Rauno Repomies
Tähtipelaaja
No olisithan sinäkin vähän voinut perustella asiaa.Ok se on sun mutu!
No olisithan sinäkin vähän voinut perustella asiaa.Ok se on sun mutu!
Olisin, kerroin kuitenkin nojaavani tietoon.No olisithan sinäkin vähän voinut perustella asiaa.
Varmasti on, onhan siellä laatua jengissä enhän minä sanonut muuta.Satun tietämään, että Carter Camper on ihan helvetin kallis. Sen oli ihan oikeastikin Tuomenoksan kaavailuissa tarkoitus olla se Liigan paras sentteri.
- Tamperelaisessa juttu siitä, kuinka Ipan peleissä myydään ruokaa arviolta 20% enemmän per katsoja kuin Tapparan peleissä
- Aamulehden kiakkoliitteessä, seurojen ilmoittamia lukuja, jonka (huom huom Tapparalta saatu luku) mukaan Ilveksen keskimäärin saama lipunhinta on noin kolmanneksen korkeampi kuin Tapparalla (viime kaudelta tieto, mutta se ei olennaisesti muuta tätä asiaa)
Jos nämä kaksi tietoa yhdistetään ja mietitään sitä hetki, niin mikäli oletetaan, että kukaan ei ole varsin "älyttänyt" punakonetta, eikä punakone meitä, niin sanoisin aikamoisella varmuudella, että jossain kohtaa on tullut pahanlainen väärinymmärrys. Se ei vaan ole noilla tiedoin oikein muuten mahdollista, kun se ei matemaattisesti täsmää mitenkään.
Kerro nyt edes että mikä on huono tilikausi tai liikevaihto kun sanoit että sellaisen naapuri tulee tekemään?Olisin, kerroin kuitenkin nojaavani tietoon.
Minkä tiedon? Foorumitiedon? Minä tiedän että Ilves on jakanut reilusti enemmän kuin tuon määrän ilmaislippuja tälle kaudelle. Ja tiedän myös Tapparan jakamista lipuista, niitäkin on mennyt aika runsaasti. Mutta mitä sitten? Ilveksen (eikä kyllä Tapparankaan) hienot yleisömäärät pohjaudu mihinkään ilmaislippuihin, niillä pystytään toki tukemaan odotusarvollisesti vähemmän myyvien pelien parempaa yleisömäärää, mutta ei ne tosiaankaan ole mitään kivijalkoja. Tapparan koululaiskampanjat ovat olleet mun mielestä ”nerokkaita”, niillä on monesti saatu myös aikuinen/aikuisia mukaan halliin. Tämä nyt on tietty käyty useaan kertaan täällä läpi, joten ei siitä sen enempää. Hyvä että Ilveskin on noita tehnyt.Ilves on jakanut tälle kaudelle viimeisimmän tiedon mukaan noin 2000-2500 ilmaislippua
Tappara on jakanut 10000+
Ainut mikä selittäisi sen, että Ilveksellä pienemmät lipputulot on noi perheliput millä olen itse käynyt koko kauden hallissa. Eli 1-2 aikuista ja 1-3 lasta liput 12€/hlö.
Noi käy vain 6-8 kategorioihin, että hurjalta kuulostaa siltikin.
No sen tiedän kuitenkin, että Tappara on tosiaan jakanut viisinumeroisen luvun ilmaislippuja tämän kauden peleihin.
Siis se oli vain viimeisin lukema minkä mää olen luotettavasta lähteestä kuullut.Minkä tiedon? Foorumitiedon? Minä tiedän että Ilves on jakanut reilusti enemmän kuin tuon määrän ilmaislippuja tälle kaudelle. Ja tiedän myös Tapparan jakamista lipuista, niitäkin on mennyt aika runsaasti. Mutta mitä sitten? Ilveksen (eikä kyllä Tapparankaan) hienot yleisömäärät pohjaudu mihinkään ilmaislippuihin, niillä pystytään toki tukemaan odotusarvollisesti vähemmän myyvien pelien parempaa yleisömäärää, mutta ei ne tosiaankaan ole mitään kivijalkoja. Tapparan koululaiskampanjat ovat olleet mun mielestä ”nerokkaita”, niillä on monesti saatu myös aikuinen/aikuisia mukaan halliin. Tämä nyt on tietty käyty useaan kertaan täällä läpi, joten ei siitä sen enempää. Hyvä että Ilveskin on noita tehnyt.
Muuten 6-8 kategoriat ei kyllä ole mikään ”vain” kun puhutaan Areenan koko yleisökapasiteetista. Ne kategoriat ovat koko yläkatsomo ja n. 1/3 alakatsomosta. Ja perheliput ovat olleet kyllä hyvä myyntikikka, ne ovat tuoneet paljon porukkaa halliin, joka siellä ei muutoin välttämättä kävisi.
No, vastaan nyt vielä tähän.Onko niillä tuulipukukansan lipuilla ja heidän ostamillaan makkaroilla väliä? Jos (ja ilm kun) Tappara olisi selvästi edellä yritysmyynnissä ja aitioiden myynnissä, niin enemmän ne silloin helposti olisi areenassa rahaa tehnyt.
