Ilveksen ottelutapahtuma ja yleisömäärät

Ilveksen yleisökeskiarvo Tammelassa liigakaudella -24?

  • 1000-2000

  • 2000-3000

  • 3000-4000

  • 4000-5000

  • 5000-6000

  • 6000-7000

  • 7000-8000


Results are only viewable after voting.

Hawk22

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
166
6000 ka olisi jo hitosti parempi kuin mitä ennen kautta kukaan jaksoi uskoa, mutta mikä on nyt jo täysin realistinen ja jopa se vähimmäistavoite. Eteenpäin on totisesti menty.

Mifi ja eif ei tosiaan ole kovin kiimaisia ottelupareja, mutta hyvät pelit Wieniä vastaan, häviten tai ei, ja vieraissa voitot mm. Kupsia vastaan varmistaisi kyllä yli 6k noihinkin matseihin.
Ihan totta. Itse pidin jo 4500 katsojan keskiarvoa nappisuorituksena ja tällä hetkellä puhutaan jo rehellisestä haastajasta HJK:n kanssa katsojakeskiarvolla mitattuna. HJK toki vielä toistaiseksi omilla luvuillaan (6311) ja ehkä tällä kaudella vielä tavoittamattomissa, mutta ei mitenkään epärealistinen tulevilla kausilla jos taso saadaan vakiinnutettua.

Vielä tuohon 6000 katsojaa, niin tähän lukemaan riittää 6400-6500 keskiarvo lopuista otteluista, ottelumäärästä riippuen. Tuo on mielestäni se minimitavoite tällä hetkellä.
 

Jäähykuningas18

Luottopelaaja
Viestejä
5 248
Maksaisi varmaan maltaita laittaa someen joku "Tätä herkkua lisää torstaina" ja siihen joku Popon eilinen maali. No ehkä keskiviikkona on 2cm x 2cm mainos Aamulehdessä. Helvetti.
Joo siis miksi tätä ei näy kadunvarsi mainoksissa missään tai ainakaan ei ole omiin silmiin osunut ja tosiaan some/sanomalehdissä näkynytkään ei kyllä vakuuta. Pelataan jumalauta europelejä ja mainostaminen on surkealla tasolla. Olisi pitänyt jo pari viikkoa luukuttaa kaikissa mahdollisissa paikoissa.
 
Viimeksi muokattu:

IhanJuniori

Junioripelaaja
Viestejä
15 528
Olisiko aika heräillä torstain matsin mainostamisen kanssa? Ei nyt ihan liikaa ole lippuja mennyt, vielä.
Herätys nyt jumalauta toimisto!

Tässä on nyt 2 sellaista kotipeliä tulossa, että eivät välttämättä myy itsestään kamalan hyvin.

Huikea nousu takana ja säät näyttää erinomaiselta. Ei pitäisi olla vaikea markkinoida.
 

rakitic

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
748
Herätys nyt jumalauta toimisto!

Tässä on nyt 2 sellaista kotipeliä tulossa, että eivät välttämättä myy itsestään kamalan hyvin.

Huikea nousu takana ja säät näyttää erinomaiselta. Ei pitäisi olla vaikea markkinoida.
Varmaan helmi lueskella Aamulehteä perjantaina ja huomata, että Ilveksellä on ollut joku matsikin torstaina.
 

Virta11

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
154
Mun mielestä Tammelan avajaismatsi oli markkinoinnillisesti epäonnistuminen kun ei saatu loppuunmyytyä. Silloinkin tais paria päivää ennen olla aamulehdessä joku mainos, muuten hiljasta.


Ja torstain peliä ois pitäny somessakin eilen hienon lopputuloksen kylkeen alkaa paukuttaan.

Lisäks paikalla olleille kysymys, että oliko paltsunaukioo hyödynnetty eilen? Ja lehdistötilaisuuksia ei tuu vieläkään youtubeen.

Heikkoa.
 

Lima

Luottopelaaja
Viestejä
1 168
En tiedä olenko jossain "Ilves kuplassa", kun minulle Ilveksen pelien mainoksia tulee rasittavuuteen asti. Varmaan tuon Vepsupelinkin mainoksia olen nähnyt 50 kpl. Ja niitä klikkaamalla näet muutkin Ilveksen pelit lippupisteen sivuilta. Ei kuitenkaan kannata niitä klikkailla, jos vain tarkistaa yleisömäärää ym. kun sitten mainostoimisto ylpeilee, että näin ja näin monta kertaa ollaan meidän mainoksen kautta menty sivulle. Ja taitaa niiden klikkausten mukaan mainoksen hintakin osaksi tulla. Myös torstain pelin mainoksia on jo näkynyt. Futisforumilla niitä näkyy koko ajan. Myös naamakirjassa ja aamulehden digiversiossa on mielestäni ollut Ilveksen pelien mainoksia. On tainnut jossain kadunvarsimainoksiakin olla.
 

