Ilveksen ottelutapahtuma

-sk-

Luottopelaaja
Mä en ole koskaan ymmärtänyt miksi jenkeistä pitää väen vängällä apinoida juttuja tuohon ottelutapahtumaan. Puhun nyt näistä dance cameista ja kaiken maailman arvonnoista. NHL:ssä se toimii, koska kaikki haluavat päästä kuutiolle ja siellä iso osa yleisöstä nousee tanssimaan joka pelikatkolla muutenkin. Suomalaisilla on ”hieman” eri mielenlaatu.

Kärjistettynä jenkeissä meininki on ”Kuvaa mua, kuvaa mua, haastattele mua!!!” ja Suomessa ”Ei saatana jos joudun tonne kuutiolle johonkin dance camiin”.

Ja vielä se isoin hämmästely: Miksi ottelutapahtumaa yritetään kopioida NHL:stä, vaikka siellä tunnelma on kauttaaltaan paljon heikompi kuin eurooppalaisissa sarjoissa?!? Täällä kannattajat ovat älyttömän isossa roolissa ottelutapahtumassa, mutta sen sijaan että annettaisiin heille tilaa, tapetaan tunnelma jollain muovisilla mukahassutteluilla. En ymmärrä.

Jäähykuningas18

Luottopelaaja
Mä en ole koskaan ymmärtänyt miksi jenkeistä pitää väen vängällä apinoida juttuja tuohon ottelutapahtumaan. Puhun nyt näistä dance cameista ja kaiken maailman arvonnoista. NHL:ssä se toimii, koska kaikki haluavat päästä kuutiolle ja siellä iso osa yleisöstä nousee tanssimaan joka pelikatkolla muutenkin. Suomalaisilla on ”hieman” eri mielenlaatu.

Kärjistettynä jenkeissä meininki on ”Kuvaa mua, kuvaa mua, haastattele mua!!!” ja Suomessa ”Ei saatana jos joudun tonne kuutiolle johonkin dance camiin”.

Ja vielä se isoin hämmästely: Miksi ottelutapahtumaa yritetään kopioida NHL:stä, vaikka siellä tunnelma on kauttaaltaan paljon heikompi kuin eurooppalaisissa sarjoissa?!? Täällä kannattajat ovat älyttömän isossa roolissa ottelutapahtumassa, mutta sen sijaan että annettaisiin heille tilaa, tapetaan tunnelma jollain muovisilla mukahassutteluilla. En ymmärrä.
Erittäin hyvin sanottu. Kaikesta täysin samaa mieltä.

Teme-74

Luottopelaaja
Jos sieltä NHL,stä jotain vois kopioida ni Tuomari linja on semmonen. En sitte kyllä mitään muuta keksi. Eiköhän sen Espoossa huomannu paikanpäällä, millasta se adhd tasolla menevä "oheistoiminta" pahimmillaan Suomessa voi olla. Vaasa ja Pori on hallitunnelmaltaan reilusti parempia, jos niinku vieraspaikkakuntia hivenen edes vertaa.

Teme-74

Luottopelaaja
Jos minä olisin puikoissa niin minä vaihtaisin Ilveksen maalilaulun.
Et kai vaan ole nähnyt Costelloa kättelemässä Leinosta ? :D

No ei vaan, mutta voihan asiasta keskustella ja ehdotella jos hyvää löytyy tilalle.

yellowgreen

Luottopelaaja
Jos minä olisin puikoissa niin minä vaihtaisin Ilveksen maalilaulun.

Sitä nyt en tietenkään osaa sanoa, että mihin sen vaihtaisin. Ehkä johonkin instrumentaliin tai Hands Upiin.

Jos Joe Satrianin Crowd Chant ei olisi niin soitettu kappale halleissa niin vaikka sitten siihen tai johonkin muuhun vastaavaan "kitara instrumentaliin"
Ekaa kertaa ikinä sanon sulle että wtf.

