ipa1970 sanoi:
Kunto sanoi:
jurgen sanoi:
Eipä tämä vertaus oikein sovi, sillä itse meidän TJ on antanut ymmärtää, että tavoite on olla top 6 -joukkue. Sitähän tässä porukalla odotellaan...
Eikös se osu hyvinkin. Tavoitteena on rakentaa koti, jossa voidaan asua pitkään tulevaisuudessa. Usein tavoitteena on jouluksi kotiin ja pysyä budjetissa, mutta lähes yhtä usein siinä epäonnistutaan. Lopuksi kuitenkin asukkaat ovat erittäin tyytyväisiä, kun tietävät, että talo on tehty kestävällä tavalla ja laadukkaasti.
Yleensä kun sovitaan että talo on valmis jouluksi niin joudutaan maksamaan asiakkaille jokaiselta ylimenevältä viikolta roimaa sakkoa. Voi siis käydä köyhälle kalliiksi. Ymmärränkö oikein että jo nyt johto tietää ettei talo valmistu jouluksi? Näin on vain asiakkaat saatu tyytyväisiksi?
Siirsin keskustelun tähän ketjuun...
Viimeinen viittaus talonrakentamisesta. Tätä taloa rakennetaan itse. Itselle ei anneta sakkoja.
Erottele jälleen minun kirjoitukseni Ilveksen virallisesta.
Kukaan ei tiedä miten ensi kauden sijat 1-15 menee. Joka kausi kuuden joukossa on 1-2 joukkuetta joiden ei siellä kuuluisi olla. Myöskin joku kärkeen povatuista floppaa ensi kaudeksikin. Liiga heikentyi taas merkittävästi, kun mm yli puolet TOP-20 pistemiehistä siirtyi muualle.
Kuuden joukkoon on tosiaan merkitty tavoitteeksi Ilveksen strategiaan. Todennäköisesti samaiseen kuuden joukkoon on asettanut tavoitteensa kaikkiaan 8-10 joukkuetta. Joukkueen (Ilvesj keskuudessa tavoitteet saatetaan asettaa jopa kovemmiksikin.
Itse olen kirjoittanut omana mielipiteenäni, että Ilves julkaisi todella rohkean tavoiteasetannan, koska itse ajattelin, että Hakametsän aikakaudella noustaan sijoille 6-8 ja uudessa Areenassa vakaalla taloudella noustaan korkeammalle. Mutta en nyt jaksa syyttää uutta johtoa siitä, että he asettivat itselleen liian kovan tavoitteen. Tiedostan, että on erittäin todennäköistä, että ilman tätä johtoa Ilves olisi mennyt konkurssiin ja oltaisiin aloitettu pari sarjaporrasta alempaa. Ja Ilvestä ei välttämättä olisi näissä karkeloissa nähty sen koommin. Jos vakaaksi seuraksi pääseminen edellyttää sen, että kaikki velat maksetaan ja paskat luodaan pois, niin tehdään se tässä vaiheessa.