Ilveksen yleisömäärien kehitys

Teme-74

Luottopelaaja
Viestejä
5 593
Vähän nihkeesti menee lippuja perjantaille 6600-6800 myyty.10k voidaan unohtaa,9k on tiukassa.Ei nyt kauheeta markkinointi tykitystä oo kyllä missään näkynyt?
Joo eli tänään saattaa se 7k mennä rikki. Tilannetta kyllä parantaa se että aitio ja ravintolapaikat menee hyvin. Taitanee Stefansin 2 rivikin mennä loppuun luulen.
 

Rosbhuttos

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
805
Vähän nihkeesti menee lippuja perjantaille 6600-6800 myyty.10k voidaan unohtaa,9k on tiukassa.Ei nyt kauheeta markkinointi tykitystä oo kyllä missään näkynyt?


Luulis olevan nyt paikka hypettää. Onko siellä markkinoinnissa joku Lukko päällä kun muutama vuosi sitten tämä oli todella hienosti hoidettu ja oli keksitty mielikuvituksella kaikkea erikoistakin.

Tainnut henkilöitä vaihtua?
 

The Contortionist

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
672
Vähän nihkeesti menee lippuja perjantaille 6600-6800 myyty.10k voidaan unohtaa,9k on tiukassa.Ei nyt kauheeta markkinointi tykitystä oo kyllä missään näkynyt?
Tuntuu että otteluiden markkinointi on ottanut valitettavasti aimo annoksen alaspäin viime kaudesta. Missä oli hehkutukset ja somespämmit kun Raipe tuli sarjakärjessä kylään? Ja nyt invaasion jälkeen pitäisi lyödä pökköä pesään kun aina kiinnostava HIFK vastassa perjantaina.
 

Toutain

Luottopelaaja
Viestejä
9 401
Pitäiskö sinne toimistolle laittaa vaikka sähköpostia, että missä on pelien markkinointi?

Nää tämän hetkiset mainokset pystyis tekoälykin tekemään.

Mua kiinnostais enemmän se, miksi tällaisia linjauksia markkinoinnissa on tehty. Ts. olisi hieno kuulla Ilveksen ottelumarkkinoinnista vastaavien haastattelu, jossa näistä asioita käytäisiin läpi. En oleta, että tekevät ilman muuta täydellistä työtä, mutta en myöskään oleta, että pystyisin maallikkona näkemään itsestäänselvyyden, jota markkinoinnin ammattilaiset eivät näe, vaan haluaisin tietää, miksi asia, joka mulle näyttäytyy itsestäänselvyytenä, ei sitä ole. Se täytyy tietysti huomioida, että kaikki upea materiaali, jota Espoostakin on someen isketty, toimii myös ottelumarkkinointina, vaikka sitä ei käytettäisi nimenomaisessa ottelumainoksessa.
 

hanhenkaula

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
340
Mua kiinnostais enemmän se, miksi tällaisia linjauksia markkinoinnissa on tehty. Ts. olisi hieno kuulla Ilveksen ottelumarkkinoinnista vastaavien haastattelu, jossa näistä asioita käytäisiin läpi. En oleta, että tekevät ilman muuta täydellistä työtä, mutta en myöskään oleta, että pystyisin maallikkona näkemään itsestäänselvyyden, jota markkinoinnin ammattilaiset eivät näe, vaan haluaisin tietää, miksi asia, joka mulle näyttäytyy itsestäänselvyytenä, ei sitä ole. Se täytyy tietysti huomioida, että kaikki upea materiaali, jota Espoostakin on someen isketty, toimii myös ottelumarkkinointina, vaikka sitä ei käytettäisi nimenomaisessa ottelumainoksessa.
Ehkä säästellään resursseja vaikkapa 27.2.2025 torstai-illan HPK-otteluun, joka voi olla haastava katsojamäärän kannalta.

