Ilveksen nykytilanne

UglyHouse

Luottopelaaja
Viestejä
4 427
Kyllä tässä on varmaan vain hyväksyttävä, että tällä kaudella ei menestytä ole luvassa, vaan tämä jää nyt tällaiseksi "askel taakse" välikaudeksi, jossa johtoporraskin makselee oppirahoja. Katseet kannattaa jo kääntää ensi kauteen, johon toivottavasti lähdetään virheistä oppineena entistäkin vahvempana. Tosin kova on työ kun tuosta lähtee ainakin Maccelli ja ehkä Suomikin rapakon taakse.
Kyllä minun mielestä kannattaa elää tässä hetkessä, eikä "ensi kaudessa". Nyt pitäisi jostain repiä flow päälle. Ei luovuteta kesken kauden.
 

Caleido

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
195
Kyllä minun mielestä kannattaa elää tässä hetkessä, eikä "ensi kaudessa". Nyt pitäisi jostain repiä flow päälle. Ei luovuteta kesken kauden.
Ei tietenkään luovuteta, vaan yritetään kaikki mikä lähtee. Mutta realiteetit on hyväksyttävä ja todettava, että tämä välikausipannukakku on nyt melko todennäköinen ja siihen kannattaa henkisesti nyt varautua.
 

Keltavihreä

Luottopelaaja
Viestejä
5 006
Ei tietenkään luovuteta, vaan yritetään kaikki mikä lähtee. Mutta realiteetit on hyväksyttävä ja todettava, että tämä välikausipannukakku on nyt melko todennäköinen ja siihen kannattaa henkisesti nyt varautua.
Ei näihin pysty varautuun henkisesti. Syvältä kouraisee isosti, vaikka kuinka yrittäisi varautua.

Ainoa tapa, mikä helpottaisi, on lopettaa seuraaminen täysin ja siihen en ketään kannusta.

Itse en varsinaisesti halua hylätä Ilvestä, mutta seuraamattomuus olisi itselle ainoa keino välttää todella suuret vitutukset. Liian suurta vitutusta ei vaan jaksa loputtomiin, jos sen vaan voi jotenkin välttää.
 

ipa1970

Luottopelaaja
Viestejä
8 991
Takaraivossa pienen pieni pelko jos ja kun koronatilanne jatkuu pahenevassa tilassa, ollaanko syksyn korvalla tilanteessa että lähdetään jälleen usealla lainapelaajalla liikkeelle.
En välttämättä olisi kovinkaan hämmästynyt jos salama iskee kaksi kertaa samaan toimistoon.
 

#13

Luottopelaaja
Viestejä
3 024
... Loppukaudesta tulee "pannukakku".

Joulukuusta lähtien, enemmän tai vähemmän.

Materiaali ok, valmennus kaiketi ok ajatellen top6 siis.
Psyykkisen puolen juttuja? Ensin syksyllä onnistui kaikki, maaleja ladottiin mistä vaan ja voitettiin pelejä.

Yhtäkkiä kaikki taidot hävisivät. Ei osata rakentaa kunnon hyökkäyksiä, tai vielä katsellaan, kun pitäisi jo olla pelattavissa/maalipaikoilla yms.
Pelokkaita ja epäuskoisen näköisiä pelaajia joka tappion jälkeen.

Ärsyttävä kuvio, kun tää on nähty ennenkin.
 

Ilveksenmiäs

Tähtipelaaja
Viestejä
14 493
Loppukaudesta on vaikeaa sanoa, mikä vastustaja on vaikea ja mikä helpompi. Riippuu ihan kulloisenkin vastustajan tilanteesta.
6-7 voittoa tarvitaan.. tulee niitä sitten Jypiltä ja Sportilta, tai Lukolta ja Tapparalta.
 

UglyHouse

Luottopelaaja
Viestejä
4 427
Ei näihin pysty varautuun henkisesti. Syvältä kouraisee isosti, vaikka kuinka yrittäisi varautua.

Ainoa tapa, mikä helpottaisi, on lopettaa seuraaminen täysin ja siihen en ketään kannusta.

Itse en varsinaisesti halua hylätä Ilvestä, mutta seuraamattomuus olisi itselle ainoa keino välttää todella suuret vitutukset. Liian suurta vitutusta ei vaan jaksa loputtomiin, jos sen vaan voi jotenkin välttää.
Tiedän mistä puhut, mietin myös Itse katkolle menemistä. Ei vaan pysty.
Palsta = AI-kerho, anonyymit Ilvesholistit
 

Serve

Luottopelaaja
Viestejä
2 238
Loppukaudesta on vaikeaa sanoa, mikä vastustaja on vaikea ja mikä helpompi. Riippuu ihan kulloisenkin vastustajan tilanteesta.
6-7 voittoa tarvitaan.. tulee niitä sitten Jypiltä ja Sportilta, tai Lukolta ja Tapparalta.