EDIT: Ja tohon "on tähän mennessä arennassa saanut enemmän tuloja" väittämään. One ne pari finaalisarjaa enemmän myös siellä pelannut. Jos kyseessä on joku könttäsumma-arvio areena-ajan kokonaistuloista. Finaalisarjoissa aitiomyynti esim on varmasti aika tuottavaa.
No, vastaan nyt vielä tähän.
On niillä tuulipukukansan makkaroillakin aika helvetisti väliä, kun tuhannet ihmiset jonottaa kandenkympin hampurilaisaterioita ja kympin kaljoja.
Mutta vielä kerran, mä en siis vastannut mihinkään muuhun, kuin punakoneen kuulemaan siitä, että T saisi lipuista ja Areena myynnistä enempi. Ja se ei tunnu minusta matemaattisesti mahdolliselta.
Eikä se tunnu mahdolliselta että että yhtäkkiä ry:n puolella olisi joku, joka osaisi tän sanoa tämän kauden osalta.
Paitsi jos se joku on selvännäkijä. Silloin sen kannattaisi ehkä kysyä siltä kristallipalloltaan, että miten pörssikurssit tulevat loppuvuodesta kehittymään.
On niillä tuulipukukansan makkaroillakin aika helvetisti väliä, kun tuhannet ihmiset jonottaa kandenkympin hampurilaisaterioita ja kympin kaljoja.
Tähän sen verta, että Palve ei edes ole tämän joukkueen palkkakunkku..Varmasti on, onhan siellä laatua jengissä enhän minä sanonut muuta.
Mutta on meilläkin Palve jne, ei varmaan karkkirahoilla täälä vetele.
Clenny ja Niku tullut matkan varrella. NHL-tason miehiä.
Kyllä meillä on myös helvetin kallis joukkue ja hyvä niin.
Jatkuvia alennuksia saati sitten ilmaiseksi tuotteen antamista ei yleisesti ottaen pidetä hyvänä markkinointitapana. Se halventaa brändiä eikä sitouta kuluttajia. Ja tämä on nyt ihan puhtaasti yleisesti ilmaislippujen jakamisen kuittaamiseen markkinointina, eikä suoraan välttämättä Tapparaan. Ilmaisliput on olleet ja ovat yhä yleinen ongelma suomalaisessa urheilussa.Täällä kun osataan kertoa kuinka naapuri on jakanut kymmenien tuhansien eurojen edestä ilmaislippuja niin onkohan kukaan miettinyt että sekin on osa markkinointia.
Jätetään Aamulehdestä mainos ostamatta ja ne rahat käytetään tuohon. Aamulehti kirjoittaa kuinka pelissä oli 11 000 henkeä.
Jep, yhtenä esimerkkinä vain. Ei nuo Frimanit ja Suomet täälä halvalla ole.Tähän sen verta, että Palve ei edes ole tämän joukkueen palkkakunkku..
Mutta siinä olet oikeassa, että halpa tämä joukkue ei ole.
Näinhän se on. Samaa meilläkin tehtiin aikoinaan, toki sillä erolla että naapurissa on ilman niitä ilmaislippujakin ihan hyvin porukkaa hallissa käynyt.Jatkuvia alennuksia saati sitten ilmaiseksi tuotteen antamista ei yleisesti ottaen pidetä hyvänä markkinointitapana. Se halventaa brändiä eikä sitouta kuluttajia. Ja tämä on nyt ihan puhtaasti yleisesti ilmaislippujen jakamisen kuittaamiseen markkinointina, eikä suoraan välttämättä Tapparaan. Ilmaisliput on olleet ja ovat yhä yleinen ongelma suomalaisessa urheilussa.
Vaan?Tähän sen verta, että Palve ei edes ole tämän joukkueen palkkakunkku..
Ei täällä kukaan ole toista parempi. Tuohon lippu caseen huono ottaa kantaa suuremmin kun ei ole mitään lukuja lyödä kellään pöytään ja lisäksi runkosarjakin vielä kesken. Monesti muutenkin sitä mieltä että paras keskittyä omaan tekemiseen vaan.Tällä palstalla aika harvalla on faktaa. Monestakaan asiasta. Itse kuulun kastijaon alimpaan luokkaan, mutta lainaamani kirjoittajan viestit on silti minunkin viestiäni kommentoimeihin verrattuna eri sivulla.
Eikös naapuri keulinut jo viime kauden jälkeen että sielä kävi eniten katsojia? Vai muistanko omiani..Keskustelin aikoinaan Tapparan entisen Hall.Pj:n kanssa ja se ainakin oli sitä mieltä, että ilmaisliput tuhoavat tuotteen pitkässä juoksussa. Nyt on tietty uudet miehet puikoissa ja voivat nähdä asian eri tavalla. Perimmäisenä syynä luulen olevan kateus Ilvestä kohtaan, kun jäi viime vuonna jalkoihin katsojamäärissä. Nytkin epävirallisten raporttien mukaan Tapparan pelissä on paikalla ollut keskimäärin vähemmän katsojia kuin Ilveksen peleissä. Meidänkin lapset on tuonut koulusta ainakin kuutisen lippua suoraan roskikseen.