Ei.

Pillistä kuumaa

Luottopelaaja
Mielipide toki maalilaulun suhteen kullakin ja se sallittakoon. Itselle We are the kings on pyhä ja se on sävelletty nimenomaan meidän maalilauluksi, johon se sopii kaikessa räjähtävyydessään. Ja en ole elänyt aikaa, jolloin maalilauluna olisi ollut joku muu.

Ehkä jos pitäisi hypoteettisesti harkita mikä voisi olla tilalla, niin ei tule kuin Den Harrown Catch the fox mieleen, mikä voisi toimia ja maalilauluna taisi kasarilla toimiakin, muttei yllä kyllä samalle tasolle.

Teme-74

Luottopelaaja
Mielipide toki maalilaulun suhteen kullakin ja se sallittakoon. Itselle We are the kings on pyhä ja se on sävelletty nimenomaan meidän maalilauluksi, johon se sopii kaikessa räjähtävyydessään. Ja en ole elänyt aikaa, jolloin maalilauluna olisi ollut joku muu.

Ehkä jos pitäisi hypoteettisesti harkita mikä voisi olla tilalla, niin ei tule kuin Den Harrown Catch the fox mieleen, mikä voisi toimia, muttei yllä kyllä samalle tasolle.
Ei niitä kunnollisia oikein tahdo olla eikä löytyä. Onneks aikanaan tuli tää nykynen ku entinen oli vähä mitä oli.

Robert ja Nollakulma

Luottopelaaja

Väittäisin, että 8/10 säikähtää tuota "Dance cam" kohtaa toivoen, ettei vaan joutuis screenille. Aivan typerä juttu, minkä nyt pitäisi tapahtumatuotannon ymmärtää, ettei toimi täällä.

Jäähykuningas18

Luottopelaaja
Väittäisin, että 8/10 säikähtää tuota "Dance cam" kohtaa toivoen, ettei vaan joutuis screenille. Aivan typerä juttu, minkä nyt pitäisi tapahtumatuotannon ymmärtää, ettei toimi täällä.
No älä nyt kun änäri-Toke on nähnyt tuollaisen Vegasin matsissa niin tottakai se silloin täälläkin toimii. Toke tekee helvetin hyvää duunia mutta nämä NHL:stä kopioidut muovisuudet voisi kyllä unohtaa. Jos jostain otetaan mallia niin euroopan futiskentiltä ennemmin.

Rauno Repomies

Tähtipelaaja
No älä nyt kun änäri-Toke on nähnyt tuollaisen Vegasin matsissa niin tottakai se silloin täälläkin toimii. Toke tekee helvetin hyvää duunia mutta nämä NHL:stä kopioidut muovisuudet voisi kyllä unohtaa. Jos jostain otetaan mallia niin euroopan futiskentiltä ennemmin.
Mielenkiinnosta kun en itse niin euroopan futiskenttiä seuraa, millaisia elementtejä sieltä pitäisi ottelutapahtumaan tuoda?

Lätkässä kuitenkin katkoja on huomattavasti enemmän jolloin pitää ottaa eri asioita huomioon enemmän.

Ymmärrän Osaston kannan että musat ja mainokset helvettiin ja pelkkää laulua 60min, mutta kun se ei ole oikein mahdollista?

Toinen kysymys: Onko Osasto neuvotellut / keskustellut Ilveksen kanssa kokeilusta, että olisi ottelu, missä ei tulisi pakollisien mainoksien lisäksi mitään ylimääräistä vaan vedettäisiin täysin pelkästään ns. Osaston voimin ottelu läpi?

yellowgreen

Luottopelaaja
Edelleen suosittelisin Osastoa johonkin peliin kokeilemaan laittaa yhden huudattajan/capon per 2 katsomoa esihuudattajaksi. Kulttuuria opetetaan ja jos tuota sais toistettua peleissä, alkais leviimään ehkä huuto. Ne simppeleimmät huudot. Omat suosikkini on ihan muut chantit, mutta kyllä tuolla keskikatsomoissa katsotaan ku hulluja jos lähtee laulelemaan paidan ansaitsemisesta.