Liigaa on pelattu 15 joukkueella viisi kautta, ja sääleihin on menty keskimäärin 80,8 pisteellä. Ilveksellä on nyt 66 pinnaa, ja 19 peliä jäljellä. Joten aika todennäköisesti sääleihin päästään, mutta riittääkö pelkkä osallistuminen?
Mielestäni ei riitä. Jos ei päästä vähintään puolivälieriin, niin valmentajat pitää erottaa, ellei itse älyä erota.
 

Ilveksenmiäs

Tähtipelaaja
Viestejä
14 493
Liigaa on pelattu 15 joukkueella viisi kautta, ja sääleihin on menty keskimäärin 80,8 pisteellä. Ilveksellä on nyt 66 pinnaa, ja 19 peliä jäljellä. Joten aika todennäköisesti sääleihin päästään, mutta riittääkö pelkkä osallistuminen?
Mielestäni ei riitä. Jos ei päästä vähintään puolivälieriin, niin valmentajat pitää erottaa, ellei itse älyä erota.
Kyse ei olekkaan siitä, että mikä riittää, vaan siitä mihin rahkeet riittää.
Jos Sportille hävitään 7-4 ja HPK:ta lähdetään haastamaan, niin tavoite on silloin säälipaikasta haaveilu.
Tuo 14-15 pisteen ottaminen on juuri se 6-7 voittoa, jos mukana on kahdenkin pisteen voittoja.

Mutta jos leikitään ajatuksella, että Ilves voittaa tuon 7 peliä.
Samalla Sport ja Ässät voittaakin 11 peliä, niin alkaa olemaan jo tiukkaa sääliviivalla.
Se että molemmat siihen yltäisivät ei välttämättä ole todennäköistä.. Sport kuitenkin mm. voitti Hifkin eilen.
 
Viimeksi muokattu:

Pok

Tähtipelaaja
Viestejä
10 662
Liigaa on pelattu 15 joukkueella viisi kautta, ja sääleihin on menty keskimäärin 80,8 pisteellä. Ilveksellä on nyt 66 pinnaa, ja 19 peliä jäljellä. Joten aika todennäköisesti sääleihin päästään, mutta riittääkö pelkkä osallistuminen?
Mielestäni ei riitä. Jos ei päästä vähintään puolivälieriin, niin valmentajat pitää erottaa, ellei itse älyä erota.

Juuri näin, se 6 voittoa riittää kyllä lähes varmasti sääleihin, mutta sitten loppukausikin on vedetty sarjajumbojen tahtiin piste per peli ja ollaan vaan osallistumassa. Peli täytyy sarjasijoituksesta riippumatta saada siihen kuosiin, että voitetaan useammin kuin joku kolmas peli. 14-15 pistettä lopuista peleistä on selvästi huonompi tahti kuin sarjajumbolla, eli se, että hävitään Sportille (joka muuten eilen voitti HIFK:n) ja pelaamalla viimeisestä kymmenestä pelistä pelkästään Ilvekselle hävinnyttä HPK:ta ei varamiehisenä pystytty heti perään toistamiseen voittamaan ei mielestäni vielä tarkoita että kyseinen pistesaalis olisi sopiva tavoite loppukaudelle.

Nyt on 19 peliä jäljellä, niin kyllä siitä pitää lähteä, että enemmän voitetaan kuin hävitään. Sekään (10-9 siis) ei kyllä kuuden joukkoon riittäisi, vaan sinne tarvitaan varmaan noin 12 voittoa.
 
Viimeksi muokattu:

Ilveksenmiäs

Tähtipelaaja
Viestejä
14 493
Juuri näin, se 6 voittoa riittää kyllä lähes varmasti sääleihin, mutta sitten loppukausikin on vedetty sarjajumbojen tahtiin piste per peli ja ollaan vaan osallistumassa. Peli täytyy sarjasijoituksesta riippumatta saada siihen kuosiin, että voitetaan useammin kuin joku kolmas peli. 14-15 pistettä lopuista peleistä on selvästi huonompi tahti kuin sarjajumbolla, eli se, että hävitään Sportille (joka muuten eilen voitti HIFK:n), ei mielestäni vielä tarkoita että kyseinen pistesaalis olisi sopiva tavoite loppukaudelle.

Nyt on 19 peliä jäljellä, niin kyllä siitä pitää lähteä, että enemmän voitetaan kuin hävitään. Sekään (10-9 siis) ei kyllä kuuden joukkoon riittäisi, vaan sinne tarvitaan varmaan noin 12 voittoa.
Tottakai siitä pitää lähteä ja kyllähän sitä pitäisi voittaa tyyliin kaksi kolmesta pelistä.. vähintään.
Onko kuitenkaan tästä joukkueesta siihen ?
Vaatii ainakin Suomen paluun rosteriin ja uusien hankintojen onnistumisen.
Eikä maalivahdeilla saa olla yhtään " hoh hoijaa " peliä.

Ja vielä tietysti niin, että tuo yli 80 pistettä saavutettaisiin mahdollisimman nopeasti. Silloin voisi runkosarjan viimeisillä kierroksilla vaikkapa lepuuttaa toipilaita.
 
