Tuskin tässä kellään on mitään sitä vastaan että näitä ilmaislippuja jaetaan kouluihin muutaman kerran kaudessa mutta mouhothan jakaa näitä melkein joka viikko eikä pelkästään kouluihin.
Mun mielestä pari krt vuodessa/6kk:ssa on sopiva. Jos niitä on aina tarjolla ja Torissa vitosella, miksi ostaa täyteen hintaan.
Ja kyllä ne junnut saadaan naarattua faneiksi muutenkin. Meidän alle kouluikäinen oli ekan kerran pelissä kun Ilveksen jalkapallo-toimihenkilöille annettiin lippuja kiitoksena. Oli joku viime syyskauden Saipa-peli. Nokia Areena valoineen, showneineen ja murskavoittoineen teki lähtemättömän vaikutuksen.
Ilveksen kiekkojunnut pääsi peleihin myös erätaukopelien kautta. Eka erä kopissa, sitten erätauolla jäällä ja 2 erää pääs kattelee. Tän jälkeen oli poika koukussa.
Nyt on aikuisen kausikortti tälle kaudelle ja ensi kaudella varmasti molemmille. Tänä vuonna poika ollut kaikki pelit areenalla ja Pardubice-peliinkin piti ostaa lippu. Ja on kyllä kauppaakin tuettu ihan merkittävästi ja kuusen alta löytyi aika paljon keltavihreetä. Ymmärtääkseni 7v jälkeen Ilveksen kiekkoilijoille kuuluu kausikortti toimintamaksuun, mutta aikuinen saa siinä ostella sitten omansa.
Ilves-fanihan tuo oli jo ennen ekaa peliäkin, mutta kyllä toi live-kokemus ekalla parilla kerralla taisi nostaa elinikäiseksi Areena-kävijäksi. Synttärit kun on keväällä, niin lahjatoiveissa on pleijarilippuja.
Kannattajapaita odottaa jo kaapissa seuraavaa lahjapäivää ja lauantain meet & greetiä odottaa täällä tussit ja liigakortit valmiina.
Lapsiin kohdistuva markkinointi on tehokasta, mutta kyllä toi elämys ihan kerrasta koukuttaa sopivan "uhrin", ei sinne tarvii joka toinen viikko lippuja suoltaa.
Ennemmin miettisin, miten tätä markkinoida aikuisille, jotka jättää sitä rahaa nyt jo Areenalle, jää koukkuun ja kasvattaa lapsensa keltavihreiksi. Onhan liput halvemmat kuin leffaliput nykyään!
Hyödyntäisin valovoimaisia pelaajia uusille kohderyhmälle markkinointiin. Palve, Päkkilä ja Gregoire naisyleisölle tutummaksi. Rusettiluistelua ystävänpäivänä tai naiskampanja maaliskuussa. Ikosta, Meseä ja Suomea hyödyntämään jonnekin höntsyihin Koulukadulle tai rullakiekkoon kesämmällä, minne arvotaan osallistujat live-kävijöistä. Ois paljon kiinnostavampaa kuin leipäpaidat. Jnejne.