Tapparan aggressiivinen lippujen jakelu nuorille näyttää tuovan hyviä yleisömääriä ainakin tilastollisesti. Kuten aiemmin on tässäkin ketjussa mainittu, lippuja on ainakin joissain kouluissa voinut ottaa yksittäislipun sijaan paksun nipun halukasta kohti. Tapparan ilmaislippu on uusi "muoviämpäri".
On tuossa kyllä benchmarkkauksen paikka. Kuinkahan moni näistä tulee ylipäätään paikalle, mitä tästä jää viivan päälle, onko tässä mahdollisia lieveilmiöitä, miten jakelua kontrolloidaan jne.
Naapurissa ainakin näytetään uskovan useiden tuhansien lippujen jakamisen vähemmän kiinnostaviin peleihin olevan pitkässä juoksussa hyödyllistä, kun halliin saadaan parempi tunnelma kuin puolityhjillä katsomoilla normaaleilla maksavilla katsojilla.
Isot yleisömäärät tuo positiivista näkyvyyttä ja saa kuvitelman kiinnostavuudesta, mitä varmaan myös sponssit katsovat hyvällä. Toinen asia on kannattavuudessa jos niitä ostetaan tyyliin "osta bilteman ämpäri 3€ ja saat 2 lippua Tapparan peliin kaupanpäälle".
Luultavasti ilmottavat kaikki lipun ottaneet yleisömäärään, koska ne ilmaisliput on heidän mukaan "maksettuja lippuja". Tuskin siinä paljo mitään viivan päälle jää, vaan olen melko varma että Ilveksen viimekauden yleisömäärät pistivät Tapparan reagoimaan asiaan. Olihan tosta Areena yhtiön puolestakin jossain lehdessä(?) maininta, miten oheismyynti oli Ilveksen peleissä selvästi isompaa.
Sanoisin että mestaruuksia ja hypeä niittäneelle Tapparalle oli täys yllätys, että Ilveksen uusi tuleminen joka osa-alueella oli noin vahvaa miten se näky, ja näkyy edelleen jokapaikassa.
Sport pelit menisivät miinukselle jokatapauksessa, jos 0 tulokseen vaaditaan se n,+6000 oikeesti maksanutta. Saa nähdä koska muuttavat strategiaansa hiukan, ettei yleisökartta näytä tuolta mitä se nyt on. Eli A4,B5 jää reilusti vajaaksi, ku eivät ilmaislippuja sentään kalleimmille paikoille kylvä.
Näiden kannattavuus nähdään pitkällä tähtäimellä, eli tuleeko tulevaisuudessa lisää Tapparan peleissä käyviä,
vai käyvätkö vaan ku ilmaseks pääsevät. Aikanaan Ilveksessä näitä jaettiin myös, mutta silloin itse tuote oli heikko, ja toisaalta näiden kylväjällä oli muut asiat prioriteettina kuin Ilves.