No en semmoista toki uskonut löytyvänkään. Kunhan kävi ärsyttämään tuon naamatatuoidun ravintola-ammattilaisen KVG-heitot. Eiköhän kaikki sen ymmärrä, että RiistoMax on paljon muutakin kuin Areenan kaljatiskit.
Se on kuitenkin fakta, että ravintolatoimintaa ohjaa ihan samat lainalaisuudet kuin muutakin liiketoimintaa. Olipa Areenan ravintolaoperaattori sitten NoHo, Restel tai vaikka Toiminimi J.A. Viihde, yrittää se maksimoida voittonsa. Ja siinä tavoitteessa taas oleellista on kysyntään vastaaminen.
Sitä en osaa arvioida olisko Ilves-baarille riittävästi kysyntää ja nostaisiko se kokonaismyyntiä. Sen sijaan olen varma, että sen selvittämiseen tarvitaan muutakin kuin NoHon googlaaminen.
Sekin on selvää, että ei NoHolla ole välttämättä tullut tämmöinen idea mieleenkään. Eihän nuo alkuun tajunneet sitäkään, että nakkimuki ei korvaa höyräriä.
Eli ei ideassa tai sen ehdottamisessa NoHolle kai mitään tyhmää ole. Areenan ravintolatoiminnassa on kuitenkin muutama muuttuja enemmän kuin NoHo ja sen arvio mahdollisen Ilves-baarin kannattavuudesta. Ravintoloiden brändäämiseen vaikuttaa ainakin areenayhtiö ja todennäköisesti myös Hartwallin kanssa tehty sopimus.
p.s. Tän koko keskustelun voisi siirtää tuonne:
Nokia Arena