KHL:n kanssa ei pystytä kilpailemaan....osin Euroopassa".
KHL:n kanssa ei pystytä kilpailemaan.
Tuon voi tulkita monella tavalla. Matkaa on noihin mainitsemiesi maidenkin palkkatasoihin.Totta tuokin. Itse luin tuon tarkoittavan lähinnä Sveitsi-Ruotsi-Saksa -osastoa.
Onko siellä vähän liikaa kieli poskessa kirjoiteltu. Olisi tuon "osin"- sanan voinut jättää vaikka poiskin.
Niin. Kilpailla voi muullakin mittarilla kuin rahalla.Ilveshän toteuttaa tuota jo. Langhamer otettiin pois kuleksimasta KHL-seurojen nenän edestä.
Onko siellä vähän liikaa kieli poskessa kirjoiteltu. Olisi tuon "osin"- sanan voinut jättää vaikka poiskin.
Niin, no... faktahan on se, että vaikka Ilves olisi Liigan rikkain seura, se ei ikinä pysty maksamaan miljoonaliksaa pelaajilleen kuten esimerkiksi KHL:ssä.
Lisätään nyt vielä, että kunnianhimoisen lisäksi se on realistinen.
Tämä on omasta mielestäni ylivoimasesti suurin haaste.Se on realistinen JOS nämä isot muuttujat ovat Ilvekselle suotuisia. Tällä tarkoittaen tietenkin sitä millaisen toimintaympäristön tulee korona jättämään jälkeensä seuraaville vuosille? Toinen iso kysymys ja mihin tietenkin myös ensimmäisellä on vaikusta on siinä, mikä tulee olemaan toiminnan kannattavuuden taso uudella Areenalla?
Täytyy kumminkin muistaa, että ilman koronaakin Suomen viimeiset isommat hallit eivät olleet pitkässä juoksussa menestyksen tekijöitä seuroilleen. TPS elää vain omistajiensa ison kukkaron avulla. Jokerit jouduttiin "uhraamaan" Hartwallin kanssa KHL:ään ja Blues meni Espoon hallin kanssa konkurssiin. Kaikissa näissä halleissa nähtiin myös urheilullista menestystä, joten aina sekään ei vaan riitä.
Tuo suuntaus on nyt "Ratametsän" käännettävä.
Jos jostain on annettava pisteet, niin ainakin uskottavuus tällä hallituksella on kohdillaan. Itse pystyn "ostamaan" uuden strategian ja se pistää minut kumppanina miettimään miten itse voisin paremmin osallistua talkoisiin.