Vs: Ilveksen ottelutapahtuma
Ikuisuusteema, mutta vedotaan nyt Uuteen Ilvekseen.
Oli syyt TPS:n päätöksen takana mitkä hyvänsä, cheerleadereiden poistuminen katsomosta on hyvä asia. Ymmärrän toki hyvin kaiken sen työn, jota nuoret tytöt tekevät vetääkseen shownsa täsmällisesti ja hyvin, ja arvostan sitä, mutta asetelma on silti ankea ja tunkkainen. Taas kerran NHL on osannut tehdä ainoan oikean päätöksen jo paljon aikaisemmin.
Tiedän jo nyt, että asian esiin nostaminen saa taas tietyn kansanosan takajaloilleen. Niin tai näin, pahvimukista kahvia hörppivien kiekkoäijien keskellä takapuoltaan keikuttavat neidit ovat kiusallinen ilmiö. Kyllä kyllä, kyse on juuri siitä itsestään - naissukupuoleen kohdistuvista asenteista ja siitä, miten niitä ylläpidetään, vahvistetaan ja tehdään normaaliksi myös kaikille halliin eksyville lapsille ja nuorille. Tesoman ja Nekalan marketeista peliin mönkivät Y-kromosomin kantajat tuijottavat vuorotellen kiekkoa ja välillä vieressä kiemurtelevaa 17-vuotiasta tyttöä. Joskus toki jopa parikymppistä, mutta se ei asetelman surullisuutta muuta miksikään. Mielikuvat naisesta ja naisen tehtävästä suhteessa miehiin luodaan kaikissa näissä tapahtumissa, piditte siitä tai ette.
Juu, ennen kuin raivoissanne haukkaatte vahingossa Mennen-putkilosta tahmapalasen, sallikaa minun vakuuttaa, että kukaan ei nauti naiskauneudesta enemmän kuin minä. Olen silmäiillyt, himoinnut ja halunnut valtavaa määrää ihania naisia. Ja pahoin pelkään, että niin toimin toisinaan vieläkin. Mutta niin tapahtuu arjessa, juhlassa, siellä sun täällä. Tilanteissa, joissa naiset ovat omina ihanina itsenään. Itse itsensä ja habituksensa määrittäen ja siitä päättäen. Joskus arkisina, joskus viimeisen päälle laittautuneina, farkuissaan tai nahkahousuissaan, jotka minä hampaillani revin kappaleiksi, kun he niin toivovat (ja aika usein toivovat, uskokaa pois). Tasa-arvoisina, yhdessä.
Uusi Ilves. Risto Jalo, Jukka Hirsimäki, Karri Kivi, ja ketä teitä nyt kaikkia siellä onkaan. Tulkaa vuodelle 2017, seuratkaa valistuneiden kansojen urheilutapahtumia ja lopettakaa kauas menneisyyteen kuuluva, miesten ja naisten välistä epätasa-arvoa vahvistava käytäntö niukkapukeisista tytön tylleröistä Ilveksen ottelutapahtumissa. Keskitytään urheiluun ja tehdään siitä loistava tapahtuma - urheilun ehdoilla.
Kiitos jo etukäteen.