Hena

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
331
Maksaisi varmaan maltaita laittaa someen joku "Tätä herkkua lisää torstaina" ja siihen joku Popon eilinen maali. No ehkä keskiviikkona on 2cm x 2cm mainos Aamulehdessä. Helvetti.
Tänään oli ainakin suht iso mainos Aamulehdessä. Mutta jos ei pääse urheilusivuille asti niin vaikeahan sitä on nähdä
 

Atte902

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
400
En tiedä olenko jossain "Ilves kuplassa", kun minulle Ilveksen pelien mainoksia tulee rasittavuuteen asti. Varmaan tuon Vepsupelinkin mainoksia olen nähnyt 50 kpl. Ja niitä klikkaamalla näet muutkin Ilveksen pelit lippupisteen sivuilta. Ei kuitenkaan kannata niitä klikkailla, jos vain tarkistaa yleisömäärää ym. kun sitten mainostoimisto ylpeilee, että näin ja näin monta kertaa ollaan meidän mainoksen kautta menty sivulle. Ja taitaa niiden klikkausten mukaan mainoksen hintakin osaksi tulla. Myös torstain pelin mainoksia on jo näkynyt. Futisforumilla niitä näkyy koko ajan. Myös naamakirjassa ja aamulehden digiversiossa on mielestäni ollut Ilveksen pelien mainoksia. On tainnut jossain kadunvarsimainoksiakin olla.
Itsekin olen nähnyt somessa paljon. Ajan tuota Hervannan tietä joka päivä ja siellä ainakin on mainosnäytöllä aina Ilvesmainos. Lisäksi Aamulehden Vepsupelin uutisesssa oli lopussa maininta tuosta seuraavasta pelistä. Jos Aamulehti vielä tekisi jonkun uutisen tässä pari päivää ennen peliä, jossa voidaan taas mainita asiasta, se on hyvää mainosta sellaisille, joilta tuollaiset mainokset menisi ohi. Varsinkin alkukaudella Aamulehti teki aina pari päivää ennen peliä jutun jostain Ilvekseen tai stadioniin liittyvästä.
 

Jäähykuningas18

Luottopelaaja
Viestejä
5 248
En tiedä olenko jossain "Ilves kuplassa", kun minulle Ilveksen pelien mainoksia tulee rasittavuuteen asti. Varmaan tuon Vepsupelinkin mainoksia olen nähnyt 50 kpl. Ja niitä klikkaamalla näet muutkin Ilveksen pelit lippupisteen sivuilta. Ei kuitenkaan kannata niitä klikkailla, jos vain tarkistaa yleisömäärää ym. kun sitten mainostoimisto ylpeilee, että näin ja näin monta kertaa ollaan meidän mainoksen kautta menty sivulle. Ja taitaa niiden klikkausten mukaan mainoksen hintakin osaksi tulla. Myös torstain pelin mainoksia on jo näkynyt. Futisforumilla niitä näkyy koko ajan. Myös naamakirjassa ja aamulehden digiversiossa on mielestäni ollut Ilveksen pelien mainoksia. On tainnut jossain kadunvarsimainoksiakin olla.
Itse kyllä kaipaisin tuonne kaduille isosti mainoksia EUROPELISTÄ.
 

onc

Rivipelaaja
Viestejä
98
Ei kyllä ymmärrys riitä miksi noin vähän mennyt lippuja, Ilveksen Veikkausliiga-nousun jälkeen kuitenkin ensimmäinen "oikea" kotieuromatsi.
Merkkejä suomalaisen jalkapallokulttuurin noususta, kun tullaan mieluummin katsomaan matseja hakaa, Vepsua ja klubia vastaan kuin europeliä jotain Itävallan ihmettä vastaan? :D

Ei vaan, itsekin ihmetellyt heikompaa lipunmyyntiä tässä lähes päivittäin, kun on tullut tarkastelua tilannetta katsomon täyttöasteesta tuleviin matseihin. Veikkausliigapeleihin on ennakkoon käynyt kovempi kuhina kuin europeliin. Odotin kyllä tuon täyttyvän jo hyvissä ajoin, mutta toisin on käynyt. Hieman ihmettelen, miksi kaikki hyvä kuhina ei ole näkynyt lippukaupassa europeliin, (toistaiseksi) harvinaista herkkua kuitenkin. Noh ehtiihän tässä vielä lippuja myymään.
 

Supin tukit

Luottopelaaja
Viestejä
1 601
Ainoa mesta, missä olen nähnyt yhden ainoan Austria-matsin mainoksen on Ilvesfoorumi. Eli näkyvyyttä tulee vain virtuaalisesti hyvin personoidulla tavalla ihmisille, jotka jo valmiiksi käyttävät tuntikaupalla aikaa viikossa Ilveksestä lukemiseen ja näin ollen todennäköisesti tietävät jo matsista. Siis aivan elintärkeä demografia markkinointia varten :D
 

Hyrrä

Luottopelaaja
Viestejä
1 571
Itse kaipaan myös näkyvyyttä nimenomaan europeleille. Markkinoinnin tulisi olla rohkeaa ja ottaa tietoistakin riskiä siitä, että massiivinen markkinointi ei tuo maksamallaan hinnalla lisäkatsojia juuri tähän otteluun. Se kannattaa silti. Nyt on aika tehdä sitä brändityötä, kun kerta eurooppaan on pyritty ja tiettyä laatuvaikutelmaa haluttu. Ne on tässä kaikki. Mutta voidaan toki hissuksiin pelailla pois ..
 
Ylös