Näin tän ehkä itse näkisin seuraavista syistä:

a) Ilmaista markkinointia ollut kaikki mediat väärällään reissusta lähtien.
Tämä tavoittanut medioiden välityksellä runsaasti Ilves-yhteisön ulkopuolisia.

b) Kaikki Ilves-yhteisöön kuuluvat tietävät somen yms kautta että reissu on ollut ja meininki mallia hyvä.
Ilves-yhteisölle markkinointieurot eivät siis todennäköisesti tuottaisi samalla tavalla tuloksia näin heti reissun jälkeen.

c) Stadilaisia vastaan katsojakeskiarvot päätyvät joka tapauksessa plussan puolelle, jolloin eurot säästetään "kompastuskiviä" varten esim HPK-peliin. Voi olla myös markkinoinnin suunnitelmana yrittää muodostaa katsojakeskiarvo mahdollisimman tasaisesti, eikä selvinä aallonharjoina ja -pohjina.

Noh, tiedä näistä, mutta kunhan sai mutuilla.
Markkinoinnista vastaavat tahot Hintsasen ja Makkosen kanssa studioon kertoon ihan ite miten tää menee!
 

El Reino

Tähtipelaaja
Viestejä
12 247
Somessa voi nyt ainakin työntää edullisesti mainosta pihalle. Lyhyt kommentti joltain pelaajalta, mitä odotuksia HIFK:n vierailuun ja sen perään ottelun mainoskuva lipunosto-ohjeineen.
 

rakitic

Luottopelaaja
Viestejä
1 321
Somessa voi nyt ainakin työntää edullisesti mainosta pihalle. Lyhyt kommentti joltain pelaajalta, mitä odotuksia HIFK:n vierailuun ja sen perään ottelun mainoskuva lipunosto-ohjeineen.
Itse toivoisin, että ilmoitettaisiin pienelläkin kynnyksellä myytyjen lippujen määrät. Aina kun on mennyt vaikka 500 lippua lisää, niin postaus someen. Tämä lisää isosti ihmisten mielenkiintoa ja äkkiä alkaa ihmisten kännykät laulaa "Näitkö, mennyt jo 7500 lippua seuraavaan matsiin". Eikä muuten maksa kuin kahden minuutin vaivan. Vai väittääkö joku, että ei ota eteen, kun Osaston somessa matkalle ilmoittautuneiden määrä nousee 200 -> 400 viidessä minuutissa? :)
 
Viestejä
3 124
Vähän nihkeesti menee lippuja perjantaille 6600-6800 myyty.10k voidaan unohtaa,9k on tiukassa.Ei nyt kauheeta markkinointi tykitystä oo kyllä missään näkynyt?
Porukka tuuttaa viimeset rahansa joululahjoihin. :D On kyllä heikkoa, ellei edes ysiin päästä. Ei taida hesoistakaan tulla nyt paljon apuja.
 

Rosbhuttos

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
805
Ehkä säästellään resursseja vaikkapa 27.2.2025 torstai-illan HPK-otteluun, joka voi olla haastava katsojamäärän kannalta.

Näin tän ehkä itse näkisin seuraavista syistä:

a) Ilmaista markkinointia ollut kaikki mediat väärällään reissusta lähtien.
Tämä tavoittanut medioiden välityksellä runsaasti Ilves-yhteisön ulkopuolisia.

b) Kaikki Ilves-yhteisöön kuuluvat tietävät somen yms kautta että reissu on ollut ja meininki mallia hyvä.
Ilves-yhteisölle markkinointieurot eivät siis todennäköisesti tuottaisi samalla tavalla tuloksia näin heti reissun jälkeen.

c) Stadilaisia vastaan katsojakeskiarvot päätyvät joka tapauksessa plussan puolelle, jolloin eurot säästetään "kompastuskiviä" varten esim HPK-peliin. Voi olla myös markkinoinnin suunnitelmana yrittää muodostaa katsojakeskiarvo mahdollisimman tasaisesti, eikä selvinä aallonharjoina ja -pohjina.

