Vs: Ilveksen nykytilanne
E . L Bowing sanoi:
...
Ilveksen suuntaan pitää vissiin itse olla aktiivinen mikäli haluaa sponssata Tamperelaista taitojääkiekkoa .
Tänä keväänä ja kesänä myyntitouhua on varmasti vaikeuttanut myös oraganisaatiossa tapahtuneet muutokset ja muu sekoilu, mutta pelkästään sen taakse Ilves ei voi piiloutua. Kuten kirjoitit, viime vuosien yritysmyynti Ilveksellä on ollut sitä, että entisiin sidosryhmiin ollaan oltu yhteydessä maksimissaan yhden joukkokirjeen kautta.
Kyselin viime kaudella yrityksellemme tarjousta videotaulumainoksesta Ilveksen otteluihin. Sain kyllä tarjouksen sähköpostiin, mutta kukaan ei koskaan soittanut (tai muuten kysellyt), että tehdäänkö diili. Ilves Business Clubilla (meidän firmalla oli viime kaudella pari korttia, tuskin tulee enää) mm. Ilveksen toimitusjohtaja patsasteli aina perimmäisessä nurkassa naama näkkärillä, tai vaihtoehtoisesti hän jutusteli muutamien samojen naamojen (ilmeisesti vanhoja tuttuja) kanssa. Minkäänlaista kontaktia hän (tai muu myyntitiimi) ei koskaan ottanut muihin, vaikka yleensä illan isännän hommana on hieman kierrellä vieraiden luona kyselemässä tunnelmia ja kuulumisia.
Henkilökohtaisesti minulle ei ole merkitystä, jutteleeko Ilveksen toimari mulle vai ei, koska mulle itse peli ja Ilves ovat tärkeimmät. Jotkut yritykset ovat kuitenkin mukana vähemmällä intressillä itse peliä kohtaan ja suurempi kiinnostus heillä kohdistuu siihen, että tuntevat saavansa olla osa "sisäpiiriä". En tarkoita, että toimarin tai muun myyntitiimin tehtävänä olisi lauleskella Ilveksen sisäisiä asioita, mutta jonkinlainen perustason jutustelu antaisi ko. asiakkaille kuvan, että heistä välitetään ja he pääsevät sitten kertoilemaan kavereilleen, kuinka "Ipan toimari on kato mulle tuttu jätkä, eilenkin hallilla juteltiin vähän perheen kuulumisista." Ei asiakkaalle tarvitse aina jutella bisneksestä tai firmojen asioista, vaan mennä sinne henkilötasolle.
Nämä ovat niin perustavanlaatuisia asioita myyntitouhussa (itsekin hääräilen näiden asioiden parissa päivittäin), että on suoranainen ihme, kuinka retuperällä tämä toiminta on Ilveksessä viime aikoina ollut. Toivottavasti uusi johto tuo jotain uutta tähän(kin) osastoon, koska eihän se ihan hirveästi vaadi, että IBC:llä kyselee ihmisiltä niitä-näitä ja rakentaa tätä kautta luottamus- ja henkilösuhteita sidosryhmiin.