Viimeksi muokattu:

Serve

Luottopelaaja
Viestejä
2 238
Kyse ei olekkaan siitä, että mikä riittää, vaan siitä mihin rahkeet riittää.
Jos Sportille hävitään 7-4 ja HPK:ta lähdetään haastamaan, niin tavoite on silloin säälipaikasta haaveilu.
Tuo 14-15 pisteen ottaminen on juuri se 6-7 voittoa, jos mukana on kahdenkin pisteen voittoja.

Mutta jos leikitään ajatuksella, että Ilves voittaa tuon 7 peliä.
Samalla Sport ja Ässät voittaakin 11 peliä, niin alkaa olemaan jo tiukkaa sääliviivalla.
Se että molemmat siihen yltäisivät ei välttämättä ole todennäköistä.. Sport kuitenkin mm. voitti Hifkin eilen.

Ei pidä unohtaa HPK:ta.

Kerho on 10 pelin kuntopuntarin kärjessä, ottaen 2,5 pinnaa/peli, Ilves on ottanut 1,1 pinnaa/peli.

JOS loppukausi pelataan tuon 10 pelin kuntopuntarin mukaan, niin Ässät jäisi säälien ulkopuolelle
 

Urho Kaleva Kekkonen

Luottopelaaja
Viestejä
1 862
...
Ainoa tapa, mikä helpottaisi, on lopettaa seuraaminen täysin ja siihen en ketään kannusta.

Itse en varsinaisesti halua hylätä Ilvestä, mutta seuraamattomuus olisi itselle ainoa keino välttää todella suuret vitutukset.
....

Ei kannata pelien seuraamista lopettaa, mutta itse olen huomannut, että pieni tauko täältä foorumilta (ja varsinkin pelin aikaisista otteluketjutopikeista) helpottaa kummasti. Katsoo vain peliä, lisämasennusta forumilta ei ole pakko ottaa ;)
 

Lerppu

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
975
Nyt kannattajat spekuloivat riittääkö pisteet säälipleijareihin runkosarjan loputtua. Ilman alkukauden lainapelaajia laskettaisiin päiviä runkosarjan loppumiseen jumbosijalla.

Onneksi on taas tulossa kesä, tuo Ilves fanien paras aika vuodesta. Voimme uskotella itsellemme että markkinoilta on saatu kuorittua kermat päältä ja jokainen vanha pelaaja harppaa pari pykälää ylöspäin joten mestaruustaisto on realismia.
 

Keltavihreä

Luottopelaaja
Viestejä
5 006
Ei kannata pelien seuraamista lopettaa, mutta itse olen huomannut, että pieni tauko täältä foorumilta (ja varsinkin pelin aikaisista otteluketjutopikeista) helpottaa kummasti. Katsoo vain peliä, lisämasennusta forumilta ei ole pakko ottaa ;)
Mulle on melko sama, mitä sontaa tänne kirjotellaan. Seassa on kumminkin järkikirjoituksiakin. Tämän palstan taso ei mene tunteisiin. Ilveksen surkeus menee ja isosti.
 

Lerppu

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
975
Pitääkö huolestua? Nyt pitää

Tappara ottelun ennakkohaastattelussa joukkueen tähtipelaaja ja taistelija toteaa että joukkueessa sooloillaan omaan pussiin ja vaatii logolle pelaamista.

Voiko olla että toinen valmentaja alle kahden vuoden sisään on menettänyt kopin? Jos asia on näin niin johtoportaassakin täytyy tehdä arvio mistä (keistä) tämä mätä kumpuaa.
 

Gmoo

Luottopelaaja
Viestejä
2 853
Pitääkö huolestua? Nyt pitää

Tappara ottelun ennakkohaastattelussa joukkueen tähtipelaaja ja taistelija toteaa että joukkueessa sooloillaan omaan pussiin ja vaatii logolle pelaamista.

Voiko olla että toinen valmentaja alle kahden vuoden sisään on menettänyt kopin? Jos asia on näin niin johtoportaassakin täytyy tehdä arvio mistä (keistä) tämä mätä kumpuaa.
Kuka siellä tämmösiä puheli?
 

Hepulina16

Luottopelaaja
Viestejä
1 323
Pitääkö huolestua? Nyt pitää

Tappara ottelun ennakkohaastattelussa joukkueen tähtipelaaja ja taistelija toteaa että joukkueessa sooloillaan omaan pussiin ja vaatii logolle pelaamista.

Voiko olla että toinen valmentaja alle kahden vuoden sisään on menettänyt kopin? Jos asia on näin niin johtoportaassakin täytyy tehdä arvio mistä (keistä) tämä mätä kumpuaa.
Parikka puhui mun mielestä "yksinyrittäjyydestä", ei sooloilusta. Ja mä ymmärsin, että se liittyy tähän tilanteeseen, jota Karrikin kommentoi joskus Ilveksen pelin kohdalla, "miksi Ilves on alkanut varastaa", eli hyökkääjät (1-2) ei osallistu viisikkopuolustamiseen vaan kyttäilee viivalla ja etäisyydet kasvaa... (muokattu) Eli toisin, miten on pelitavassa sovittu.
 
Viimeksi muokattu:
Ylös