitten, ku meijän rosteri oli ihan oikeasti jotain top-10 tasoa ja Kärpillä ylivoimasesti parempi nippu vähintään top-2 tasoa, niin silloin Ilves pelasi paljon parempaa lätkää ja pystyi haastamaan Kärpät paljon paremmin, kuin nyt tässä neljän ottelun putkessa.
Silloin rosteri oli vaan sysipaska, että vaikka Ilves hallitsi jotain puolia kaikista matseista ja osa selvästi, niin maalintekotaitoa ei vaan ollut pätkääkään.
Kyllähän nykyryhmä on materiaaliltaan jopa Kärppiä edellä mun mielestä, mutta Kärpät pelaa organisoidumpaa ja järkevämpää kiekkoa, kuin Ilves.
Eli mun mielestä materiaalietu on kääntynyt Ilvekselle järjettömästä takamatkasta, mutta Kärpät dominoi tällä kaudella enemmän kuin ikinä Ilvestä pelillisesti. Se vituttaa todella suuresti.