Oppositio luonnollisesti hiljentyi tällaisen kauden myötä, mutta odottaa taas hetkeänsä. Muistaakseni yksi heidän odotusarvo/veikkaus oli, että Jalo laitetaan pois tulevan kauden jälkeen ennen kuin siirrytään uuteen Areenaan. Tulevasta kaudesta tuleekin näillä näkymin jokaiselle seurajohtajalle sellainen, johon he itse tai heidän edeltäjänsä eivät ole joutuneet. Koronan vuoksi kaikki on auki ja liike-elämä seisahtumassa. Ollaanko siirtymässä suureen taantumaan vai väliaikaiseen pysähtymiseen? Yritykset karsivat varmuudella sponsorirahojaan, kausikorttien myynti on vaikeaa ja kulut juoksevat mm pelaajapalkkojen myötä.
Jalon ja Sepän linjaa vastustavat olivat äänekkäästi tälläkin palstalla läsnä. Itse olin tällä kertaa eri mieltä opposition kanssa, lähinnä siksi, että kuulin suorittavalta taholta (pelaajia, valmentajia, agentteja) kehuja uudesta Ilveksestä. Eroavuudet eivät jääneet pelkästään muualta kuultujen varaan, sillä olin jo muutama vuosi ennen kauppojen toteutumista ehdottanut, että tuntemistani henkilöistä Jalo olisi paras henkilö yhdistämään Ilveksen ja johtamaan siirtymävaiheen Ilvestä. Olin kirjoittanut jo toistakymmentä vuotta, että Ilveksen ydinjohdosta puuttui henkilöitä, joilla olisi käsitystä jääkiekosta ja siihen liittyvästä liiketoiminnasta. Väitänkin, ettei Ilves olisi nyt näin hyvässä tilanteessa ilman Jaloa.
Oppositio tulee olemaan aina, teet sitten niin tai näin.