Eipä ottanut tuulta minun idea että kehiteltäisiin ottelutapahtumaa. Toivon että Ilveksen tapahtumasta vastaavat ei täältä foorumilta ole saanut tätä hengeä että eipä tehdä mitään.
Olis kiva saada käsiäänestys että moniko uskoi viime kesänä että hävitään katsojakeskiarvo Tapparalle, olkoonkin keinot mitä hyvänsä ilmaislippuja, käärijää yms. Minä myönnän ainakin itse etten ikinä edes kuvitellut.
No nyt laskettu että myyty joku 5900 meille ja naapurille 4900..
Eli nyt sitten ollaan varmoja että myös voitetaan katsojakilpailu pleijareiden alkuun.. ok
Jos täällä tykätään pelkistetystä ottelutapahtumasta niin se voi olla että tänne kirjoittavat ei ole sitä potentiaalista katsoja kuntaa ketä pitäs halliin jotenkin houkutella, joskus tulee aika kun areenassa alle 5000 ja kuulee pelaajien hengityksen ja yläkerta muutettu Talliosakkeelle varastoksi. Silloin voi miettiä olisko uusia katsojia ollut parempi houkutella kun oli menoa ja meininkiä vai tämä tyhjän hallin lumo.
Katsotaan nyt noi ekat pelit että kuinka paljon sitten katsojissa se Tappara oikein kaadetaan. Nostan sitten vielä käden virheen merkiksi kun halli täynnä tai edes samaa mitä viime vuonna. Saa kai vertailussa käyttää viime vuotta.
Eli tässä on nyt sun mielestäs tasan kaksi vaihtoehtoa: a) tehdään niin kuin naapuri ja huorataan itseämme kasuaalikatsojille kaikenmaailman ilmaislipuilla ja pop-staroilla tai b) "ei tehdä mitään" ja katsotaan kun Ilves brändinä vääjäämättä ryvettyy takaisin 2010-luvun tasolle. Okei
Ensinnäkään ei täällä kukaan täysjärkinen varmasti ajattele, ettei "mitään" tarvisi tehdä. Kehitys on aina hyvästä. Ilveksen ottelutapahtuma on kuitenkin kaikkea muuta kuin "pelkistetty", niin kuin sinä sitä kuvailit. Itse asiassa se on edelleen koko valtakunnan hienoin, alkushow'sta muihin visuaaleihin sekä kannattajakatsomosta kentällä tarjottavaan tuotteeseen. Minkä helvetin takia meidän pitäisi jotain pop-kiekujia palkata houkuttelemaan yleisöä, kun sen sijaan voidaan panostaa itse tuotteeseen ja tehdä siitä näkemisen arvoinen? Sama kun laimentaisi hyvää, väkevää viskiä vedellä, jotta se myisi laajemmalle asiakaskunnalle.
Mua huvittaa nämä tällaiset "mutta kun naapuri"- argumentit muutenkin aivan suunnattomasti. Mitä sitten, jos porkkanat haluaa laimentaa brändiään epätoivoisesti pysyäkseen meidän tasolla yleisömäärissä? Ilveksellä ja tapparalla on jo pitkään ollut täysin erilaiset strategiat kannattajakunnan rakentamisessa: naapuri yrittää saada mahdollisimman paljon ensikertalaisia halliin kaikenmaailman sirkushuveilla, kun taas Ilves panostaa ottelutapahtumansa laatuun, ja markkinoi itseään omalla vahvalla brändillään. Ilves panostaa brändiinsä ja tekee siitä ostamisen arvoista, kun taas tappara pitää omaansa jatkuvassa alennusmyynnissä.
Tällä kaudella molemmat ylsivät yli 8k:n yleisökeskiarvoon, joten hankala vielä varmaksi sanoa, kumpi oli pitkässä juoksussa "oikeassa". Mutta sen tiedän, että jos joskus vielä romahdetaan keskiarvoissa sinne 5 tonnin tuntumaan, ei taustalla todellakaan ole se, ettei otettu sillon joskus jotain vitun Käärijää esiintymään playoff-peliin. Silloin on brändin rakennuksessa mennyt jotain pieleen.