Jäähykuningas18

Luottopelaaja
Mielenkiinnosta kun en itse niin euroopan futiskenttiä seuraa, millaisia elementtejä sieltä pitäisi ottelutapahtumaan tuoda?

Lätkässä kuitenkin katkoja on huomattavasti enemmän jolloin pitää ottaa eri asioita huomioon enemmän.

Ymmärrän Osaston kannan että musat ja mainokset helvettiin ja pelkkää laulua 60min, mutta kun se ei ole oikein mahdollista?

Toinen kysymys: Onko Osasto neuvotellut / keskustellut Ilveksen kanssa kokeilusta, että olisi ottelu, missä ei tulisi pakollisien mainoksien lisäksi mitään ylimääräistä vaan vedettäisiin täysin pelkästään ns. Osaston voimin ottelu läpi?
Nimenomaan keskityttäisiin siihen että ne kannattajat luo itse sen tunnelman. Mitä tunnelmaa tuollainen KissCam nostattaa?
Ja kyllä, on näistä käyty seuran kanssa keskusteluja. Ne ei vain johtaneet oikein mihinkään.
Viime kaudella taisi olla se yksi matsi jossa äänentoistossa oli jotain häikkää ja kannattajat ottivat tilanteen haltuun ja heti oli 100 kertaa parempi meno kun sitä musaa ei soitettu chänttien päälle. Tästä mainitsi siis ihan normi kannattajatkin mm. Ilves Tampere Facebook ryhmässä.

1mmanuel

Vakiokokoonpanossa
Eihän Toke tota koko ottelutapahtumaa tee? Tekee ainakin alkushown karufilmssin kaa ja muut graffa pohjat, mut en uskois että kaverista olis edes ehdottamaan dance camia

IhanJuniori

Junioripelaaja
Eihän Toke tota koko ottelutapahtumaa tee? Tekee ainakin alkushown karufilmssin kaa ja muut graffa pohjat, mut en uskois että kaverista olis edes ehdottamaan dance camia
Kyllä Toke sinne NHL:n suuntaan niin paljon kuolaa, että en kyllä sekuntiakaan ihmettelisi.

Varmasti näitä päätöksiä tehdään jollain porukalla yhdessä.

1mmanuel

Vakiokokoonpanossa
Kyllä Toke sinne NHL:n suuntaan niin paljon kuolaa, että en kyllä sekuntiakaan ihmettelisi.

Varmasti näitä päätöksiä tehdään jollain porukalla yhdessä.
Pitäs häneltä itse kysyä, turhaa spekulaatiotahan tää on

Mut mä vähän ihmettelisin. Toke kuuntelee kyllä palautetta ja se on huomattu sisääntulo-biisi hässäkänkin kanssa. Ei se niin toivoton ole

Tarinankertoja

Luottopelaaja

Nuorempi sukupolvi ajattelee asiasta vähän eri tavalla.

ottelutapahtumassa tulee olla kaikille jotain, nyky TikTok nuoret on kotonaan DanceCam kanssa, sillä' onhan Tiktok:n suositummat sisällöt juuri tanssivideoita. Se että minä vanhana pahvina En halua kuutiolle ei tarkoita että kaikki eivät haluaisi. Nyt kun DanceCam on vieläpä suoraan Ipa, niin toimi kohdeyleisöllensä erinomaisesti.

MM kisoissa oli tuo Korpelan tuomaritanssi, joka toteutukseltaan oli ehkä paras koskaan ikinä... mutta kohdeyleisönä oli aikuiset, eikä se Suomessa tosiaan ihan uponnut huipputoteutuksesta huolimatta.