Noh, tiedä näistä, mutta kunhan sai mutuilla.
Markkinoinnista vastaavat tahot Hintsasen ja Makkosen kanssa studioon kertoon ihan ite miten tää menee!



Kohta C

Eli kun hifkiä vastaan tulee hyvin katsojia joka tapauksessa niin säästellään Hpk peliin.

Normaali mainos Hpk pelistä tuskin hirveästi lisää katsojia mutta jos olis tykitetty Hifk peli täyteen ja hyvä meininki pelissä niin tämä nostaisi Hpk pelinkin katsoja määriä. Näin ne on mennyt ennenkin.

Ja isoin lisäys euroissa olisi juuri saada hifk peliin kunnolla katsojia kun ne helpompi houkutella.

Itse kaipaisin vähän rohkeampaa mainontaa kun saada pientä buumia päälle niin loppu menee itsestään
 

ZikZak

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
966
Myytyjen lippujen määrän ilmoittamisella saataisiin kyllä mielenkiintoa ja harkitsevien joukkoa reagoimaan, kun syntyy mielikuva kovasta menekistä.
Juu sitäkin on ollu muina vuosina paljon enemmän.Nytkin vois ilmoittaa että lippuja myyty lähes 7000!
 

ZikZak

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
966
Somessa voi nyt ainakin työntää edullisesti mainosta pihalle. Lyhyt kommentti joltain pelaajalta, mitä odotuksia HIFK:n vierailuun ja sen perään ottelun

Tämähän on muuten MTV3 tuleva ottelu, joka varmasti myös vähentää yleisömäärää.
Ehkä vähän vaikuttaa mutta kyllä liigan seuraajille jo ennestään kanavapaketti millä peli näkyis. Tuskin siis suurta vaikutusta.
 

alakkriP

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
562
Ehkä vähän vaikuttaa mutta kyllä liigan seuraajille jo ennestään kanavapaketti millä peli näkyis. Tuskin siis suurta vaikutusta.
Mutta toisaalta moni näistä liigan seuraajista katsoo myös kotipelit telkkarista. Oma mutu on että Ilves kerää halliin sen 8000 katsojaa kausarilaisista ja niistä henkilöistä, jotka käyvät katsomassa +10 kotimatsia. Mikäli halutaan nostaa katsojamäärää yli tuon 8000 pitäisi saada liikkeelle nimenomaan nämä ihmiset, jotka käyvät katsomassa vain muutaman pelin kaudessa ja nämä ihmiset saattavat nimenomaan valita säästösyistä sen kotisohvan ja valita sen paikanpäällä nähdyn pelin muuhun ajankohtaan.
 

hartsa41

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
701
Ei käy kyllä lippukauppa ns.mitenkään kuumana tulevaan hifk-peliin..Lähtökohtaisesti tähän peliin odottelin 10 000 rajan ylitystä.Onko Espoon invaasio vieny voimat,onko MTV ilmaispeli isokin syy vai joko joulu on ihmisillä ovella.
 

El Reino

Tähtipelaaja
Viestejä
12 247
Ei käy kyllä lippukauppa ns.mitenkään kuumana tulevaan hifk-peliin..Lähtökohtaisesti tähän peliin odottelin 10 000 rajan ylitystä.Onko Espoon invaasio vieny voimat,onko MTV ilmaispeli isokin syy vai joko joulu on ihmisillä ovella.

Varmaankin kaikki nämä yhdessä vaikuttavat. Ihmisillä on myös lompakossa haasteita joululahjaostosten jälkeen.
 

masa_90

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
484
Ihmisiä on myös todella, todella paljon kipeänä. Itsekin juuri toipumassa jo toisesta kunnon lenssusta joulukuussa. Peli kiinnostelisi kovasti kyllä, mutta en ole varma riittääkö voimat vielä.

Mutta joo, jos toisen seuran fanit päivittelisi vastaavaa, niin "tekosyitä, tekosyitä" saattaisi itselläkin olla fiilis. Toivotaan isoa katsojalukemaa halliin toki!
 
Ylös